Visi komentāri - Iedzīvotāju ieskatā smago ceļa satiksmes negadījumu izpēte un pastiprināta kontrole uzlabos ceļu satiksmes drošību

Iedzīvotāju ieskatā smago ceļa satiksmes negadījumu izpēte un pastiprināta kontrole uzlabos ceļu satiksmes drošību 19

 

Foto: Publicitātes attēls

SM | 1.oktobris 2025 12:36

2025. gadā Satiksmes ministrija (SM) festivālos LAMPA, ARTIŠOKS, KOPUMS, kā arī Eiropas Mobilitātes nedēļas pasākumā “Diena bez auto” aicināja apmeklētājus piedalīties aptaujā un paust viedokli par tuvākajā laikā veicamajiem pasākumiem ceļu satiksmes drošības uzlabošanai.

Aptauja guva plašu atsaucību – kopumā tajā piedalījās 1280 cilvēki, apliecinot, ka sabiedrībai nav vienaldzīga drošība uz ceļiem.

“Esam gandarīti par iedzīvotāju iesaisti, paužot savu viedokli par tuvākajā laikā veicamajiem pasākumiem ceļu satiksmes drošības uzlabošanā, jo drošs ceļš un katra satiksmes dalībnieka līdzatbildība ir mūsu kopīga rūpe, gan satiksmes nozares ekspertiem un politikas veidotājiem, gan iedzīvotājiem. Aptauja apliecina, ka sabiedrībai, tikpat svarīgi kā satiksmes nozares darbiniekiem, ir būtiski satiksmes drošības jautājumi”, uzsver Satiksmes ministrijas Autoceļu infrastruktūras departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns.

Aptaujas rezultāti rāda, ka vislielāko atbalstu guvuši pasākumi, kas vērsti uz smago ceļu satiksmes negadījumu izpēti. 23,3% aptaujāto uzsver nepieciešamību rūpīgi analizēt smagās avārijas, lai no secinājumiem varētu ieviest efektīvus drošības uzlabojumus. Tikpat nozīmīga sabiedrībai šķiet arī kontroles palielināšana uz ceļiem. Policijas darba stiprināšanu un tehnisko līdzekļu izmantošanu 22,5 % aptaujas dalībnieki uzskata kā vienu no iedarbīgākajiem veidiem, kā samazināt pārkāpumu skaitu un uzlabot satiksmes drošību.

18% respondentu ieskatā viens no pasākumiem, kas veicinātu ceļu satiksmes drošību ir uzlabojumi jauno autovadītāju apmācībās. Aptaujas dalībnieki norāda, ka kvalitatīva sagatavošana un praktisko iemaņu stiprināšana jaunajiem autovadītājiem ir būtiska, lai samazinātu negadījumu riskus nākotnē.

Arvien vairāk sabiedrībā tiek aktualizēta mikromobilitātes rīku lietotāju atbildība. Tāpēc koplietošanas elektroskrejriteņu aprīkošanu ar reibuma testu atbalsta 14,2% aptaujāto, norādot to kā nozīmīgu drošības risinājumu.

Tāpat 14,6% respondenti uzsvēra drošas braukšanas konsultāciju nozīmību, norādot, ka praktiskas konsultācijas un izglītojoši pasākumi ilgtermiņā palīdz uzlabot vadītāju paradumus un izpratni par drošu satiksmi.

7,3% aptaujas dalībnieku uzskata, ka ceļu satiksmes drošības uzlabošana ir panākama ar  informatīvo kampaņu īstenošanu.

Savukārt ekspertu aktīva un līdzvērtīga diskusija ar pasākumu apmeklētājiem parāda, ka ir iespējams mainīt satiksmes dalībnieku domas par satiksmes norises būtiskākajām lietām, piemēram, noteiktā ātruma ievērošanu.

SM rīkotā aptauja un dalība festivālos ar izglītojošu aktivitāšu programmu “Ilgtspējīgas mobilitātes pietura”  ir pasākumu kopums, kur transporta un satiksmes nozares eksperti tiekas ar iedzīvotājiem, lai kopīgi diskutētu par drošāku, ērtāku un zaļāku transporta sistēmu un pārvietošanās paradumu maiņu, tādējādi tuvojoties Eiropas Savienības drošākajām valstīm. SM  dalība pasākumos tiek atbalstīta ar Eiropas Savienības fondu finansējumu.

 

 
Visi komentāri
 
anonimikis 1.oktobris 2025 14:43
1 0 Atbildēt

Nu re, iedzīvotāji atbalsta tehniskās kontroles pastiprināšanu - jaunus fotoradarus un kameras uz ceļiem un ielām.

W12 1.oktobris 2025 20:06
7 2 Atbildēt

Bet diemžēl tas viss neatrisina pamatproblēmu, t.i., 90-jos gados iestrẽgušu ceļu infrastruktūru. Kaut kas jau tiek darīts lietas labā, bet diemžēl tas ir piliens jūrā. Izskatās, ka to kompāniju lobijs, kas uzstāda un apkalpo fotoradarus, ir pārāk liels. Just business…Vidējā ātruma kontroles kameras vispār ir zemē nomesta nauda. Smagie negadījumi notiek arī tur. Tai pat laikā aizbildinoties ar ierobežotajiem budžeta līdzekļiem daudzi gadu desmitiem muļāti valsts galveno autoceļu rekonstrukcijas projekti tiek atlikti no gada uz gadu. Ar baltu skaudību vien varam noskatīties uz jaunajiem autoceļiem Polijā, kuri lielākoties tika uzbūvēti ar EU Fondu atbalstu. Poļi ir nodrošinājuši ātru un drošu satiksmi visā savas valsts teritorijā…Pie mums - atkal kārtējais radariņš, kārtējā ceļa zīme “Bedrains ceļš” un viss rullē…Pats nožēlojamākais ir tas, ka lielākā Latvijas sabiedrības daļa to visu akli akceptē un samierinās ar visiem šiem marasmiem.

Krotow 2.oktobris 2025 0:23
0 0 Atbildēt

Te var piekrist. Jo vai nu neiet uz vēlēšanām vai ievēl tos pašus, kuri viņiem vēlāk uzkabina uz ausīm radarus un iesprauž stabiņus dienvidgalā.

0pis 1.oktobris 2025 15:11
0 0 Atbildēt

elektroskrejriteņu aprīkošanu ar reibuma testu atbalsta 14,2% aptaujāto, norādot ka būs iespējams testa veikšanai piesaistīt trešās personas.

0pis 1.oktobris 2025 15:14
1 0 Atbildēt

23,3% aptaujāto uzsver nepieciešamību rūpīgi analizēt smagās avārijas, lai no secinājumiem varētu ieviest efektīvus drošības uzlabojumus - nesanāk pat pilna ceturtdaļa. 

Jāsecina, ka lielākā daļa aptaujāto vai nu neizprot situāciju vai apzināti vēlas, lai smago avāriju iemesli netiktu apzināti un nenotiktu nekādas pārmaiņas AV apmācībā un satiksmes kontrolē.

WALA 1.oktobris 2025 15:39
2 0 Atbildēt

Varbūt lielākā daļa vienkāŗsi domā ka tas tiek reāli darīts ??? Un nevienam pat neienāk prātā ka tas varētu nenotikt ...

hue 1.oktobris 2025 15:30
5 1 Atbildēt

Tas ko visvairāk redzam - kampaņas - ir viss nelietderīgākais. 

Smago CSNg izpētes (publiskas) nav, jo tiktu inkriminēti LVC, Satiksmes ministrija, CSDD un arī vietējās pašvaldības.

Vernons 1.oktobris 2025 16:17
0 0 Atbildēt

Par noziedzīgu politiku ceļu satiksmes drošībā vainīgie ir Satiksmes Ministrijā, CSDD, policijā, prokuratūrā un apdrošinātāji! Sāksim ar CSN, nav vairāku sadaļu un nav noteikta kārtība un secība!

0pis 1.oktobris 2025 16:26
1 1 Atbildēt

Runā, ka tās sadaļas esot izņēmuši masoni un nodevuši ārpuszemes civilizācijai no Čūskas zvaigznāja, un sajaukuši secību atlikušajām, lai ieriebtu cilvēcei.

Vernons 1.oktobris 2025 18:44
0 1 Atbildēt

Un atstājuši "STOP" signālu CSN "ar augšup paceltu roku"! No 1987. gada 1. jūlija!!!

W12 1.oktobris 2025 19:47
4 0 Atbildēt

Lai pieņemtu kaut kādas izmaiņas sodu sistēmā un likumdošanā, tad dziļa un pamatīga smago negadījumu izpēte ir ne tikai vēlama, bet vajadzīga pēc definīcijas. Esmu no tiem, kas ir pret histērisku vai emociju uzplūdā vai arī šauras sabiedrības grupas iespaidā pieņemtiem grozījumiem likumdošanā, kas paredz bargus un pat neadekvātus sodus par vienu vai otru pārkāpumu. No šādas “darbošanās” cieš visa sabiedrība. Respektīvi visi tiek samesti vienā katlā. Bet kā mēs nereti novērojam, tad bieži vien smago ceļu satiksmes negadījumu cēlonis ir vairāku faktoru kopums, t.i., braukšana bez tiesībām alkohola reibumā brutāli pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu…Turklāt nereti šādos negadījumos iesaistītā auto tehniskais stāvoklis ir zem katras kritikas…Atvainojiet, bet šādiem personāžiem nelīdz nekādi sodi.

0pis 1.oktobris 2025 20:29
0 0 Atbildēt

Tavs ierosinājums? Nesodīt, jo tāpat nelīdzēs?

W12 1.oktobris 2025 21:35
4 2 Atbildēt

Acīmredzot esi ļoti tuvredzīgs, ja neizproti problēmas dziļāko būtību. Un te ir runa par noteiktas kategorijas kontingentu, kurus būtībā neuzrunā nekādi sodi. Vai nemaņā esošu alkoholiķi vai narkomānu atturēs sēšanās pie stūres sods, kas, piemēram, paredz cietumsodu vai auto konfiskācija utt. Nu ne taču…Tad tavs priekšlikums ir tikai un vienīgi horizontāla (likuma izpratnē) skrūvju piegriešana, t.i., bezgalīgi palielinot sodu apmērus. Ejot šādu ceļu mēs panāksim to, ka pat normālam cilvēkam būs bail iziet no mājas.

eidis 2.oktobris 2025 10:39
1 0 Atbildēt

Ja jau būtu pienācīga negadījumu analīze, tad varētu saprast cik liela daļa negadījumu (tieši smago) notiek šī kontingenta dēļ. Bet analīzes jau nav. Viss tiek norakstīts uz nepareizi izvēlētu ātrumu un viss. Un vnk piegriež skrūves

0pis 2.oktobris 2025 11:22
1 0 Atbildēt

Nē, esmu par iemeslu izpēti. Bet tomēr jautājums - kamēr iemesli nav skaidri, ko darīt ar atsaldētajiem, kas noķerti veicot smagus pārkāpumus? Atlaist mājās vai salikt aplokā, lai pagaida kamēr noskaidros iemeslus?

taaneko 3.oktobris 2025 10:20
0 0 Atbildēt

Smagie pārkāpumi?

Cik no tiem ir tiešām smagi konkrētā laikā un vietā?

Idiotiem vispirms ir jāiemācās atšķirt viņuprāt smagus pārkāpumus no reāli bīstamiem(smagiem) pārkāpumiem. Jāiemācās saskatīt cēloņu- seku likumsakarība. Tiem pseidoekspertiem jāsaprot, ka reālais iemesls bieži vien ir pavisam citā faktorā, nevis tajā kuru viņi vēlētos redzēt.

Anaalizātors 1.oktobris 2025 23:48
0 0 Atbildēt

Nu varbūt kāds (iespējamais lohs) "atceraras", par kuriem un par cikiem konkrētu negadījumu patiesajiem iemesliem ir ticis publiski izstāstīts.Cik traģisku negadījumu ir pilnvērtīgi izanalizēts un cik gadījumos ir tikusi "restaurēta" patiesā notikumu gaita. Viena vienīga bezdgalīga smirdīga demagoģija.

Prostamols 2.oktobris 2025 9:47
2 0 Atbildēt

Atkal dirš. Atkal grib mīst ārā budžeta naudu, nevis labot ceļus, ietves un uzstādīt apgaismojumu.

NuNu 9.oktobris 2025 23:16
0 0 Atbildēt

Muļķības! Vienīgi drošu ātrgaitas šoseju būvniecība ar atdalītām braukruvēm un augstām sētām gar malu, kā civilizētajā Eiropas daļā, kaut ko uzlabos. Nekas cits!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Plānotās izmaiņas vinješu likmēs attiecas tikai uz kravas automašīnām 3

Plānotie grozījumi Autoceļu lietošanas nodevas (ALN) likumā nosaka vinješu jeb likmju izmaiņas, kuru mērķis ir mazināt negatīvo ietekmi uz vidi un autoceļiem. Likmju paaugstināšana nodrošinās taisnīgāku līdzdalību infrastruktūras izmaksu segšanā – jo lielāka transportlīdzekļa radītā slodze uz autoceļiem, jo lielāks maksājums. Lasīt vairāk

 

Ford Bronco būs arī Eiropā, taču – ne tāds kā ASV 4

2027. gadā Eiropas tirgū Ford modeļu piedāvājumu varētu papildināt jauns SUV ar nosaukumu Bronco, kas no tādā pat vārdā nosauktā aizokeāna radinieka diezgan būtiski atšķirsies. Lasīt vairāk

 

Jaguar jaunais tēls – galveno dizaineri palūdz aiziet (+ FOTO) 11

Pirms dažām dienām no amata atkāpās JLR izpilddirektors Adrians Mardels, un nu tiek ziņots, ka uzņēmums atlaidis arī ilggadējo dizaina komandas vadītāju Džeriju Makgovernu. Lasīt vairāk

 

iAuto.lv rīta pārdomas par satiksmes organizēšanu Rīgā, braucot kopā ar prezidentu uz darbu! 1.daļa (+ VIDEO) 19

Pārdomas par satiksmes organizēšanu Rīgā – no jaunā Depo krustojuma līdz Kalnciema ielai. Rīta brauciens kopā ar Latvijas Valsts prezidentu izgaismo tipiskās problēmas: sastrēgumi, luksofori un joslas? Skaties un dalies ar savām domām! Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti