Visi komentāri - I. Šteinbergs un G. Filipsons pirmo reizi startē Pasaules čempionātā Enduro

I. Šteinbergs un G. Filipsons pirmo reizi startē Pasaules čempionātā Enduro

 

Foto: Ivo Šteinberga arhīvs

LaMSF | 5.jūnijs 2018 7:40

Aizvadītajā nedēļas nogalē, no 1. līdz 3. jūnijam, Tallinā, Igaunijā norisinājās Pasaules čempionāta ceturtais posms Enduro.

Sacensībās piedalījās spēcīgākie Enduro sportisti no visas pasaules. Šajā Pasaules čempionāta posmā Latviju pārstāvēja vieni no ātrākajiem un izturīgākajiem latviešu sportistiem – Ivo Šteinbergs („CEC I.S. Racing”), kurš startēja Enduro 2 klasē un Gints Filipsons („CEC I.S. Racing”), kurš sacentās ar pasaules spēcīgākajiem Juniori 1 klases braucējiem.

Sacensību starts un finišs notika Tallinas centrā – estrādē. Tas mūsu sportistiem bija kas jauns, vēl nebijis. Tribīnes piepildīja skatītāji un atbalstītāji.

Mūsu sportistu mērķis bija izmēģināt spēkus un saprast, kas ir un ko nozīmē pasaules līmeņa Enduro. Sarunā ar Ivo Šteinbergu, viņš pastāstīja, ka ieguvuši milzīgu pieredzi, piedaloties šajā posmā.

Pēc pirmās sacensību dienas Ivo Šteinbergs ierindojās 10. vietā, taču otrajā dienā pēc pirmā apļa tehnisku iemeslu dēļ sacensības vairs nevarēja turpināt, tādēļ nācās izstāties.

Gints Filipsons abās dienās ierindojās 14. vietā.

„Viegli nebija. Līmenis ir augsts. Teikšu godīgi, manā Enduro karjerā, šis bija fiziski grūtākais posms, kādā esmu piedalījies. Līdz šim kur biju braucis, bija grūti, bet šis Pasaules čempionāta posms bija visgrūtākais,” stāsta Ivo Šteinbergs.

Sportists atceras pagājušā gada Baltijas čempionāta posmu Tallinā, kas jau tad bijis visai grūts. „Šogad Pasaules čempionātā trase bija izmainīta. 75% pārbraucienu bija tehniski un fiziski sarežģīti. Daudz spēka nācās „izlikt” pārbraucienos. Viena apļa garums bija aptuveni 55 kilometri. Atpūtai bija atvēlēts ļoti maz laika. Pārbraucieni bija tik grūti, ka servisā varēja atpūsties maksimums tikai kādas 7 minūtes, līdz ar to visu dienu nācās braukt. Trasē bija četri testi. Prologu izbraucām jau piektdienas vakarā. Bija vēl krosa tests, Enduro tests, kas bija ļoti garš un sarežģīts, kā arī ekstrēmais tests, kas arī bija tehniski grūts, jo bija jābrauc augšā pa stāvām kalnu „sienām”. Katras dienas beigās bija vēl jāizbrauc prologs. Pēc šīm sacensībām varēju salīdzināt pieredzi, kāda ir mums, braucot Baltijas vidē un kāda ir sportistiem, kuri piedalās Pasaules čempionātā. Ar Gintu darījām, ko varējām.”

Runājot par rezultātu, Ivo Šteinbergs atzina, ka varēja būt labāks. „Ja uzsmaidītu veiksme, varēju iebraukt 7.- 8. vietā, bet nebija viegli. Pēc pirmās dienas biju ļoti noguris un fiziski izsmelts. Pasaules čempionātam ir jāgatavojas atsevišķi, tad tajā vidē var startēt. No malas „ielēkt” nav viegli. Nekāds prieks un atpūta tur nebija, pat negribēju smaidīt nevienā brīdī. Nemaz nevaru izstāstīt, cik ļoti grūta un sarežģīta bija trase.”

Pasaules čempionātā startēja arī Ivo Šteinberga Baltijas čempionāta konkurenti – Martins un Aigars Leoki.

Pasaules čempionāta konkurenti ir spēcīgi, un nevarēju cerēt uz viņu veiksmēm vai neveiksmēm, bija jāpaļaujas tikai uz sevi pašu. Trase bija akmeņaina, un man tā nebija parocīga. Līdz ar to testos nevarēju braukt uz 100%. Arī komandas biedram Gintam Filipsonam negāja viegli. Šī viņam ir tikai otrā Enduro sezona. Juniori, kas brauc pasaules čempionātā, piedalās visos posmos. Grūti cīnīties, ja nezini, ko sagaidīt.”

Neskatoties uz tehnisko ķibeli, kopumā sportistam sacensības patika, tās bija labi organizēts. Arī laikapstākļi bija piemēroti sacensībām, jo nebija nedz karsti, nedz lietus lija, pūta mērens vējš, kas atveldzēja braucējus pēc smagajiem pārbraucieniem.

Paralēli Pasaules čempionāta posmam notika Igaunijas čempionāta posms Enduro, kurā startēja latviešu sportisti Kaspars Bondars („CEC I.S. Racing”) un Lauris Paulovskis („CEC I.S. Racing”). „Pirmajā dienā Kaspars finišēja, bet otrajā dienā sportists izstājās. Tas bija neizpildāms uzdevums, jo pat daudzi vietējie sportisti nesasniedza finišu. Tas vien to pierādīja, ka trase bija grūta un sarežģīta,” stāsta Šteinbergs.

„Mēs kā komanda strādājām ļoti labi. Pieredzi ieguvām visi gan mehāniķi, gan apkalpojošais personāls, kas braukāja uz servisiem un mēs paši – sportisti. Tagad zinām, ko mums vajadzētu nākotnei, ja plānā būs vēl kāds Pasaules čempionāta posms,” tā „CEC I.S Racing” kluba pārstāvis Ivo Šteinbergs.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nosaukti "Latvijas Gada auto 2026" septiņi finālisti (+ VIDEO)

Konkurss "Latvijas Gada auto 2026" tuvojas noslēgumam, kad tiks noskaidrots galvenā titula ieguvējs un uzvarētāji atsevišķās nominācijās. Žūrijai atlicis vien piešķirt punktus septiņiem finālistiem, kas tika izvēlēti no šogad konkursam pieteiktajiem 33 jaunākajiem auto modeļiem. Lasīt vairāk

 

Atcelt plānotās izmaiņas vinjete cenās! SM piedāvās pagarināt autoceļu lietošanas nodevu atbrīvojumu zemniekiem 4

Mēs vēlamies apturēt nesamērīgās un ekonomiski nepamatotās izmaiņas autoceļu lietošanas nodevā, kas būtiski sadārdzinātu ikdienas izmaksas gan uzņēmējiem, gan iedzīvotājiem. Lasīt vairāk

 

Pie valdības protestē pret ceļu nodevu komercauto līdz 3,5 tonnām (+ VIDEO) 24

Ap 100 cilvēku, toskait zemnieki, uzņēmēji un vairāki opozīcijas politiķi šodien pulcējās nesaskaņotā protesta akcijā pie Ministru kabineta. Viņi pauda sašutumu par ieceri palielināt autoceļu lietošanas nodevu. Satiksmes ministrs Atis Švinka ("Progresīvie") gan apgalvo – par jauno kārtību izplatīts daudz mītu un tas satraucis sabiedrību. Lasīt vairāk

 

Model 3 lētāk arī Eiropā – Tesla piedāvā jaunu bāzes versiju 15

Tesla nāk klajā ar jaunu Model 3 versiju, kas zaudēs daļu no aprīkojuma komplektācijas, taču maksās par aptuveni 3000 eiro mazāk nekā līdz šim lētākais variants. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti