Varenais «Buick Riviera» 4

5.novembris 2001 13:21

Riviera varētu uzskatīt par amerikāņu Bentley Continental. Tas tika iecerēts kā Buick atbilde uz populāro Ford Thunderberbird, vienīgi hromējums un mirdzums bija atturīgāks. Riviera bija viens no skaistākajiem dizaina darbiem Detroitā 60. gados.

Tas bija straujš taču ar solīdu stāju un svaru, turpretim Cadillac un Chrysler Imperial bija vienkārši lieli. Vārdu sakot tā bija klase. Zem motora pārsega bija nemainīgs V8 motors – sākumā ar 6,5 litru, bet vēlāk ar 7,0 litru darba tilpumu un ar jaudu 365 ZS. Pat ar obligāto divpakāpju pārnesumkārbu šis lielais piecvietīgais spēja attīstīt ātrumu 209 km/h, taču vadīšana bija stingri konvencionāla atsevišķā rāmja dēļ un tādēļ, ka bremzes nekad nebija uzdevumu augstumos, kad brauca ar lieliem ātrumiem. Riviera interjerā vadītājs nevarēja vēlēties neko vairāk – bija elektriskie logu pacēlāji, stūres pastiprinātājs un aparatūras panelis, kas izskatījās izteikti gaumīgs atbilstoši Detroitas standartiem. Kā jau zemē ar strauji mainīgu modi, Buick centās uzlabot Riviera klasisko dizainu – visizteiktāk ar gliemežvāku formas lukturiem. Tā rezultātā pēc 1965. gada auto zaudēja savu unikālumu, saplūstot detaļās un struktūrā ar Cadillac Eldarado. Modelis atguva oriģinalitāti 70.gadu sākumā ar “laivas gala” variantu, taču zaudēja klientus pēc 1973.gada, kad samazinājās pieprasījums pēc Detroitas lielajiem auto. Ostops iAuto/Enciklopēdija Klasiskie auto
 
Visi komentāri
 
3704. viesis 6.novembris 2001 18:16
0 0 Atbildēt

7 litri wooooow!!!

3741. viesis 7.novembris 2001 12:52
0 0 Atbildēt

4023. viesis 8.novembris 2001 16:00
0 0 Atbildēt

tie tik ir nigūžu vāģi

95543. viesis 8.septembris 2003 9:16
0 0 Atbildēt

es arii taadu gribu

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tā mēs projektējam jeb, uz kurieni ved lepnā norāde (+ FOTO) 5

Tūkstošu vērtā norāde ved "uz nekurieni", kamēr īstais ceļš uz apdzīvoto vietu atrodas trīs kilometrus tālāk un ir apzīmēts ar necilu izkārtni. Lasīt vairāk

 

Projektēsim Ceļus - eksperti skaidro, kādēļ klibo kvalitāte (+ VIDEO) 3

Būveksperts Edgars Krūmiņš nosauc iemeslus, kas iespaido ceļu būves kvalitāti: par vēlu izsludināti konkursi, rezultātu apstrīdēšana, plānošanas trūkumi, finansējuma nevienmērīgs sadalījums, speciālistu aizplūšana. Lasīt vairāk

 

Riepas, akumulators, logu slotiņas - kā sagatavot savu auto tumšajam laikam

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) apkopojusi 7 vienkāršus, bet ļoti svarīgus ieteikumus, kas palīdzēs sagatavot auto gada tumšajam un aukstajam laikam. Lasīt vairāk

 

15 000 km -krievi aizceļo uz Islandi ar 40-gadīgu ZAZ (+ VIDEO) 8

Divi Čeļabinskas iedzīvotāji devušies ekstrēmā piedzīvojumā, apceļojot Islandi ar 40 gadus vecu zaporožecu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti