Visi komentāri - ANO Satiksmes drošības nedēļa

ANO Satiksmes drošības nedēļa

 

Foto: Ekrānšāviņš no youtube.com

LAMB | 9.maijs 2017 12:42

No 8. līdz 14. maijam pasaulē notiek ceturtā ANO Satiksmes drošības nedēļa, kuras šī gada pamattēma ir ĀTRUMS #SlowDown - satiksmes noteikumu prasībām, reālajam ceļa seguma stāvoklim un laika apstākļiem atbilstoša braukšanas ātruma izvēle, jo tā neievērošana ir izplatītākais dažādu avārijās gūto traumu un satiksmes dalībnieku bojā ejas iemesls https://www.unroadsafetyweek.org/en/home .

Latvijas Automoto biedrība (LAMB) aicina vienmēr izvēlēties braukšanas ātrumu, kas atbilst satiksmes noteikumiem, laika apstākļiem un ceļa seguma stāvoklim, savukārt atbildīgajām institūcijām ir jārūpējas, lai ātruma ierobežojumi nebūtu formāli, bet piemēroti katram ceļa posmam.

Ātrums ir trešdaļas smago satiksmes negadījumu iemesls ekonomiski attīstītās valstīs un puses smago avāriju iemesls attīstības valstīs. Salīdzinoši Eiropā vidēji ir 9,3, Ziemeļ un Dienvidamerikā vidēji 15,9, Austrālijā 17,5, bet Āfrikā 26,6 smagi satiksmes negadījumi uz 100 tūkstošiem iedzīvotāju.

LAMB uzskata, ka neskatoties uz Eiropu kā līderi satiksmes drošības jomā pasaulē, Latvijā aktīvi jāturpina dažādi satiksmes drošību stiprinoši pasākumi gan valstiskā, gan pašvaldību, gan nevalstisko organizāciju līmenī, jo esam vieni no pēdējiem starp Eiropas valstīm, rēķinot bojāgājušo skaitu uz miljons iedzīvotājiem.

Lai mazinātu ātruma ietekmi uz satiksmes negadījumu skaitu, pasaules valstīs tiek izmantoti dažādi instrumenti, kuru vidū visizplatītākie ir tādu ceļu būve, kas aprīkoti ar mūsdienīgu satiksmes dalībnieku drošību sargājošu infrastruktūru, kā dažādi atstarojoši elementi, vibrojoslas, drošības saliņas, pretējos braukšanas virzienus atdalošas joslas, dažādi ātruma uzraudzības tehniskie līdzekļi, katram konkrētam ceļam piemērots atļautais braukšanas ātrums, jauno automašīnu aprīkošana ar drošības tehnoloģijām, piemēram, automātisko bremzēšanu, autovadītāju rūpīgu apmācība, informatīvas kampaņas par pārāk liela braukšanas ātruma bīstamību u.c.

Kampaņā piedalās arī profesionāls autosportists Stefans Peterhansels (Stéphane Peterhansel), kurš ir trīspadsmit kārtējs Dakāras rallija uzvarētājs un nesen zaudēja tiesības uz trim mēnešiem, jo apdzīvotā vietā bija pārsniedzis ātrumu par 30 km/h. Pievienotajā video sportists nosoda savu rīcību un aicina vienmēr izvēlēties piemērotu un atļautu braukšanas ātrumu https://www.youtube.com/watch?v=dUxCbBvnPwI&feature=youtu.be .

Pasaules veselības organizācijas (WHO) un Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) pētījumi liecina, ka braucot ar 50km/h reakcijas laiks atbilst 14 nobrauktiem metriem un bremzēšanas – 27 metriem, bet 60 km/h jau prasa attiecīgi 17m reaģējot un 37m bremzējot. Tātad atšķirība līdz pilnīgai auto apstādināšanai ir 10m. Kopumā pētījumi liecina, ka par 5% samazinoties ātrumam, par 30% samazinās avāriju skaits.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti