„Ford” sācis leģendārās 1940. gada kupejas „V-8” virsbūvju ražošanu. Šis modelis ir ļoti iecienīts auto senatnes kolekcionāru vidū.
Jau tolaik – pirms 72 gadiem – šo automobiļu nebija daudz. Četrās modifikācijās pavisam ap 150 000. Bet eksemplāru, kuri labā stāvoklī sagaidījuši šo gadu tūkstoti, ir pacisam maz un to vērtība kolekcionāru aprindās milzīga.
Tāpēc Amerikā ir daudz firmu, kuri senatni atdarina – būvē antīku automobiļu atveidojumus no plastmasas, metāla, pat no koka. Kāpēc šādu ienesīgu biznesu atdot citiem – tā spriedza „Ford” strtēģi un nolēma visus konkurentus pārspēt ar līdzekļiem, kuri ir tikai īstā ražotāja rīcībā. „Ford” piedāvātās virsbūves taisītas pēc oriģinālajiem rasējumiem (materiāli un metināšanas tehnoloģijas gan mūsdienu), tām līdzi nāk licenzes un sertifikāti, kuri apliecina – šī nav „replika”, bet oriģināla „Ford V-8” virsbūve ar rūpnīca numuru.
Jāsaka, ka „Ford” firmai līdzīga pieredze jau bija. pirms dažiem gadiem līdzīgā veidā tirgū tika laisti 60. gadu ‘mustangi” un senāka „V-8” kupeja.
Parastos „Ford” dīleru salonos šīs virsbūves nopirkt nevarēs. Pasūtījumus pieņems īpašs sertificēts firmas pārstāvis. Cena? Nav nemaz tik briesmīga, kā varētu gaidīt. „Atvieglots” variants (bez bagāžnieka un motora pārsegiem) maksās vien 11 900 dolāru. Pilns komplekts – ap 15 tūkstošiem.
Kad pirmo šādā veidā restaurēto Ford „V-8” ieraudzīsim Latvijā?
Drīz sākšot arī ekskluzīvā skorpja atraugas ražot.