Baltijas drifta sezonas noslēgumā dramatiskas cīņas un tiek noskaidroti čempioni

 

Foto: Publicitātes attēls

Elīne Berķe | 5.oktobris 2020 14:13

Pagājušajā nedēļas nogalē Biķernieku trasē ar aizraujošām cīņām un dramatiskām avārijām tika aizvadīts Baltijas drifta sezonas noslēgums. PRO klasē pirmo vietu izcīnīja 15 gadus vecais Nikolass Bertāns, kurš ar šo uzvaru sev nodrošināja arī Baltijas, Livonijas un Latvijas čempiona titulus.

Baltijas noslēdzošajās sacensībās uz starta trīs klasēs (Street, Semi Pro un PRO) stājās 86 dalībnieki no visām trim Baltijas valstīm. Jāatzīmē, ka visiem ārvalstu sportistiem un viņu komandā ietilpstošajiem dalībniekiem tika veikti Covid-19 testi un ka neviens no tiem nebija pozitīvs. Tāpat visu pasākumā iesaistīto drošībai dalībnieku parks šoreiz nebija atvērts skatītājiem, kā arī tika ievēroti visi pulcēšanās ierobežojumi.

Pro un Semi pro klasei trases konfigurācija šoreiz bija slavenā “FD Style” jeb Formula Drift stila, kas izceļas ar trases noslēgumā no betoniem izveidoto atpakaļejošo līkumu. PRO klasē uz starta izgāja 22 dalībnieki, kas cīnījās par kopvērtējuma punktiem Baltijas, Livonijas, Latvijas, Lietuvas un Igaunijas čempionātos.  Visplašāk pārstāvēta bija Lietuva ar desmit pilotiem, latvieši šoreiz uz starta astoņi, savukārt no Igaunijas šoreiz vien četri braucēji. Kvalifikācijā labāko sniegumu uzrādīja lietuvietis Gediminas Ivanauskas, savukārt otro, trešo un ceturto vietu ieņēma Latvijā ļoti labi zināmie Kristaps Blušs, Nikolass Bertāns un Ivo Cīrulis.

Pro klasē sākot jau no pirmajiem TOP 24 tandēmiem cīņas bija spraigas un aizraujošas. Vislabāk tajās veicās lietuviešu un latviešu pilotiem, jo pusfinālos satikās attiecīgo valstu tautieši. Pirmajā no tiem titulētais Andrius Vasiļiauskas pārliecinoši pārspēja Donatas Macpreikšas, savukārt otrajā pusfinālā skatītājus priecēja duelis starp “skolotāju” Kristapu Blušu un “skolnieku” Nikolasu Bertānu. Bijušais Formula Drift pilots un pēdējos divos gados Krievijā startējošais Blušs ir bijis klāt Bertāna pirmajos soļos driftā, tādēļ šī cīņa bija pat savā ziņā simboliska.

Pirmajā braucienā Bertāns Blušam sekoja un demonstrēja tuvu un skaistu sniegumu. Otrajā braucienā Blušam atsevišķos brīžos izdevās pietuvoties daudz tuvāk un pat aizskart priekšā braucošo Nikolasu, tomēr abu braucienu summā tiesneši lēma, ka Bertāns ir nobraucis labāk un stabilāk, jo Bluša vadošais brauciens bija sliktāks par Bertānu, ko noteikti redzēja visi , kuri vēroja tiešraidi. Finālā Bertāns turpināja rādīt augstāko klasi un attiecīgi arī uzvarēja lietuvieti Vasiļiauskas, jo lietuvietis pārcentās ārējā zonā pretī tribīnēm, izveidojot situāciju, kā rezultātā jau tālāk Bertāns pieļāva kļūdu. Cīņa par trešo vietu izpalika, jo Macpreikšas nespēja iziet uz starta, attiecīgi goda pjedestāla trešais pakāpiens šoreiz Kristapam Blušam.

Latvijas drifta kausa Semi Pro klases finālbraucieni šoreiz bija visai saraustīti, jo teju katrā no tandēmiem tika piedzīvotas avārijas, sagriešanās vai tehniski defekti. Teju vienīgais, kurš no šī visa izvairījās un tika cauri sveikā, bija Dmitrijs Firovs. Viņš no pirmajām TOP 16 cīņām līdz pat noslēdzošajam fināla braucienam pret Aleksandru Muraju saglabāja mieru un bez liekām kļūdām pārspēja vienu sāncensi pēc otra, attiecīgi svinot pelnītu pirmo uzvaru SEMI PRO klasē savā braucēja karjerā.

Cīņā par trešo vietu Edvards Žodziņš pārspēja Andri Lipartu, tādējādi sev nodrošinot uzvaru sezonas kopvērtējumā. Viegli gan tas Žodziņam nenāca, jo TOP 8 tandēmā Māris Hartmanis viņa automašīnu iestūma sienā. Pēc šīs smagās avārijas likās, ka Žodziņa diena būs beigusies, tomēr Edgars Jenčs viņam aizdeva auto, auto maiņa tika akceptēta no pārējo dalībnieku puses, ar kuru beigās izdevās aizcīnīties līdz pat trešajai vietai.

Latvijas drifta kausa Street klasē jau pēc uzvaras kvalifikācijā sezonas titulu sev bija nodrošinājis Jānis Bērziņš. Ņemot vērā, ka Bērziņš līdz šim bija uzvarējis četros no pieciem sezonas posmiem, liels bija pārsteigums, kad viņš izkrita jau TOP 32 cīņā pret Raimondu Drevinski. TOP 16 kārtā gan Drevinskim nācās piekāpties Ervīnam Agafonovam, kurš caur vairākiem spilgtiem tandēmiem spēja aizcīnīties līdz finālam. Tur viņam pretī stājās viens no sezonas līderiem Dāniels Lācis, tomēr arī ar šo uzdevumu Agafonovs tika veiksmīgi galā, beigās svinot savu pirmo uzvaru driftā. Cīņā par trešo vietu šoreiz Kārlis Graustiņš pārspēja Igoru Vozņakovski, ļaujot Graustiņam priecāties par pirmo pjedestālu šajā sezonā.

Sacensības bija vienas no spilgtākajām kādas bijušas Biķerniekos, avārijas, emocijas, cīņa par uzvarām, drifts vienlaicīgi vienā trasē, bet divām klasēm, organizatori pasakās visiem braucējiem un skatītājiem par šo 2020.gada sezonu, kura oficiāli ir noslēgta, priekšā , ļoti cerams, ka būs vēl divi jau vairāk kā izklaides pasākumi. Vairāk info www.driftlatvia.com

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Traģisks negadījums rallija ātrumposmā Lietuvā - Latvijas rallija ekipāža iebrauc skatītājos 8

Lietuvas pilsētā Utenā piektdienas vakarā latviešu rallija ekipāžai iebraucot skatītāju pūlī, gājis bojā viens cilvēks un 14 ievainoti. Lasīt vairāk

 

Kā paceļot reprezentatīvo auto slieksni, nonācām pie uzņēmuma vieglā transportlīdzekļu nodokļa pieauguma? Intervija ar A.Kulbergu (+ VIDEO) 45

iAuto.lv lasītājs atsūtīja mums informācija, ka darba auto Cupra Formentor VZ ar 228kw jeb 310zs TSI iepriekš uzņēmuma vieglo transportlīdzekļa nodokli maksāja ap 37 eiro mēnesī, bet tagad 159,60 eiro. Lasīt vairāk

 

No nākamā gada CSDD pārbaudīs “kvēpu filtru”; ieteikumi, kā uzturēt to kārtībā 37

Nereti daudziem autovadītājiem tieši partikulāro jeb cieto daļiņu filtrs, tautā dēvēts arī par “kvēpu filtru” sagādā lielākās raizes, izejot tehnisko apskati. Eksperts Ints Purmalis, Inter Cars Latvija Servisa iekārtu segmenta vadītājs skaidro – ko darīt, lai “kvēpu filtrs” nesagādātu raizes, kā to uzturēt vislabākajā kārtībā un ko darīt, ja reiz gadījies tā, ka tas ir izgriezts. Lasīt vairāk

 

Kad beidzot sāks labot Vanšu tiltu? (+ VIDEO) 5

Arvien pieaugošais bedru apjoms uz Vanšu tilta ietvēm pēdējā laikā atkal uzjundījis iedzīvotāju neapmierinātību. Viņuprāt, tilts ir kritiskā stāvoklī. Rīgas domē gan mierina, ka tilts ir drošs – gan autobraucējiem, gan kājāmgājējiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti