87 % iedzīvotāju elektriskos skrejriteņus uzskata par draudu satiksmes drošībai 7

 
LAMB | 22.maijs 2019 11:06

Lielākā daļa jeb 87 % iedzīvotāju elektriskos skrejriteņus uzskata par draudu satiksmes drošībai, liecina apdrošināšanas sabiedrības ERGO (ERGO) pētījums*, kas veikts kopā ar Latvijas Automoto biedrību (LAMB) kopīgi īstenotās kampaņas “Ar cieņu brauksi, tālāk tiksi!” ietvaros.

Vairāk nekā puse jeb 56 % respondentu drošības risku pieaugumu galvenokārt saista ar nepietiekami attīstītu infrastruktūru un regulējuma trūkumu, savukārt teju trešdaļa jeb 31 % – ar pašu skrejriteņu lietotāju uzvedību.

Saskaņā ar ERGO aptaujas rezultātiem iedzīvotājiem ir dažāda izpratne par elektrisko skrejriteņu drošu dalību satiksmē. Lielākā daļa jeb 87 % respondentu par to piemērotāko pārvietošanās vietu atzīst veloceliņus vai velojoslas, 23 % aptaujāto ieskatā būtu pieļaujama braukšana pa gājēju ietvēm. Par pilnīgu liegumu elektriskajiem skrejriteņiem piedalīties ceļu satiksmē drošības apsvērumu dēļ iestājas 10 % aptaujas dalībnieku, bet 7 % atbalsta to pārvietošanos pa ielas braucamo daļu līdzās automašīnām.

“Satiksme ir organizēta sistēma, un tajā ir ļoti būtiski, lai visiem tās dalībniekiem ir skaidra izpratne par savu vietu, tiesībām un pienākumiem. Gan novērojumi pilsētas ielās, gan ERGO pētījuma rezultāti apstiprina, ka šobrīd iedzīvotājiem trūkst skaidrības par elektrisko skrejriteņu drošu izmantošanu. Ņemot vērā braukšanas ātrumu, ar kādu nereti pārvietojas to lietotāji, turklāt vairumā gadījumu bez aizsarglīdzekļiem, nedefinētu noteikumu situācijā pastāv papildu drošības riski kā pašiem elektrisko skrejriteņu braucējiem, tā arī apkārtējiem. Rūpējoties par visu ceļu satiksmes dalībnieku drošību, nepieciešams definēt elektrisko pārvietošanās līdzekļu vietu satiksmes sistēmā, nosakot to lietošanas un pārvietošanās noteikumus,” norāda apdrošināšanas sabiedrības ERGO valdes locekle Baltijas valstīs Ingrīda Ķirse.

Aptaujas dati liecina, ka Latvijā šobrīd aptuveni 4 % iedzīvotāju regulāri pārvietojas ar elektrisko skrejriteni, tomēr šādu ceļu satiksmes dalībnieku skaits drīzumā varētu būtiski pieaugt. Aptuveni 20 % respondentu atzinuši, ka tuvākajā laikā apsver šī pārvietošanās līdzekļa iegādi un izmantošanu. Šādu domu vienlīdz aktīvi apsver gan velobraucēji (21 %) un autovadītāji (21 %), gan arī sabiedriskā transporta lietotāji (21 %). Strauji pieaugot jaunai un neregulētai satiksmes dalībnieku grupai, vienlaikus būtiski pieaug arī satiksmes drošības draudi visiem ceļu satiksmes dalībniekiem.

“Ņemot vērā elektrisko skrejriteņu ātrumu, tiem būtu jāļauj pārvietoties pa velojoslām, vienlaikus neradot apdraudējumu arī gājējiem. Tomēr šī brīža normatīvais regulējums to neparedz. Prognozējams, ka elektrisko skrejriteņu lietotāju īpatsvars līdz gada beigām sprādzienveidīgi varētu pieaugt – pat līdz vairākiem tūkstošiem. Tāpēc atbildīgajām institūcijām kopā ar iesaistītajām pusēm būtu pēdējais brīdis aktivizēt darbu pie tiesiskā regulējuma izveides, tostarp definējot, kurā kategorijā ierindojas elektriskie skrejriteņi kā ceļu satiksmes dalībnieki un kādi ir to pārvietošanās noteikumi,” skaidro LAMB prezidents Juris Zvirbulis.

Lai veicinātu drošu elektrisko skrejriteņu iekļaušanos satiksmē, LAMB un ERGO īstenotās kampaņas “Ar cieņu brauksi, tālāk tiksi!” ietvaros šī gada 29. maijā plānots organizēt iesaistīto organizāciju un atbildīgo institūciju pārstāvju diskusiju. Diskusijas mērķis – izvērtēt nepieciešamās izmaiņas un papildinājumus normatīvo aktu regulējumā, lai samazinātu iespējamos papildu riskus ceļu satiksmē. Tikmēr visi ceļu satiksmes dalībnieki kampaņas laikā šī brīža regulējuma ietvaros tiek uzrunāti ar informatīviem un izglītojošiem video un citiem vizuālajiem materiāliem sociālajos medijos, aicinot izturēties ar cieņu citam pret citu.  

Informatīvo kampaņu “Ar cieņu brauksi, tālāk tiksi!” organizē LAMB un apdrošināšanas sabiedrība ERGO. To atbalsta Ceļu satiksmes drošības direkcija, Valsts policija un apvienība “Pilsēta cilvēkiem”. Kampaņa daļēji tiek finansēta no OCTA līdzekļiem.

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Velorasts 22.maijs 2019 12:15
3 0 Atbildēt

Smadzeņu "mazspēja" un šī gadsimta mēris. Ļaujiet "dabiskai izlasei' ar šiem inficētajiem tikt galā.

imzz 22.maijs 2019 17:03
3 0 Atbildēt

"2018. gada 1. aprīlī provizoriskais iedzīvotāju skaits Latvijā ir 1 miljons 925 tūkstoši"" Aptaujas dati liecina, ka Latvijā šobrīd aptuveni 4 % iedzīvotāju regulāri pārvietojas ar elektrisko skrejriteni"

tas ir, 77000. Nopietni ? ;)

"Prognozējams, ka elektrisko skrejriteņu lietotāju īpatsvars līdz gada beigām sprādzienveidīgi varētu pieaugt – pat līdz vairākiem tūkstošiem.?? " Īpatsvars vispār ir attiecība, nevis konkrēts skaits.

viencexperc 22.maijs 2019 11:54
2 0 Atbildēt

tātad par tiem sapņo, vai jau iegādājušies - 13 procenti iedzīvotāju.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Mercedes: cilvēkveidīgie roboti cilvēku vietā

Mercedes-Benz rūpnīcās ieradīsies cilvēkveidīgie roboti, kas aizstās cilvēkus smagākos ikdienas darbos. Pagaidām tas ir eksperiments. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.Unyx – sportisks krosovers Ķīnas tirgum 4

Volkswagen ID.Unyx ir gandrīz tas pats Cupra Tavascan, tomēr ne gluži. Lasīt vairāk

 

Elektriskā Škoda Epiq par 25 000 eiro ieradīsies 2025. gadā (+ FOTO) 15

Čehijas autobūves uzņēmums Škoda gatavo elektrisku mazauto, kas būs pievilcīgs arī cenu ziņā. Lasīt vairāk

 

Visu laiku jaudīgākais Volkswagen universāls – vēl viens elektriskais GTX saimes modelis (+ FOTO) 13

Reizē ar ID.3 GTX debitējis vēl viens šīs saimes modelis – ID.7 GTX Tourer. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti