Autovadītājs nav «slaucama govs»! 19

 
28.marts 2012 11:14

Laikā, kad Latvijas makroekonomikā vērojam atveseļošanās tendences, un valdība plāno dažādu nodokļu samazināšanu, pienācis laiks izvērtēt obligāto maksājumu apjomu, kuru jāmaksā autovadītājiem.

Salīdzinot Baltijas valstu autovadītāju nodokļu un nodevu maksājumu apjomu atklājas, ka šajā ziņā Latvija joprojām ir absolūtā līdere, kas bremzē mūsu konkurētspēju un pievilcību kopējā Baltijas ekonomiskajā telpā. Tādēļ aicinām uz diskusiju par pakāpenisku autovadītāju obligāto maksājumu samazināšanu Latvijā, lai mēs kļūtu konkurētspējīgi un panāktu patiesu izrāvienu. Lai Latvija dažādos tautsaimniecības attīstības reitingos vienmēr nebūtu kā trešais tēva dēls.

Maksājumu izlīdzināšana Baltijas valstu autovadītājiem dotu tikai ekonomisku stimulu pilnvērtīgākai attīstībai, jo tieši zemāki nodokļi veicina ekonomikas, tajā skaitā uzņēmējdarbības attīstību. Lielākai daļai iedzīvotāju auto ir viņu ekonomiskās dzīves svarīgs elements, tās rezultātā tiek radīta kāda vērtība, kuru apliek ar nodokli, tādejādi pildot valsts maku.

Ja jau makroekonomiskā situācija valstī ir cerīga un tiek plānots, ka līdz 2015. gadam IIN Latvijā tiks pakāpeniski samazināts un sasniegs 21%, tiks samazināti nodokļi darbaspēkam, tiek diskutēts par iespēju samazināt PVN un solīts palielināt neapliekamo minimumu un summu par apgādājamiem, kādēļ autovadītāji, kas ir sabiedrības aktīvākā daļa un nodrošina valsts budžeta ieņēmumus, joprojām tiek izmantoti kā „slaucamas govis” un viņu maksājumu apjoma samazinājums pat netiek apspriests. Ja uzņēmumam par saviem transporta līdzekļiem būs jāmaksā mazāk, tas atstātu ietekmi arī uz inflācijas pieaugumu!

Šobrīd izdevumi, lai ar tikko nopirktu auto drīkstētu braukt Latvijā, septiņpadsmit reizes pārsniedz izdevumus Igaunijā un trīs reizes Lietuvā. Kaimiņos nav jāmaksā par pirmo reģistrāciju un nav dabas resursu nodokļa, kura ietekme uz vides tīrību līdz šim ir miglā tīta. Pie kam Lietuvā tehniskā apskate ir reizi divos gados, kas arī atstāj iespaidu uz izdevumiem par auto. Ja vēl šīm nodevām būtu konkrēta ietekme uz ceļu kvalitāti, tomēr aizvadītajā gadā netika uzbūvēts neviens metrs jaunu ceļu. Savukārt, salīdzinot izdevumus pirmo trīs gadu laikā, Latvijas autovadītājs samaksā 757 eiro, lietuvietis 42, bet igaunis 195 eiro. Tajā pat laikā maksa par degvielu trīs kaimiņvalstīs ir līdzīga un Latvijā dažkārt pat nedaudz augstāka http://www.energy.eu/prices. Mūsu ekonomikas atveseļošanās dod ne tikai iespēju, bet rosina nepieciešamību diskutēt par maksājumu sloga samazināšanu autovadītājiem kā ekonomiski aktīvākajai sabiedrības daļai.

Autoklubam LAMB kā sabiedriskai organizācijai ir 20 gadu pieredze satiksmes drošības procesu analīzē. Dalība Starptautiskajā automobiļu federācijā (FIA), kurā ir miljoniem biedru 132 pasaules valstīs, sniedz zināšanas par satiksmes drošības aktualitātēm piecos kontinentos, tādējādi paverot iespēju salīdzinājumiem un labākās prakses meklējumiem Latvijas satiksmes drošībai.


Juris Zvirbulis,
Autokluba LAMB prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis
 

 
Visi komentāri
 
285836. viesis 28.marts 2012 21:45
0 0 Atbildēt

Kaimiņos nav jāmaksā par pirmo reģistrāciju un nav dabas resursu nodokļa

Un kas tur slikts? Lai vairāk lieto vecos auto. LV auto neražo, katrs ievestais auto ir imports, kas ekonomiku neuzlabo.

285837. viesis 28.marts 2012 22:07
0 0 Atbildēt

Nu un kā ar ceļa nodokli?Grib vai negrib maksā avansā un uzreiz,kapēc nevar sadalīt pa daļām utt.

285839. viesis 29.marts 2012 8:08
0 0 Atbildēt

Ceļu nodokli vajag samazināt lidz reālam ciparam, kurš aiziet uz ceļiem!

Naheram mums jāmaksā, ja ceļiem nauda netiek un auto tiek salausti latvijas bezceļos!

Labs ceļu nodoklis sanāk = maksa par auto remontu, kurš nepieciešams braucot pa mūsu bezceļiem!

A_P

285840. viesis 29.marts 2012 8:21
0 0 Atbildēt

Jūs kaut ko jaucat - nav vairs tāda ceļa nodokļa! Ir nodoklis par to, ka tev pieder auto - esi tik bagāts, ka vari iegādāties auto = maksā ragā!

285841. viesis 29.marts 2012 8:24
0 0 Atbildēt

arī nepareizi - tas ir nodoklis, ka tev piederošam auto ir numurzīmes, ja numurzīmju nav (nav vai nodotas glabāšanā CSDD) tad nodoklis nav jāmaksā

Pareizi tas saucās nodoklis par numurzīmēm! :D

285842. viesis 29.marts 2012 8:33
0 0 Atbildēt

Kanibāl, ir jau tikai viena problēma - pateicoties latvieša viduvējā santīma mīlestības tieksmēm un tiem pašiem ceļiem, tie cilvēki kas atšķirībā no manis sev vēlamo mašīnu nav gatavi savām rokām sakomplektēt/saremontēt/sastellēt, un kuru ir milzīgi nospiedošs pārākums, arī tās vecās mašīnas mēdz vilkt no vācijas :)

285843. viesis 29.marts 2012 9:34
0 0 Atbildēt

ko šitas perdelis ir izdarījis, izņemot žēlabainu vēstuļu rakstīšanu? ir bijuši loģiski priekšlikumi likumdevējiem ar izmaiņām nodokļos, to izlietojumā, veikti aprēķini un tas viss iesniegts oficiāli? ja jau pārstāvi organizāciju, tad pat parakstus vari savākt un piedabūt vismaz līdz izvērtēšanai.

285845. viesis 29.marts 2012 10:16
0 0 Atbildēt

Palaidniex

arī nepareizi - tas ir nodoklis, ka tev piederošam auto ir numurzīmes, ja numurzīmju nav (nav vai nodotas glabāšanā CSDD) tad nodoklis nav jāmaksā

Pareizi tas saucās nodoklis par numurzīmēm!

=====================

Vispār loģiski, bet būtībā to sauc par transporta nodokli, ķippa par to, ka tev IR transporta līdzeklis. :-) Dabiski, TL bez NZ nav TL, bet "nekustamais īpašums". Līdz šim nodoklis tika 100% iebāzts budžetā, bez jebkādas saistības ar ceļiem. It kā labā ziņa ir tā, ka nolemts atjaunot savulaik "Lielā Viļa" radīto autoceļu Fondu, kurā tiks ieskaitīts šis TN, kā arī citi līdzekļi (no budžeta, daļa no autodegvielas akcīzes utt.), varbūt stāvoklis beidzot sāks uzlaboties. Bet ...ko darīs nabaga BUDŽETS - savulaik pakāpeniski to Autoceļu Fondu noīsināja līdz nullei, tieši, lai aizlāpītu "caurumus" budžetā.

Varbūt beidzot kāds valdībā ir atcerējies kādus 100 gadus ASV gudra cilvēka pausto atziņu, ka "autoceļi - tā ir nācijas asinsrite" :-) :-) :-)

285846. viesis 29.marts 2012 10:19
0 0 Atbildēt

Kanibālam.

Katrs auto satur lietas, par ko utilizējot var saņemt atlīdzību: alumīnijs, varš, svins, tērauds, eļļas u.c. un lietas (stikli, riepas, plastmasas u.c) ko, lai utilizētu jāsamaksā zināma atlīdzība uzņēmumam, kas to dara. Esmu vairāk kā pārliecināts, ja to visu atbilstoši sašķiro pat bez valsts dotācijām var nopelnīt. Tad kāda, piedodiet mārutka pēc man jāmaksā dabas resursu nodoklis, ja par nepārstrādājamo atkritumu utilizēšanu samaksātu uzņēmums, kas uzpērk vecos auto. Cita lieta, ja es pats izjaucu auto un nododu derīgās pārstrādei lietas, bet nederīgās izmetu kopējā konteinerā. Te atkal iedarbinātu CSDD, ja nevari uzrādīt papīru, ka auto nodots pārstrādei maksā ragā.

285847. viesis 29.marts 2012 10:26
0 0 Atbildēt

Crank - kamēr tas aizies... Es vakar pa TV nolūrētu Sastrēgumsatundu, kurā tika runāts, ka ar ceļiem nav kārtībā - tā arī neko gudru nepateica, ne piekāda slēdziena nenonāca... Vieni saka, ka viss bumbās, otri, ka nu tik labosim, trešie, ka veči - šito pļurkstēšanu klausamies jau gadus 20 bet ceļi paliek tikai sliktāki...

285848. viesis 29.marts 2012 10:30
0 0 Atbildēt

Varbūt beidzot kāds valdībā ir atcerējies kādus 100 gadus ASV gudra cilvēka pausto atziņu, ka "autoceļi - tā ir nācijas asinsrite"

===================

Soore, "pirms kādiem 100 gadiem" :-)

285846. viesis

Kanibālam.

Katrs auto satur lietas, par ko utilizējot var saņemt atlīdzību: alumīnijs, varš, svins, tērauds, eļļas u.c. un lietas (stikli, riepas, plastmasas u.c) ko, lai utilizētu jāsamaksā zināma atlīdzība uzņēmumam, kas to dara. Esmu vairāk kā pārliecināts, ja to visu atbilstoši sašķiro pat bez valsts dotācijām var nopelnīt.

====================

Iespējams, ka var, kaut līdz šim tas nevienam laikam nav izdevies, ne "šeit", ne "tur", iespējas pelnīt sākas tai stadijā, kurā operē ar jau sašķirotiem materiāliem, bet tikšana līdz tiem diemžēl maksā :-( Nezinu valsti, kur jau sen viss tas nenotiktu ar neatņemamu valsts dotāciju, valsts savukārt automātiski ievieš atbilstošu nodokli ... :-(

285849. viesis 29.marts 2012 10:39
0 0 Atbildēt

Palaidniex

Crank - kamēr tas aizies... Es vakar pa TV nolūrētu Sastrēgumsatundu, kurā tika runāts, ka ar ceļiem nav kārtībā - tā arī neko gudru nepateica, ne piekāda slēdziena nenonāca... Vieni saka, ka viss bumbās, otri, ka nu tik labosim, trešie, ka veči - šito pļurkstēšanu klausamies jau gadus 20 bet ceļi paliek tikai sliktāki...

========================

Par to AF atjaunošanu kā reiz TV ziņās stāstīja. Nezinu, es tam procesam klāt

tuvu neesmu bijis, bet kaut kāda kustība laikam notiek gan, jo nākamgad strauji samazinās (reizes 4?) ES līdzfinansējums ceļu nozarei - appakaļamceļa, kā saka, nava :-) Iepriekš te apsaukāja Zvirbuli utt., hvz, kad pēdējo reizi viņu satiku, taisni par tēmu parunājāmies, viņš skaidri pateica, ka ir rakstīts, runāts, visi sliekšņi "apsisti" - tādi likumdevēji tikai māj ar galvu, sak`, ai ku slikti, kaut ko jādara, bet reāli nevienam nekādas intereses nav un nav bijis, ne "pozīcijā", ne "opozīcijā", kaut tie paši likumdevēji IMHO varētu sev izsist "politisko kapitālu", kurš nupat jau ir bezmaz "zemes līmenī" :-)

285851. viesis 29.marts 2012 11:31
0 0 Atbildēt

Eiropas Komisija reāli pētot ceļus latvijā tā arī skaidri un gaiši pateica - stiuācija katastrofāla un paši NEKO nedariet tās uzlabošanā, tāpēc ES fondi TIKS apgriezti. Jo braukt tikai uz ES piķi, maigi sakot ir nezolīdi...

Bet parasti jau visādas citādas vajadzības bija "vajadzīgākas" nekā ceļi...

285852. viesis 29.marts 2012 12:50
0 0 Atbildēt

Palaidniex

Eiropas Komisija reāli pētot ceļus latvijā tā arī skaidri un gaiši pateica - stiuācija katastrofāla un paši NEKO nedariet tās uzlabošanā, tāpēc ES fondi TIKS apgriezti. Jo braukt tikai uz ES piķi, maigi sakot ir nezolīdi...

Bet parasti jau visādas citādas vajadzības bija "vajadzīgākas" nekā ceļi...

=======================

EK atsūtītie ļaudis pētīja tikai tos ceļus / objektus, kuros bija EK līdzfinansējums, citi viņus neinteresēja. Tika konstatēts, ka līdzekļu izlietojums ir mazefektīvs un tas arī bija par cēloni minētajiem lēmumiem. Diemžēl. Tā vismaz stāsta mana kundze, kura pati ir "ceļiniece" un visai labi orientējas procesos, kuri ceļu jomā LV darās :-)

285854. viesis 29.marts 2012 13:35
0 0 Atbildēt

Crank - es zinu kādu savulaik ceļinieci, kura strādāja labotratorijā par lielu čiekuru, bet kurai bija sirdsapziņa un atbildība par savu darbu, viņa daudziem ceļiniekiem, dēļ ceļu būves kvalitātes bija kā sarūsējusi nagla pakaļā, jo, ja bija sūdīgs ceļš -tā arī teica un rekomendēja visu pārtaisīt vai attiecīgi samazināt tāmi... Ātri vien šo kundzi aizrotēja uz vecrīgu - lai pilda bezjēdzīgas tabulas. Viņa saprata, kas par lietu un mēģinot atpakaļ secināja - labāk tad pensijā iet...

285855. viesis 29.marts 2012 18:15
0 0 Atbildēt

Nolādēta valsts, tai jāpazūd no zemes virsa ar valdību priekšgalā.

285856. viesis 29.marts 2012 19:16
0 0 Atbildēt

klau, viesi 285855...

Valsts nav nekādi viņi, valsts esam mēs. Ja katrs tagad domā, ka es te mazišķiņ nokrāpšu, te nelīdz galam padarīšu savu darbu, tad nekas slikts jau nenotiks. Ja tā domās tikai viens - nekas slikts nenotiks, bewt ja tā domā nospiedošs vairākums - tad ir kā ir. Valsti var mainīt mainot tikai sevi...

285868. viesis 1.aprīlis 2012 23:00
0 0 Atbildēt

Ja jau reiz mašīnu utilizācija ir tik ļoti neizdevīgs bizness, kāpēc tolmets par mašīnu dod 100-150 lašus, tā vietā lai ņemtu mašīnas par velti vai prasītu piemaksāt, kā tas notiek dažā labā valstī?

285881. viesis 5.aprīlis 2012 9:32
0 0 Atbildēt

msh

Ja jau reiz mašīnu utilizācija ir tik ļoti neizdevīgs bizness, kāpēc tolmets par mašīnu dod 100-150 lašus, tā vietā lai ņemtu mašīnas par velti vai prasītu piemaksāt, kā tas notiek dažā labā valstī?

=====================

Es neesmu pārliecināts, ka LV valsts nepiemaksā neko, pasenāk maksāja gan. Rietumos tā ir normāla prakse, kad valsts tādiem "tolmetiem" maksā par katru utilizēto melnā metāl, krāsaino metālu, sintētisko materiālu, gumijas, bīstamo atkritumu, stikla utt. tonnu. Ja ir normāli sakārtota arī

'tolmetu' "produkcijas" realizācija tālākai pārstrādei, tad, dabiski, ka rodas līdzekļi, lai vai nu pieņemtu auto ar visām formalitātēm bez maksas, vai pat

maksātu zināmu atlīdzību un stimulētu to auto un dajebkā cita stiepšanu uz

"tolmetu". Principā esmu pavērojis, kā darbojas tā sistēma TUR - jau pasen

tai pat Šveicē un 1990. gadu beigās Austrijā. Bet kā ir pie mums - nezinu, nav mans "profils", varbūt kāds zin labāk :-)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

No 45 750 eiro - Toyota sākusi jaunā GR Yaris iepriekšpārdošanu

Ir sākusies jaunā Toyota GR Yaris iepriekšpārdošana, un tā cenas ir no 45 750 eiro. TOYOTA GAZOO Racing rallija programmā dzimušais un sacīkstēs rūdītais hečbeks debitēja pirms trim gadiem, bet pēc modernizācijas tas ir ieguvis dažādus dizainiskos, tehniskos un konstruktīvos uzlabojumus, kas braukšanu pacels jaunā līmenī. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 9

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti