Mazda6 jaunais dīzeļdzinējs – jaudīgāks un videi draudzīgāks 1

13.jūlijs 2009 11:11

Jau šobrīd jaunajā Mazda salonā Skanstes ielā 4a ir pasūtāms jaunais Mazda6 automobilis ar jauno 2,2 litru turbo dīzeļdzinēju. Jaunais Mazda izstrādātais spēka agregāts dzinēju paletē aizstās ierasto 2,0 litru turbo dīzeli.

Otrās paaudzes Mazda6 tika laista tirgū 2007. gada novembrī un ir izpelnījusies pircēju atzinību, Latvijā kļūstot par pārdotāko Mazda modeli. Latvijā tradicionāli populārākas bijušas Mazda 6 ar benzīna dzinēju un šī tendence turpinās arī ar jauno Mazda6.



Sākotnēji Mazda6 tika laista tirgū ar trim benzīna dzinējiem (ar 1,8, 2,0 un 2,5 litru darba tilpumu) un vienu 2,0 litru Common-Rail dīzeļdzinēju ar 140 ZS lielu jaudu un 330 Nm lielu griezes momentu. Šobrīd pieejamais 2,2 litru dīzeļdzinējs ir viens no jaudīgākajiem un klusākajiem savā klasē. Jaunais dzinējs paredzēts ar trim jaudas modifikācijām – 125 ZS/310 Nm, 163 ZS/360 Nm un 185 ZS/400 Nm. Šobrīd tirdzniecībā nonācis automobilis ar 163 ZS lielu jaudu un 360 Nm lielu griezes momentu.

Vairāk jaudas, vairāk griezes momenta

Kas tad īsti tehniski jauns ir Mazda6 dīzeļdzinējā? Ar ko tas atšķiras no iepriekšējā? Pirmkārt, protams, ar darba tilpumu – tas palielinājies no 2,0 uz 2,2 litriem. Otrā lielā izmaiņa ir turbīna. Jaunajam dzinējam uzstādīta ir VGT turbīna jeb turbīna ar maināmo ģeometriju. Izplūdes daļā tai ir izliektas, nevis taisnas lāpstiņas, kas ļauj ne tikai palielināt griezes momentu, bet arī piedāvā šo griezes momentu no zemākiem apgriezieniem. Jaunā dzinēja maksimālais griezes moments tiek sasniegts jau pie 1800 apgriezieniem un turpinās līdz 3000 apgr./min.

Treškārt, Mazda inženieri ir palielinājuši degvielas iesmidzināšanas spiedienu no 180 līdz 200 MPa un katrai sprauslai tagad ir 10 iesmidzināšanas atveres, nevis 6 un to diametrs samazināts no 0,13 mm līdz 0,119 mm. Tādējādi iespējams panākt daudz precīzāku iesmidzināšanu.

Ko visi šie tehniskie uzlabojumi dod praksē? Griezes momenta izmaiņas ļāvušas automobilim kļūt krietni elastīgākam – paātrināšanās no 50 līdz 100 km/h trešajā pārnesumā tagad aizņem par 1,7 sekundēm īsāku laiku, nekā iepriekš.

Zems degvielas patēriņš, tīrāki izmeši

Visi trīs 2,2 litru dzinēji ir ļoti ekonomiski – to vidējais degvielas patēriņš kombinētajā ciklā ir no 5,5 līdz 5,7 litriem dīzeļdegvielas uz 100 km, tādējādi CO2 izmešos ģenerējot 147 līdz 152 gramus uz kilometru.

Degvielu palīdz ekonomēt vēl divi tehniskie uzlabojumi dzinējā. Kompresijas pakāpe ir samazināta un tagad ir 16,3:1, savukārt mainītā Common-Rail iesmidzināšanas sistēma ļauj degvielu iesmidzināt ik pa 0,2 milisekundēm (agrāk – reizi 0,3 milisekundēs). Tādējādi, lai gan jaudas un griezes momenta rādītāji jaunajam dzinējam ir krietni uzlabojušies, patēriņš un CO2 izmeši nav pieauguši.

Kaitīgos izmešus palīdz novērst vēl vairāki jauninājumi, piemēram, izplūdes gāzu recirkulācija (EGR), kas samazina nesadegušo gāzu un NOx līmeni, un pilnīgi jauns partikulu filtrs, kurš attīrās krietni ātrāk nekā iepriekš izmantotais.

Klusāka braukšana

Mazda jaunais dīzeļdzinējs piedāvā arī vairāk komforta – tas ir klusāks, pateicoties alumīnija dzinēja blokam un jaunam ķēdes piedziņas mehānismam balansēšanas vārpstai. Izmainīti ir arī klaņu izmēri un kloķvārpsta. Balansēšanas vārpsta, eļļas sūknis un eļļas iesūkšanas caurule tagad ir vienota detaļa un atrodas vienā korpusā.

Tādējādi, pateicoties visiem uzskaitītajiem jaunievedumiem, jaunais dzinējs ir ne tikai klusāks par priekšteci, bet vien par nieka sešiem kilogramiem smagāks nekā 2,0 litru agregāts. Lielu svara ekonomiju dod arī eļļas dzesētāja (-0,6kg) un sadales vārpstu nosega (-1,0 kg) izgatavošana no alumīnija.

 Automobilis Mazda6 ar 2,2 litru dīzeļdzinēju un 163 ZS jaudu Latvijas tirgū maksā, sākot no 18 240 LVL. Jaunais dzinējs ir pieejams ar visiem trīs Mazda6 virsbūvju veidiem – hečbeku, sedanu un universāli. Sedana un universāļa versijās Mazda6 Latvijā joprojām būs pieejama arī ar ierasto 140 zirgspēku 2,0 litru dīzeļdzinēju.
 
Visi komentāri
 
269938. viesis 14.jūlijs 2009 15:03
0 0 Atbildēt

Kāda mārutka pēc šitāds hlams vispār būtu jāražo?

cena tāda pati, kā Prius, toties patēriņš lielāks un par "klusāka braukšana" vienkārši jāsmejas.

Videi draudzīgāks - :)

LIIIEEEEELS Griezes moments , bet ne 400NM pie 0rpm.

Paātrinājums 3 ātrumā - ir nu gan štepselētāja sapnis.

mazākas sprauslas - ātrāk aizdambēsies.

lielāks spiedziens - dārgāks remonts.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vidējā ātruma kontroles projekta ieviešanai uz autoceļiem šogad piešķirti 700 000 eiro 16

Vidējā ātruma kontroles projekta ieviešanai uz autoceļiem šogad piešķirs 700 000 eiro, aģentūru LETA informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC). Lasīt vairāk

 

Indiāņi nepiekāpjas; Stellantis varētu atteikties no nosaukuma Cherokee 8

Jaundibinātais autobūves koncerns Stellantis ar tajā ietilpstošo marku Jeep nonācis negaidīta izaicinājuma priekšā - čiroki cilts indiāņi ir neapmierināta ar sava vārda izmantošanu civilizācijas labumiem. Lasīt vairāk

 

Elektrisko automašīnu uzticamība: īpašnieku aptauja parāda, ka bažām nav pamata 22

Uzticamība ir viens no svarīgākajiem kritērijiem, izvēloties jaunu auto. Strauji augot elektrisko automašīnu popularitātei, pilnīgi dabiski rodas jautājums – cik uzticami ir elektromobiļi? Lasīt vairāk

 

Plaisas pirms 3 mēnešiem atjaunotā veloceļā (+ FOTO) 21

Pirms mazāk nekā trīs mēnešiem Babītes pašvaldība ziņoja, ka decembrī pabeigti veloceļa "Rīga-Jūrmala" posma atjaunošana. Tomēr veloceļa lietotāju prieks bijis īss - pēc ziemas veloceļš jau ir saplaisājis. Meklējam iemeslus - kāpēc? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti