Visi komentāri - Teju piektā daļa autovadītāju mēdz nelietot pagrieziena rādītāju

Teju piektā daļa autovadītāju mēdz nelietot pagrieziena rādītāju 28

 

Foto: Publicitātes attēls

Miltton Latvia | 16.janvāris 2025 10:29

Pagrieziena rādītāja izmantošana, veicot nogriešanās vai joslas maiņas manevru, ir svarīga satiksmes drošībai, taču teju piektā daļa jeb 18% autovadītāju mēdz to nelietot, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.

Ar pagrieziena rādītāja nelietošanu daudz biežāk grēko tieši vīrieši – kopumā 23% norādījuši, ka ne vienmēr lieto pagrieziena rādītāju, kamēr sievietes šādu atbildi sniegušas tikai 13% gadījumu.

Pagrieziena rādītāju izmantošana nav tikai cieņa pret citiem satiksmes dalībniekiem, savlaicīgi informējot viņus par plānoto manevru. Arī Ceļu satiksmes noteikumos ir skaidri noteikts, ka transportlīdzekļa vadītājam ir pienākums izmantot pagrieziena rādītājus, veicot noteiktus manevrus. Noteikumos minēts, ka “Pirms uzsākt braukšanu, pārkārtoties citā braukšanas joslā, nogriezties pa labi vai pa kreisi, apgriezties braukšanai pretējā virzienā, apstāties vai stāvēt, vadītājam jādod brīdinājuma signāls ar virzienrādītājiem, bet, ja tādu nav, – ar roku.”. Šī prasība nodrošina, ka citi ceļu satiksmes dalībnieki tiek savlaicīgi informēti par vadītāja plānotajiem manevriem, tādējādi veicinot drošību un sapratni ceļu satiksmē.

Neraugoties uz to, aizvien ir salīdzinoši liela autovadītāju daļa, kas ne vienmēr izmanto pagrieziena rādītāju. Piemēram, vecuma grupā no 18 līdz 29 gadiem tie ir 28%, bet vecuma grupā no 40 līdz 49 gadiem – 24%. Apzinīgākie autovadītāji ir vecumā no 60 līdz 74 gadiem – šajā grupā pagrieziena rādītāju ne vienmēr lieto tikai 13% autovadītāju.

Drošas Braukšanas Skolas direktors Jānis Vanks norāda: “Problēma nav tikai pagrieziena rādītāju neizmantošana, bet arī novēlota to ieslēgšana, radot neparedzamas situācijas un liekot citiem satiksmes dalībniekiem reaģēt pēdējā brīdī. Tas palielina ceļu satiksmes negadījumu risku. Ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka pagrieziena rādītāji jāieslēdz savlaicīgi pirms manevra veikšanas, lai sniegtu pietiekamu brīdinājumu pārējiem satiksmes dalībniekiem. Šī noteikuma neievērošana tiek uzskatīta par bīstamu pārkāpumu, par to var tikt piemērots sods. Tādēļ ir būtiski ievērot noteikumos paredzētās prasības attiecībā uz pagrieziena rādītāju izmantošanu, lai nodrošinātu drošu un prognozējamu satiksmes plūsmu.”

Analizējot pētījuma datus reģionālajā griezumā, iespējams secināt, ka situācija visos reģionos ir samērā līdzīga. Lielāks skaits autovadītāju, kuri ne vienmēr izmanto pagrieziena rādītāju, ir Rīgā un Pierīgā – attiecīgi 20% un 23%. Zīmīgi, ka tieši galvaspilsētā un tās apkārtnē ir intensīvāka satiksme - vairākjoslu ceļi, apvedceļi, apļi, kas rada lielāku nepieciešamību veikt manevrus, piemēram, pārkārtoties joslās vai nogriezties. Ja autovadītāji šādos apstākļos nelieto pagrieziena rādītājus, tas rada vēl lielāku haosu jau tā intensīvas satiksmes apstākļos.

“Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indekss” ir bezalkoholiskā alus “Carlsberg 0.0” pētījums, kas tapis sadarbībā ar Drošas Braukšanas Skolu un pētījumu centru Norstat. Pētījumā, kas veikts 2024. gadā, piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Pētījums veikts ar mērķi sekmēt atbildīgu braukšanu un izpratni par to, kas rada papildu riskus uz ceļiem, un kā tos novērst.

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 16.janvāris 2025 11:01
4 3 Atbildēt

Īpaši dārgajiem auto, dārgajās auto komplektācijās ir noekonomēts uz pagrieziena rādītājiem!? Varbūt nevar atļauties nopirkt spuldzīti un to ekonomē? Vēl variants, nav spēciņš pietiekošs ieslēgt to sviriņu P. 

 Ja deg zaļā bultiņa kopā AR zaļo, jūs varat braukt pa kreizi un pa labi. 

 Ja tomēr nogriežaties pa labi un izdomājat palaist gājējus, drīkstat lēni pieripināties līdz PAŠAI pārejai, neatstājot 5m ! pirms, jūs kāds taisni braucošais nejauši taranēs pa dibenu! Esam taču savstarpēji pieklājīgi, tas jums citu reizi atmaksāsies!

Ilmārs 16.janvāris 2025 11:08
4 2 Atbildēt

Žēl šo nerādītāju... Nepietiek, ka fiziski kropļi (nevar pakustināt mazo pirkstņu), vēl arī garīgs kroplums... Žel!

Onsis 16.janvāris 2025 11:22
1 0 Atbildēt

Mums nav tik daudz BMW.

Pilnīgi 16.janvāris 2025 13:47
1 0 Atbildēt

Pie kājas bija, rāda vai nē.  Taču izlasot šo rakstu,  tagad skaļi lamājas un rādu visādas zīmes pa logu tikko ieraugu,  ka kāds nav ieslēdzis. Šausmas

coldasice 16.janvāris 2025 13:58
2 3 Atbildēt

Nerādu tikai tad, kad tas ir vienīgais atļautais braukšanas virziens- uzstādīta zīme ''braukšanas virziens joslās'' 512;514;515. Kārtojot CSDD braukšanas eksāmenu arī nerādiju šādos krustojumos virzienrādītāju pamatojot kāpēc, aizrādījumu no instpektora puses nebija. Tikai skatieties citās valstīs tas var tikt uzskatīts kā pārkāpums.

0pis 16.janvāris 2025 15:35
5 1 Atbildēt

7. Braukšanas sākšana un braukšanas virziena maiņa

57. Pirms jebkura manevra – braukšanas sākšanas, pārkārtošanās, nogriešanās, apgriešanās braukšanai pretējā virzienā, apdzīšanas, transportlīdzekļa apturēšanas u. tml. – transportlīdzekļa vadītājam jāpārliecinās par ceļu satiksmes drošību un par to, vai netiks traucēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, un laikus jādod brīdinājuma signāls ar gaismas virzienrādītājiem. Ja gaismas virzienrādītāju nav vai tie nedarbojas, brīdinājuma signāls jādod ar roku atbilstoši manevram.

----------------------------

"Pirms jebkura manevra"  nepieļauj nekādas nerādīšanas, aizbildinoties ar ceļa zīmēm. Gadījās tev inspektors (loxs) kurš pats nezin CSN.

Kanibaals 16.janvāris 2025 22:34
0 0 Atbildēt

Kāds signāls jārāda uzsākot braukt no krustojuma taisni, kad iedegās luksofors?

0pis 16.janvāris 2025 23:02
0 0 Atbildēt

Stāvot pirms krustojuma ar ieslēgtu dzinēju, TL brauc. Jeb piedalās satiksmē.

Kanibaals 16.janvāris 2025 22:35
0 0 Atbildēt

Opi palasi vēl:

62... Signāls nav jārāda, ja tas var maldināt citus ceļu satiksmes dalībniekus.

Tāpēc iebraucot aplī vai braucot pa galveno signālus nerāda.

0pis 16.janvāris 2025 23:14
0 0 Atbildēt

Kurā situācijā pagrieziena signāls tevi samulsina? Ja auto pirms tevis tuvojas aplim un ieslēdz labo pagrieziena signālu - tas ir mulsinoši? Iebraucot izslēdz un ieslēdz atkal pirms kārtējās izejas - mulsina?

Šis punkts domāts lai nejēgas neturētu ieslēgtu pagrieziena signālu ieslēgtu, visu laiku braucot pa apli. Ieslēdz pagrieziena signālu un pabrauc garām pirmajai izejai, otrajai. Aizmugurē braucošais apmulst - kad tad īsti tas muļķis brauks laukā no apļa? Muļķis apbrauc divus pilnus apļus, visu laiku rādot pagrieziena signālu. Un tad pēkšņi izbrauc no apļa.

Lūk, kas ir domāts šajā punktā.

Kanibaals 20.janvāris 2025 0:13
0 0 Atbildēt

Mazākos apļos mulsina, ja atrodos pie citas iebrauktuves, tad varu arī pārprast. Lieks un nevajadzīgs signāls iebraucot, jo nav jau citu virzienu, kur doties aplī.

Hujucis 16.janvāris 2025 15:44
5 1 Atbildēt

Ir vēl pidari kas nerāda, ja galvenais ceļš maina virzienu.

coldasice 16.janvāris 2025 17:21
0 5 Atbildēt

Ja Turpinu braukt pa galveno neko nerādu, ja braucu nost no galvenā, tad rādu. Vienalga kādā virzienā turpinu braukt.

0pis 16.janvāris 2025 18:12
2 1 Atbildēt

Ja ceļš maina virzienu - rādi pagriezienu, neatkarīgi vai tas joprojām galvenais. Tā saka CSN.

Vai parādi punktu CSN kas ļauj nerādīt pagriezienu, braucot pa galveno, vai nogriežoties no galvenā, vai izbraucot uz galvenā ceļa. Manevrs ir manevrs. Jā vai nē?

Kanibaals 16.janvāris 2025 22:37
0 0 Atbildēt

Tas nav manevrs ne braukšanas virziena maiņa. Tātad ja brauc pa līkumainu ceļi tad nepārtraukti plāties ar rokām? Beidz melst niekus.

0pis 16.janvāris 2025 23:05
0 0 Atbildēt

Krustojumā, kurā galvenais iet nevis taisni, bet nogriežas - turpinot ceļu pa galveno, rādīsi pagriezienu vai nerādīsi?

Kanibaals 20.janvāris 2025 0:13
0 0 Atbildēt

nerādīšu un CP man neko nepadarīs, CSN 62punkts.

Krotow 16.janvāris 2025 16:31
0 0 Atbildēt

Lielākajā nerādītāju grupā galvenais ir efektīgi izdriftot pagriezienu. Bet tas kociņš pie stūres... nu ir tur viņš.

Vernons 16.janvāris 2025 20:09
0 0 Atbildēt

Ūpis nemāca! Viņš pat zināt negrib, kā jāsamazina Ātrums!

Kanibaals 16.janvāris 2025 22:36
2 0 Atbildēt

Ātrumu samazina autobusam ietriecoties pretim braucošajā apdzenot ar 91km/h vieglo, kas traucē un velkas ar 89km/h.

16.janvāris 2025 22:06
0 0 Atbildēt

Man šodien Rīgā pa priekšu ceļu policija arī neizmantoja pagrieziena rādītājus.

650 17.janvāris 2025 2:51
1 0 Atbildēt

Lohu (dažkārt jau no krietna attāluma) var atpazīt divējādi- gan pēc rādīšanas, gan pēc nerādīšanas. Katram ir nianse.

darklight 17.janvāris 2025 9:01
1 0 Atbildēt

Nu ir tak skaidrs, ka, iebraucot aplī, labāk pat nerādīt nekā rādīt. Nerādīt var arī, izbraucot uz vienvirziena ielas T-veida krustojumā, vai citos gadījumos, kad virziens ir vienīgais iespējamais. Bet jābūt drusku galvā sistam, lai principā nerādītu parastā krustojumā, kur galvenais ceļš maina virzienu. Kā tad pārējie satiksmes dalībnieki var izzīlēt, ka tu nebrauksi taisni, bet griezīsies!?

0pis 17.janvāris 2025 10:29
0 0 Atbildēt

Ja tevi turpat 5m tālāk sodīs par signāla nerādīšanu, izbraucot uz vienvirziena ielas vai aplī, vai mēģināsi pārsūdzēt? Un uz kuru punktu atsauksies?

darklight 17.janvāris 2025 12:04
0 0 Atbildēt

Ja par apli, tad var atsaukties uz to pašu maldināšanu, ja vien es negriežu uzreiz pirmajā izejā. Ja par vienvirziena ielu, tad nekā. Es tādās vietās arī vienmēr rādu, tikai saku, ka nav nekāda bēda, ja kāds neparāda.

0pis 17.janvāris 2025 12:26
0 0 Atbildēt

Bet kurš tad tiktu maldināts, ja pirms iebraukšanas aplī ieslēgtu labo pagrieziena signālu, ko izslēgtu uzreiz pēc iebraukšanas?

Maldināšanu aplī es aprakstīju augstāk.

darklight 17.janvāris 2025 15:00
0 0 Atbildēt

Atkarīgs no apļa. Mazā aplī pirmā izeja pienāk ātrāk pirms izslēdzas pagrieziens. Nē nu, var jau manuāli pats viņu rubīt ārā vēl pirms stūres iztaisnošanās, bet kāda jēga?

Sviesc 17.janvāris 2025 13:56
1 1 Atbildēt

Nafig jārāda tie pagriezienu signāli? Jums nevienam nav nekādas daļas uz kurieni es braucu.😈

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Baltijas valstu atslēgšanās no Krievijas elektrotīkla noritējusi veiksmīgi 35

Baltijas valstu atslēgšanās no Krievijas elektrotīkla noritējusi veiksmīgi, aģentūru LETA informēja "Augstsprieguma tīkla" (AST) komunikācijas vadītāja Līva Jēgere. Lasīt vairāk

 

Bedrainu ceļu sekas – norakstīta automašīna un desmitiem bojātu disku 12

Lai gan īstā bedru sezona uz autoceļiem vēl nav sākusies, apdrošināšanas sabiedrībā BALTA (PZU grupa) jau konstatēts gadījums, kad bedres dēļ automašīnu nācies norakstīt, jo bojājumi bijuši tik pamatīgi, ka to remontēt nav bijis ekonomiski pamatoti. Klientam izmaksāta 23 800 eiro liela atlīdzība, bet kopumā pēdējo trīs gadu laikā bedraini ceļi izmaksājuši ap pusmiljonu eiro gadā. Lasīt vairāk

 

57 000 -75 000 eiro: Stellantis apakšzīmola flagmanis DS Nr`8 pieejams pasūtīšanai (+ FOTO) 6

Stellantis atvēris pasūtījumu grāmatu jaunajam elektrisko modeļu flagmanim DS Nr`8. Cenas sākas no atzīmes 57 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Elektrotīklu sinhronizācijas laikā sagaida operatīvu reakciju uz visiem riskiem

Sinhronizācijas ar Eiropas elektrotīkliem gaitā jābūt gataviem operatīvi reaģēt uz visiem iespējamiem riskiem, ceturtdien, tiekoties ar ar klimata un enerģētikas ministru Kasparu Melni (ZZS), uzsvēris Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti