Strauji maina joslas, nelaiž citus pārkārtoties, signalizē – Latvijas autovadītāji atklāj savus netikumus satiksmē - iAuto

Strauji maina joslas, nelaiž citus pārkārtoties, signalizē – Latvijas autovadītāji atklāj savus netikumus satiksmē 2

 

Foto: Publicitātes attēls

IF | 22.jūlijs 2024 13:00

Visbiežāk Latvijas autovadītāji mēdz strauji mainīt braukšanas joslas sastrēgumu laikā, kā arī sastrēgumu laikā nepalaiž citus autovadītājus pārkārtoties savā joslā, pat ja citu automašīnu vadītāji izmanto pagriezienrādītāju – “If Apdrošināšana” jaunākā Latvijas autovadītāju aptauja atklāj, kādi netikumi piemīt Latvijas autovadītājiem viņu pašu vērtējumā.

17% aptaujāto Latvijas autovadītāju atzīst, ka sastrēgumu laikā mēdz strauji mainīt joslas, turklāt absolūti līderi šajā jomā ir autobraucēji Rīgā, kur šāds netikums, pēc pašu teiktā, piemīt katram ceturtajam jeb 24% autovadītāju. Aptaujā biežu joslu mainīšanu kā sev piemītošu netikumu autosatiksmē norādīja 20% aptaujāto vīriešu un 14% sieviešu.

Savukārt kā otrs izplatītākais netikums pie stūres, kas saskaņā ar pašu vērtējumu piemīt 16% aptaujāto ir citu autovadītāju nelaišana savā braukšanas joslā sastrēgumu laikā, pat ja citi satiksmes dalībnieki signalizē ar pagriezienrādītāju. “Paradumu šādi rīkoties atzina 17% aptaujāto vīriešu un 15% sieviešu. Interesanti, ka vecumgrupa, kurā visvairāk izteikts šāds “grēks” pie auto stūres, ir 35 līdz 44 gadi, kā arī pārliecinoši līderi Latvijā ir autobraucēji Rīgā (19%),” stāsta Ģirts Kubliņš, “If Apdrošināšana” Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs.

Trešais izplatītākais netikums pie auto stūres, ko atzina 15% no visiem aptaujātajiem, ir paradums pārsniegt atļauto braukšanas ātrumu. Šajā statistikā lielāko artavu devuši vīrieši – 18% atzīst, ka mēdz pārsniegt ātrumu, kamēr tikai 10% sieviešu sevi pieskaita pie ātrumpārkāpējām.

Vienlīdz izplatīts netikums (15%) ir arī signalizēšana ar skaņu citiem autovadītājiem – to atzīst 19% vīriešu un 12% sieviešu. Vecumgrupa, kurā skaļa signalizēšana ir visvairāk izteikta, ir jaunieši vecumā no 25 līdz 34 gadiem, liecina “If Apdrošināšana” aptauja.

Vasara ir laiks, kad ceļu satiksmē piedalās teju visi transporta veidi – sākot no automašīnām un beidzot ar motociklistiem, divriteņiem un elektroskrejriteņiem. “Tāpat arī karstais laiks mēdz mazliet mazināt modrību uz ceļa un potenciāli var kļūt par ceļu satiksmes negadījuma cēloni. Tieši tādēļ vēl jo vairāk nepieciešama empātija pret citiem autovadītājiem, veicot manevru, bremzējot vai arī iekļaujoties kopējā satiksmes plūsmā,” pauž Ģ. Kubliņš.

Tikmēr trešā daļa jeb 34% aptaujāto Latvijas autovadītāju norādīja, ka uz sevi neattiecina nevienu no aptaujā piedāvātajiem “netikumiem”, atrodoties ceļu satiksmē.

Nelielas nianses ir novērojamas, ja aplūko autovadītāju atbildes Baltijas valstīs. Gan Lietuvā, gan Igaunijā autovadītāji visbiežāk atzīst, ka brauc pārāk ātri – to norādījis 31% aptaujāto igauņu un 24% aptaujāto lietuviešu. Kā otro izplatītāko “grēku” pie stūres Igaunijas autovadītāji norādījuši strauju joslu maiņu sastrēgumu laikā un kā trešo – citu autovadītāju nelaišanu savā braukšanas joslā, pat ja tiek izmantots pagriezienrādītājs. Savukārt Lietuvas autobraucēji par otro visbiežāko netikumu pašu vērtējumā atzinuši signalizēšanu jeb pīpināšanu, bet kā trešo – žestu rādīšanu citiem satiksmes dalībniekiem.

 

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
0pis 22.jūlijs 2024 13:21
5 0 Atbildēt

Vienlīdz izplatīts netikums (15%) ir arī signalizēšana ar skaņu citiem autovadītājiem - tas nav nekāds netikums, bet prasmīgas braukšanas izpausme. Indijā arī visi signalizē un tādā veidā samazina negadījumu skaitu. Arī mūsu CSN neaizliedz lietot skaņas signālu lai novērstu ceļu satiksmei bīstamas situācijas, bet ārpus apdzīvotām vietām – arī lai pievērstu citu ceļu satiksmes dalībnieku uzmanību. Piem, apdzenot ārpus apdzīvotai vietas auto, kas brauc tuvu ceļa garenlīnijai, es drīkstu taurēt lai pievērstu apdzenamā uzmanību un tas pamanītu ka nav viens uz ceļa.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 20

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti