Kāpēc ūdens nav piemērots dzesēšanas šķidrums dzinējam - iAuto

Kāpēc ūdens nav piemērots dzesēšanas šķidrums dzinējam 4

 

Foto: Pexels.com

Totalenergies | 17.janvāris 2025 10:10

Nepareiza dzesēšanas šķidruma izvēle, piemēram, ūdens izmantošana, var izraisīt nopietnus bojājumus automašīnas dzesēšanas sistēmai. Ūdens veicina korozijas veidošanos, kas bojā dzinēja daļas un apdraud tā drošu darbību. Par laimi, jaunākās paaudzes dzesēšanas šķidrumi nodrošina uzlabotu aizsardzību pret koroziju, lai braucamrīks varētu kalpot ilgāk.

šina uzlabotu aizsardzību pret koroziju, lai braucamrīks varētu kalpot ilgāk.  

Dzesēšanai ūdens nederēs

Tikai 35 % iekšdedzes dzinēja ražotās enerģijas nodrošina transportlīdzekļa kustību. Pāri paliek siltuma enerģija, kuras izkliedēšanu regulē dzesēšanas sistēma. Lai tā darbotos efektīvi, nepieciešams kvalitatīvs dzesēšanas šķidrums, kas palīdzēs uzturēt optimālu temperatūru un aizsargāt pret koroziju.  

“Dzesēšanas šķidrumu parasti veido ūdens un glikols, kas pareizās proporcijās nodrošina aptuveni -37 °C sasalšanas temperatūru un aptuveni 108 °C viršanas temperatūru. Ūdens pats par sevi nav piemērots dzesēšanas šķidrums, jo tā sasalšanas temperatūra ir pārāk augsta (0 °C), bet viršanas temperatūra – pārāk zema (līdz pat 100 °C). Tas izraisa koroziju, kas visbiežāk izpaužas kā dzelzs detaļu rūsēšana,” skaidro “TotalEnergies” eksperts Mariuss Bagdanovičs.

Mūsdienīgs risinājums korozijas novēršanai

Modernāko dzesēšanas šķidrumu sastāvā var atrast organiskos korozijas inhibitorus, kas rūpējas par korozijas novēršanu. “TotalEnergies” eksperts Andžejs Hušatinskis norāda, ka šādiem dzesēšanas šķidrumiem ir virkne priekšrocību. Organiskie korozijas inhibitori nesadalās pēkšņu temperatūras svārstību gadījumā, kā arī samazina nogulšņu radītu aizsērējumu veidošanos.

Turklāt dzesēšanas šķidrumi ar organiskajām piedevām kalpo daudz ilgāk nekā tradicionālie šķidrumi. Tie nodrošina 2–3 reizes ilgāku aizsardzību pret koroziju, jo kalpo 5–6 gadus jeb 250 000 km vieglajiem automobiļiem un 650 000 km kravas auto.

Organiskie dzesēšanas šķidrumi ir saderīgi arī ar vecākām automašīnām, kurās izmantoti materiāli, kā čuguns vai tērauds. “Autovadītājiem, kuru transportlīdzekļi kalpojuši jau 20 vai 30 gadus, iesaku pēc iespējas ātrāk pāriet uz jaunās tehnoloģijas šķidrumiem. Dzesēšanas šķidrumā esošie glikoli aizsargās pret sasalšanu, bet organiskie inhibitori efektīvāk apturēs koroziju, lai sistēma teicami darbotos gadiem ilgi,” iesaka A. Hušatinskis.  

“TotalEnergies” eksperti atgādina, ka, pirms līdzšinējo šķidrumu aizstāj ar jaunu, svarīgi izskalot dzesēšanas sistēmu, lai atbrīvotos no netīrumiem un nogulsnēm. Pretkorozijas piedevas laika gaitā zaudē savu iedarbību, tāpēc ilgtermiņa aizsardzībai būtiski ievērot dzesēšanas šķidruma ražotāja ieteikumus un nomainīt šķidrumu, kad tas nepieciešams.

 

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
0pis 17.janvāris 2025 10:31
4 1 Atbildēt

No raksta iespaids, ka līdz 2023/4 gadam visi lēja radiatorā ūdeni un nupat ir izgudrots tosols.

Vernons 17.janvāris 2025 20:57
2 1 Atbildēt

es no raksta sapratu,ka ar ūdeni brauca vēl vakar. bet tā esot kļūda,labāk braukt ar tukšu dzesēšanas sistēmu,ja notikusi nelaime. nevis pieliet ūdeni,lai tiktu mājās.

es 17.janvāris 2025 18:30
1 0 Atbildēt

Cik ir jānobrauc, lai sajustu starpību?d

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Baltijas valstu atslēgšanās no Krievijas elektrotīkla noritējusi veiksmīgi 33

Baltijas valstu atslēgšanās no Krievijas elektrotīkla noritējusi veiksmīgi, aģentūru LETA informēja "Augstsprieguma tīkla" (AST) komunikācijas vadītāja Līva Jēgere. Lasīt vairāk

 

Bedrainu ceļu sekas – norakstīta automašīna un desmitiem bojātu disku 12

Lai gan īstā bedru sezona uz autoceļiem vēl nav sākusies, apdrošināšanas sabiedrībā BALTA (PZU grupa) jau konstatēts gadījums, kad bedres dēļ automašīnu nācies norakstīt, jo bojājumi bijuši tik pamatīgi, ka to remontēt nav bijis ekonomiski pamatoti. Klientam izmaksāta 23 800 eiro liela atlīdzība, bet kopumā pēdējo trīs gadu laikā bedraini ceļi izmaksājuši ap pusmiljonu eiro gadā. Lasīt vairāk

 

57 000 -75 000 eiro: Stellantis apakšzīmola flagmanis DS Nr`8 pieejams pasūtīšanai (+ FOTO) 6

Stellantis atvēris pasūtījumu grāmatu jaunajam elektrisko modeļu flagmanim DS Nr`8. Cenas sākas no atzīmes 57 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Elektrotīklu sinhronizācijas laikā sagaida operatīvu reakciju uz visiem riskiem

Sinhronizācijas ar Eiropas elektrotīkliem gaitā jābūt gataviem operatīvi reaģēt uz visiem iespējamiem riskiem, ceturtdien, tiekoties ar ar klimata un enerģētikas ministru Kasparu Melni (ZZS), uzsvēris Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti