Pārrunā bargāku sodu nepieciešamību, tostarp tiesību aizturēšanu - iAuto

Pārrunā bargāku sodu nepieciešamību, tostarp tiesību aizturēšanu 15

 
Nozare.lv | 17.aprīlis 2023 18:47

Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) domnīcā piektdien, 14.aprīlī, eksperti diskutēja par nepieciešamību pārskatīt esošo sodu politiku, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji.

Domnīcā eksperti un vairāki Saeimas deputāti pārrunāja Saeimas komisijās iesniegtos, tostarp deputātu, priekšlikumus, kas saistīti ar administratīvajiem pārkāpumiem un esošo sodu politiku par pārkāpumiem ceļusatiksmē.

SM Sabiedriskā transporta pakalpojumu departamenta direktore Annija Novikova norāda, ka 20 gadu laikā ceļusatiksmes drošības jomā vērojami būtiski uzlabojumi, tomēr ir vēl daudz darāmā, tuvojoties "Nulles vīzijai". "Lai arī juridiski brīdinājums ir sods, daudzi ceļu satiksmes dalībnieki paradumus nemaina, piemēram, pārkāpjot ātrumu vai lietojot viedierīces pie stūres, un rada nopietnu apdraudējumu ne vien pašiem, bet arī apkārtējiem," pauž Novikova.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Statistikas datu apstrādes vadītājs Juris Kreicbergs domnīcā sniedza ieskatu Eiropas ceļu satiksmes drošības rādītāju (KPI) pētījumā, kur Latvija vairākās jomās uzrāda sliktākos rezultātus. Piemēram, Latvijā salīdzinājumā ar citām pētījumā iesaistītajām valstīm ir visvairāk autovadītāju, kuri pie stūres lieto mobilās ierīces - 9,5%.

Tāpat satiksmes plūsmā 71% autovadītāju pārsniedz atļauto ātrumu ārpus apdzīvotām vietām, kas arī Latviju ierindo pēdējā vietā starp pētījumā aplūkotajām valstīm. Kā uzsvēra Kreicbergs, attiecīgi līdz ar vidējā ātruma palielināšanos palielinās ceļu satiksmes negadījuma risks, kurā ir negadījumi ar cietušajiem un bojāgājušajiem. Pat šķietami neliels ātruma palielinājums, piemēram, par pieciem kilometriem stundā, var ievērojami pasliktināt sekas ceļu satiksmes negadījumā.

Runājot par iespējām pārskatīt soda politiku attiecībā uz ātruma pārsniegšanu, Valsts policijas (VP) pārstāvis Artūrs Smilga domnīcā atsaucās uz pētījumu par atkārtotiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem. Tajā secināts, ka 20% autovadītāju, kas sodīti par ātruma pārkāpumiem, nemaina savus paradumus un turpina rupji pārkāpt atļauto braukšanas ātrumu. Tostarp viena no pētījumā iekļautajām personām gāja bojā ceļu satiksmes negadījumā, kā arī fiksēti vairāk nekā 30 gadījumi, kad šis vadītājs ievērojami pārkāpa atļauto ātrumu.

Līdz ar to viens no rosinājumiem, ko 2022.gada beigās CSDP sēdē rosināja VP, ir izvērtēt autovadītāja tiesību aizturēšanu uz laiku par atkārtotu ātruma pārkāpšanu virs 31 kilometra stundā. VP ieskatā šāds solis palīdzētu disciplinēt autovadītājus un mazinātu pārkāpumu skaita.

Apspriestos priekšlikumus tālāk skatīs Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā, aplūkojot priekšlikumus grozījumiem Ceļu satiksmes likumā.

Domnīcā piedalījās pārstāvji no SM, Iekšlietu ministrijas, Saeimas, Tieslietu ministrijas, VP, CSDD, Rīgas domes, Ģenerālprokuratūras, kā arī biedrība "Pilsēta cilvēkiem".
 

 
15 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
NuNu 17.aprīlis 2023 23:43
11 1 Atbildēt

Vai gadījumā tas, ka 71% plūsmas pārsniedz (absurdo) ātruma ierobežojumu, neliecina par to ka 71% gadījumu šis ierobežojums ir uzlikts 71% par mazu, lai tikai valstij dotu iespēju kāst naudu?

650 17.aprīlis 2023 22:08
10 1 Atbildēt

Tumsas Liel Valstī praktiski jebkurai ļaužu (vai interešu) grupai ir iespējams ik pa laikam savākties un (lohiem) atgādināt/par! savu Esamību. 

Pilnīgākā absolūtā nekaunīgākā Demagoģija par šiem te 5km/h un par visu no tā izrietošo.Noorganizējiet cilvēkiem normālus braukšanas apstākļus un sakārtojiet vismaz tos pierīgas lielceļus, kurus jums psrs komūnisti atstāja "mantojumā" un kurus Jūs nolaidāt vienkārši poddā! 

Uzlieciet uz braukšanai bīstamā rīgas un/vai jūrmalas "apvedceļa" V/max kkur tā aptuveni apmēram 45km/h (par 50% mazāk/drošāk) ,izveidojiet kādu tādu Jaunu Ceļazīmi pa 3000eur/m2...Lai tie tukuma lohi tur kaut vai izstiepjas vai saraujas- nav ko vispār bez redzama iemesla šitā te braukāt apkārt.

Tas ir mūsu valsts Simbols un/vai Lepnums, ka 4x pusgadā bezjegā plātīties ar samazinājumiem un ierobežojumiem, taču pērnajā xziemā sabērtos suuudus no ielu un šosseju malām novākt uz 7gulētāju jubioleju jūlijā un atjaunot gājēju pāreju krāsojumu 1x divos gados un/vai ne ātrāk kā uz dziesmusvētkiem otrajos Jāņos.

Kuram gan daudzmaz sirdsapziņu nenodzērušam Loham kāds varētu loģiski "izskaidrot" kaut vai šo te fenomenu ar 100/110 zīmju izvietošanu katru gadu precīzi kādā tādā 13jā maijā? Kad lietuvieši un vai lēni domājošie igauņi to "paspēj" izdarīt bez liekiem pontiem un (vismaz) pusotru pusmēnesi ātrāk? 

Kad (Domnīcā/ierosisinanāsiet) un/vai (varbūt, beidzooot) salabosiet to tur VisLVijas kaunatraipu  - Zaļo Caurumaino desmit vietās izlauzti izbagarēto "drošibass" sētu Ulmaņņa gatvē? Kura garāmmaucošajiem LV viesiem un jūrmalas/kurzemes treknajiem motorizētajiem pamat iedzīvotājiem ik dienu atgādina/par! acīmredzami nepārprotami gādīgo Saimnieka roku,ja?

Freijers 18.aprīlis 2023 10:34
9 1 Atbildēt

Kādā sakarā tajā "domnīcā" ir vello sektanti, bet nav NEVIENA autovadītāju NVO, organizācija, utml. kas aizstāvētu tieši auto braucēju tiesības, viedokli, utt. ?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto jaunāko motorolleru tests - Morbidelli, Vespa, Honda, Segway, Linhai, Mopedix, Royal Alloy

Šodien Biķernieku trasē notika jaunāko motorolleru un motociklu izmēģinājuma braucieni konkursa "Latvijas Gada motocikls 2025" ietvaros. Lasīt vairāk

 

Valsts autoceļu tīkla pilnīgai atjaunošanai nepieciešami 2,9 miljardi eiro 4

Valsts autoceļu tīkla pilnīgai atjaunošanai, pamatojoties uz 2024.gada aplēsēm, nepieciešami 2,902 miljardi eiro, izriet no Satiksmes ministrijas (SM) saskaņošanai virzītā informatīvā ziņojuma par valsts galveno autoceļu attīstības stratēģiju līdz 2040.gadam. Lasīt vairāk

 

Kas jāzina par Ad Blue sistēmas darbību dīzeļdzinējos? (+ VIDEO) 12

Kopš tehniskajā apskatē noteikta vecuma dīzeļdzinējiem uzsākta cieto daļiņu mērīšana atgāzēs, aktuāls kļuvis šo daļiņu filtru jeb tā saukto DPF temats. Taču kvēpi nav vienīgais, ko ražo dīzeļdzinējs. Slāpekļa savienojumu neitralizēšanai paredzēta cita sistēma, kuras darbībai nepieciešams īpašs tehniskais šķidrums, ko pazīst kā Ad Blue. Lasīt vairāk

 

Vairāk komforta, lielāka sniedzamība - Genesis uzlabo G80 (+ FOTO) 1

Genesis uzlabojis elektriskā sedana G80 aprīkojumu, piešķirot tam vairāk jaunievedumu nekā tas notiek parasta feislifta ietvaros. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti