Pēc četriem mēnešiem sāks darboties pirmais vidējā ātruma kontroles posms 8

 

Foto: iAuto.lv

LVC | 13.septembris 2022 16:00

Noslēdzoties iepirkumam par vidējā ātruma kontroles sistēmu ieviešanu valsts ceļu tīklā un uzturēšanu turpmāko triju gadu laikā, tiesības slēgt līgumu ir ieguvusi PS Fima Group. Uzņēmuma iesniegtā līgumcena 1 261 155,87 eiro (bez PVN) bija zemākā no piecu pretendentu piedāvātajām.

No tās ap 900 000 eiro  (bez  PVN)  paredzēti vidējā ātruma kontroles sistēmas ierīkošanai 16 posmos, bet ap 360 000  eiro (bez  PVN) – sistēmas uzturēšanai triju gadu periodā 2023.–2025. gadā.

Līguma slēgšana ar PS Fima Group aizkavējās, jo iepirkuma rezultāti tika apstrīdēti Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB). Šodien IUB publicēja lēmumu, atļaujot pasūtītājam slēgt līgumu ar atklātā konkursā noteikto uzvarētāju.

Projekta īstenošanai Ceļu satiksmes drošības padomē 2021. un 2022. gadā piešķirti līdzekļi 1 050 000 eiro apjomā. Realizējot projektu, pagājušajā gadā jau ieguldīti 57 581,56  eiro (ar PVN): iepirkumu rezultātā izstrādāti elektrotīkla pieslēgumu būvprojekti par  36 118 eiro (ar PVN), ko veica SIA “ELKO”; AS Sadales tīkls veicis elektrotīkla pieslēgumu ierīkošana 26 vietās, kas izmaksāja 21 463 eiro (ar PVN).

Četru mēnešu laikā no līguma stāšanās spēkā uzņēmumam jāveic transportlīdzekļu vidējā braukšanas ātruma kontroles pilotprojekta ieviešana vienā posmā, veicot reģistrācijas iekārtu projektēšanu, izbūvi un aprīkojuma uzstādīšanu, datu apmaiņas servisu izstrādi informācijas nodošanai Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD), kā arī visu iekārtu un sistēmu verificēšana.

Visos 16 posmos, ko LVC speciālisti izvērtējot noteica kā prioritārus, vidējā ātruma kontroles sistēmai jābūt uzstādītai deviņus mēnešu laikā pēc līguma stāšanās spēkā. 16 aprīkojamie posmi:

·         Rīga–Igaunijas robeža (A1) (13,4.–20,0. km),

·         Rīga–Sigulda–Igaunijas robeža (Veclaicene) (A2) (54,4.–62,2. km),

·         Inčukalns–Valmiera–Igaunijas robeža (A3) (36,2.–38,9. km),

·         Rīgas apvedceļš (A5) (23,0.–28,7. km),

·         Rīga–Daugavpils–Krāslava–Baltkrievijas robeža (A6) (102,2.–116,1. km),

·         Rīga–Daugavpils–Krāslava–Baltkrievijas robeža (A6) (133,3.–139,2. km),

·         Rīga–Daugavpils–Krāslava–Baltkrievijas robeža (A6) (150,2.–159,7. km),

·         Rīga–Bauska–Lietuvas robeža (A7) (24,2.–40,1. km),

·         Rīga–Jelgava (Lietuvas robeža) (A8) (49,4.–69,3. km),

·         Rīga–Liepāja (A9) (26,0.–38,2. km),

·         Rīga–Liepāja (A9) (156,6.–169,4. km),

·         Rīga–Ventspils (A10) (24,0.–30,8. km),

·         Rīga–Ventspils (A10) (45,0.–52,5. km),

·         Rīga–Ventspils (A10) (134,9.–140,8. km),

·         Krievijas robeža–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža (A13) (81,8.–88,5. km),

·         Cēsis–Vecpiebalga–Madona (P30) (22,1.–29,2. km).

Par pamatu autoceļu posmu izvēlei ņemta ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) statistika par pēdējiem trim gadiem, kā arī kopējā satiksmes intensitāte, kravas transporta īpatsvars un satiksmes organizācija (aizliegums apdzīt).

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas šo funkciju pilda, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Sistēmas ieviešanas mērķis ir kontrolēt transportlīdzekļu vidējo braukšanas ātrumu potenciāli bīstamos autoceļu posmos. Vidējā ātruma kontroles sistēma papildus veiks arī reģistrēto transporta līdzekļu tehniskās apskates (TA), autoceļu lietošanas nodevas samaksas un OCTA samaksas kontroli.

No 2025. gada sistēmas uzturēšana tiks īstenota par valsts budžeta līdzekļiem.

 

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
GTD2 13.septembris 2022 17:41
15 0 Atbildēt

tur jau tā lieta ,ka tagad lielaks gabals būs -10 braucošie, bet radara beigās būs izveidojies kārtīgs vilcieniņš, un tad skriet gribētāji par to posmu viens pēc otra tos -10 centīsies līdz nakamajam radara posmam par katru cenu apsteigt. šaubos vai kustības drošībai tas nāks par labu, labā ziņa ,ka budžetam noteikti nāks par labu

Sēņotājs 13.septembris 2022 21:18
10 3 Atbildēt

Vidējais ātrums ko nozīmē ...+10 ir bīstami ,bet -10 skaitās NORMĀLI .Sākat sodīt arī Sēņotājus ,kas TRAUCĒ satiksmi .

Nja 13.septembris 2022 16:28
4 5 Atbildēt

Nu, skrējēji sāciet raudāt! Bet davaj, sarunājam, ka nedariet tāpat kā pie radariem, braucot ar -10 neviens jums nepiemaksās. Normāli, kruīzā uz +10 var braukt arī pa šādiem posmiem!

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BMW uzsāk super krosovera XM ražošanu 3

ASV, Spartanburgas rūpnīcā no konveijera noripojuši pirmie 652 Zs jaudīgā krosovera XM eksemplāri. Lasīt vairāk

 

Braukšanas apstākļi pa valsts nozīmes autoceļiem apmierinoši, bet reģionālie un vietējie ceļi daudzviet apledojuši

Braukšanas apstākļi pa valsts nozīmes autoceļiem šorīt ir apmierinoši, taču apledojuši un sniegoti daudzviet ir reģionālie un vietējie ceļi, liecina valsts SIA "Latvijas valsts ceļi" apkopotā informācija. Lasīt vairāk

 

Pētījums: Igaunijā vislielāko gaisa piesārņojumu rada autotransports un apkure 6

Lai gan pēdējo desmit gadu laikā gaisa kvalitāte Igaunijā ir būtiski uzlabojusies un tās ietekme uz veselību ir mazinājusies, smalko putekļu daļiņu un slāpekļa dioksīda piesārņojums gaisā 2020.gadā izraisījis vairāk nekā tūkstoti pāragras nāves gadījumu, liecina Igaunijas Vides ministrijas pasūtīta pētījuma dati, kuros secināts, ka lielāko piesārņojumu Igaunijā rada sauszemes transportlīdzekļi un apkure. Lasīt vairāk

 

Vai par trīs cilvēku nonāvēšanu seši gadi ieslodzījumā dzērājšoferim ir adekvāts sods? (+ VIDEO) 13

Cena par trīs cilvēku dzīvību vien seši gadi cietumā? - skatītāji ir neizpratnē par tiesas lēmumu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti