No 20. maija atsevišķos valsts galveno autoceļu posmos tiks ieviests palielināts atļautais braukšanas ātrums.
Braukšanas ātrums līdz 110 km/h būs atļauts divos posmos:
- uz valsts galvenā autoceļa A2 Rīga–Sigulda–Igaunijas robeža (Veclaicene) posmā no autoceļa A1 līdz Sēnītei (14,30.–38,80. km);
- uz valsts galvenā autoceļa A10 Rīga–Ventspils posmā no Rīgas līdz Jūrmalai (13,45.– 18,78. km).
Izvēloties autoceļu posmus, kur palielināt maksimālo atļauto braukšanas ātrumu vasaras sezonā līdz 110 km/h, vadās pēc sekojošiem kritērijiem:
- valsts galvenais autoceļš ārpus apdzīvotām vietām;
katram kustības virzienam atdalīta brauktuve; - ceļa elementu parametri atbilst atļautā braukšanas ātruma palielināšanai līdz 110 km/h;
- ceļa aprīkojums atbilst atļautā braukšanas ātruma palielināšanai līdz 110 km/h;
- galvenokārt vairāklīmeņu ceļu mezgli bez krustošanās konfliktpunktiem;
- labās nobrauktuves vai uzbrauktuves ar ātruma maiņas joslām;
- kreisās nobrauktuves (tikai apgriešanās vietās uz ceļiem ar sadalošo joslu starp pretēja virziena plūsmām) ar ātruma maiņas joslām;
- autobusu pieturas ar paplašinājumu un ātruma maiņas joslām;
- uz brauktuvēm nav atļauta apstāšanās un stāvēšana;
sakopta, no apauguma un šķēršļiem atbrīvota ceļa nodalījuma josla; - seguma stāvoklis novērtēts kā ļoti labs vai labs;
- nav posmu, kuros bieži notiek ceļu satiksmes negadījumi (melnie punkti).
Savukārt ātrums līdz 100 km/h tiks atļauts trijos posmos:
- uz valsts galvenā autoceļa A1 Rīga (Baltezers)–Igaunijas robeža (Ainaži) Saulkrastu apvedceļā no 21,40. km līdz 26,00. km un no 27,20. km līdz 44,40. km;
- uz valsts galvenā autoceļa A6 Rīga–Daugavpils–Krāslava–Baltkrievijas robeža (Pāternieki) posmā no Salaspils līdz Ikšķilei (20,86.– 28,20. km);
- uz valsts reģionālā autoceļa P80 Tīnūži–Koknese posmā no 5,20. km līdz 60,35. km.
Izvēloties autoceļu posmus, kur palielināt maksimālo atļauto braukšanas ātrumu vasaras sezonā līdz 100 km/h, vadās pēc sekojošiem kritērijiem:
- valsts galvenais autoceļš vai valsts galveno autoceļu dublējošais reģionālais autoceļš ārpus apdzīvotām vietām;
- ceļa elementu parametri atbilst atļautā braukšanas ātruma palielināšanai līdz 100 km/h;
- ceļa aprīkojums atbilst atļautā braukšanas ātruma palielināšanai līdz 100 km/h;
- galvenokārt vairāklīmeņu ceļu mezgli bez krustošanās konfliktpunktiem;
- tikai labās nobrauktuves vai uzbrauktuves galvenokārt ar ātruma maiņas joslām;
- autobusu pieturas ar paplašinājumu un ātruma maiņas joslām;
- uz brauktuvēm nav atļauta apstāšanās un stāvēšana;
- sakopta, no apauguma un šķēršļiem atbrīvota ceļa nodalījuma josla;
- seguma stāvoklis novērtēts kā ļoti labs vai labs;
- nav posmu, kuros bieži notiek ceļu satiksmes negadījumi (melnie punkti).
Temas papildinājums no iAuto:
Kas ir bīstamāk - uz Rīgas Jūrmalas šosejas zīme 90 km/h vai braukt pa to ar 110 km/h; pagriezt fotoradarus var! (+ VIDEO)
iAuto konstatē, ka maijā uz Jūrmalas šosejas ātrums joprojām 90 km/h, kaut gan ziemas periods jau beidzies un nekas netraucētu braukt lielākā ātrumā.
Te vide no pieminētās Rīgas - Siguldas šosejas, kur arī ir 90 km/h:
PS: Pa kādiem ceļiem Vācijā ir atļauts braukt līdz 100 km/h arī ziemā? (+ VIDEO)
Tēma diskutabla un neviennozīmīga, tāpēc tiekamies iAuto komentāros un būsim pateicīgi, ja daliesies ar rakstu savos sociālajos tīklos.
Palielināt braukšanas ātrumu ir ļoti nelietderīgi, jo Latvija CSNeg ziņā ir topā Eiropā un pat starp dažām Āfrikas un Damerikas valstīm. Prātīgāks solis būtu palielināt vidējā ātruma kontroles ceļu posmus, kā arī sodus par ātruma pārsniegšanu. Šai brīdī lielais vairums sodu ir mazāki par mazauto pilnas degvielas bākas cenu.