Pasaules radošuma un inovāciju dienā stāsta par jauno interneta laikmetu – metaversu

 

Foto: Publicitātes attēls

Huawei | 22.aprīlis 2022 10:39

21.aprīlī, tiek atzīmēta Pasaules radošuma un inovāciju diena, kuras mērķis ir veicināt izpratni par radošuma un inovāciju nozīmi visos cilvēces attīstības virzienos.

Tehnoloģiju un inovāciju attīstības ātrums pārsteidz ne vienu vien nozares ekspertu. Viena no tehnoloģiju nozares jaunākajām inovācijām ir metaverss. Iespējams, ar metaversa nosaukumu plašāka sabiedrība jau ir pazīstama, taču ar tā būtību vēl ne. Šobrīd tikai pamazām to iepazīstam, taču jau tuvāko desmit gadu laikā metaverss varētu kļūt par neatņemamu mūsu dzīves sastāvdaļu, gluži kā internets. Kā skaidro Huawei eksperti, metaverss paplašinās interneta iespējas un padarīs nemanāmu robežu starp virtuālo un reālo vidi. Savukārt, lai tas notiktu, liela nozīme ir tehnoloģiju uzņēmumu aktīvai iesaistei.

Fiziskās un virtuālās pasaules satikšanās

Metaverss ir visai jauns jēdziens, tāpēc tehnoloģiju ekspertu vidū vēl norit diskusijas par precīzāko definīciju, lai tā aptvertu visas metaversa šķautnes. Lielākoties šo jēdzienu skaidro kā virtuālu 3D telpu, kas savieno digitālo un fizisko pasauli un kurā lietotāji var mijiedarboties cits ar citu. Visizplatītākie veidi, kā iepazīt metaversa inovāciju, ir virtuālās realitātes (VR), papildinātās realitātes (AR) un jauktās realitātes (MR) austiņas un brilles.

Gluži kā internets ir tīklu kopums, metaverss ir 3D pasauļu tīkls. Metaverss spēs virtuāli atveidot daudzas reālās pasaules funkcijas, piemēram, iepirkšanos un tikšanos ar draugiem. Lai gan vairums cilvēku metaversu iztēlojas kā platformu, kur mijiedarboties ar citiem, izmantojot multfilmai līdzīgus avatārus, šo inovāciju potenciāls sociālās tīklošanās jomā ir krietni plašāks. Avatāri kļūs gandrīz neatšķirami no mūsu īstajiem "es", un mēs varēsim mijiedarboties ar draugiem un ģimeni gluži kā atrastos vienā telpā. Tas izskatīsies līdzīgi, kā projicēts attēls, taču daudz reālistiskāks. Ja jau tagad šķiet, ka videozvani pietuvojas klātienes tikšanās pieredzei, varam vien iztēloties, kā tas būs laikā, kad metaverss būs ierasta ikdienas sastāvdaļa.

Šī inovācija būtiski mainīs arī e-komercijas nozari. Jau šodien iepirkšanās ir ērtāka nekā jebkad agrāk – tikai ar dažiem peles klikšķiem mēs varam pasūtīt jebkuru produktu no visdažādākajiem veikaliem. Kaut gan šķiet, ka šāda pieredze aizvien nav salīdzināma ar fizisku iepirkšanos veikalā un produktu izmēģināšanu klātienē, šis priekšstats mainīsies, pateicoties metaversa inovācijām. Metaverss piedāvās virtuālu vidi, kas radīs sajūtu, kā atrodoties veikalā un ļaus apskatīt piedāvātos apģērbus 3D formātā un pat redzēt, kā tie izskatītos mums mugurā. Izmaiņas redzamas arī tūrisma nozarē –  VR jau šobrīd tiek plaši izmantots tūrismā, ļaujot ceļotājiem virtuāli apmeklēt vietas, kuras viņi citādi nevarētu apskatīt. Izmantojot metaversa inovācijas, jau salīdzinoši tuvā nākotnē varēsim apmeklēt tūrisma objektus vai pat veselu pilsētu virtuālās replikas jebkurā pasaules vietā, lai gan fiziski atradīsimies, piemēram, savā viesistabā vai virtuvē. Jau drīz metaverss un virtuālā realitāte mainīs arī izglītības nozari. Huawei eksperti strādā pie dažādām simulācijām, kas drošā un reālistiskā veidā ļaus apgūt jaunas zināšanas. Piemēram, ir paredzēts radīt simulāciju, kas virtuāli ļaus nokļūt okeāna dziļumos un izzināt zemūdens pasauli.

Nepieciešama stabila infrastruktūra un degsme par inovācijām

Lai metaverss ienāktu mūsu ikdienā, nepieciešama infrastruktūra, kas to atbalsta, tai skaitā būtiski jāuzlabo interneta ātrums. Metaversā lietotājiem būs jānosūta tikpat daudz informācijas, cik viņi saņem. Tas nozīmē, ka liels tīkla ātrums nepieciešams katrā metaversa lietošanas solī. Huawei piedāvā risinājumu – mākoņveida virtuālās realitātes nesējtīklu. Tas nodrošina infrastruktūru, kas nepieciešama, lai informācija līdz lietotājiem nonāktu zibenīgā ātrumā. Ņemot vērā, ka straumēšanas platformas Netflix pieprasījuma pieaugums pandēmijas laikā gandrīz izraisīja interneta sabrukumu Eiropā, tīkliem arīdzan jāveic būtiski uzlabojumi, lai nodrošinātu metaversam nepieciešamo ātrumu. Vēl viens no attīstības virzieniem būs attēla kvalitāte. Lai gūtu patiesi aizraujošu pieredzi, uz galvas montējamiem displejiem būs jānodrošina ļoti augsta izšķirtspēja, jo tie atrodas tuvu mūsu acīm.

“Inovāciju radīšanas un ieviešanas procesā pastāv neierobežotas iespējas. Šobrīd metaverss ir viens no straujāk augošajiem tehnoloģiju attīstības virzieniem. Jau drīz metaversa radītās iespējas būs mūsu ikdiena un ikviens varēs piedzīvot reālās un virtuālās pasaules satikšanos,” stāsta Huawei Technologies Latvia komunikācijas vadītāja Inese Šuļžanoka. Ir svarīgi, ka tehnoloģiju uzņēmumi turpina investēt inovācijās un savstarpējā sadarbībā. Mākoņpakalpojumi ir viens no galvenajiem metaversa infrastruktūras balstiem. Jau ilgu laiku Huawei mākoņpakalpojumu kopuzņēmums ir izmantojis inovatīvas tehnoloģijas, piemēram, mākoni un mākslīgo intelektu, kā savu tehnoloģiju bāzi. Līdz šim HUAWEI CLOUD ir pievienojušies vairāk nekā 300 tehnoloģisko inovāciju partneru un kopīgi izdotas vairāk nekā 50 inovatīvas lietojumprogrammas un risinājumi. Nākotnē HUAWEI CLOUD sadarbosies ar vēl vairāk partneriem mākoņadatošanas jomā, lai veicinātu dažādu nozaru digitālo modernizāciju.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti