Varenais «Buick Riviera» - iAuto

Varenais «Buick Riviera» 4

 
5.novembris 2001 13:21

Riviera varētu uzskatīt par amerikāņu Bentley Continental. Tas tika iecerēts kā Buick atbilde uz populāro Ford Thunderberbird, vienīgi hromējums un mirdzums bija atturīgāks. Riviera bija viens no skaistākajiem dizaina darbiem Detroitā 60. gados.

Tas bija straujš taču ar solīdu stāju un svaru, turpretim Cadillac un Chrysler Imperial bija vienkārši lieli. Vārdu sakot tā bija klase. Zem motora pārsega bija nemainīgs V8 motors – sākumā ar 6,5 litru, bet vēlāk ar 7,0 litru darba tilpumu un ar jaudu 365 ZS. Pat ar obligāto divpakāpju pārnesumkārbu šis lielais piecvietīgais spēja attīstīt ātrumu 209 km/h, taču vadīšana bija stingri konvencionāla atsevišķā rāmja dēļ un tādēļ, ka bremzes nekad nebija uzdevumu augstumos, kad brauca ar lieliem ātrumiem. Riviera interjerā vadītājs nevarēja vēlēties neko vairāk – bija elektriskie logu pacēlāji, stūres pastiprinātājs un aparatūras panelis, kas izskatījās izteikti gaumīgs atbilstoši Detroitas standartiem. Kā jau zemē ar strauji mainīgu modi, Buick centās uzlabot Riviera klasisko dizainu – visizteiktāk ar gliemežvāku formas lukturiem. Tā rezultātā pēc 1965. gada auto zaudēja savu unikālumu, saplūstot detaļās un struktūrā ar Cadillac Eldarado. Modelis atguva oriģinalitāti 70.gadu sākumā ar “laivas gala” variantu, taču zaudēja klientus pēc 1973.gada, kad samazinājās pieprasījums pēc Detroitas lielajiem auto. Ostops iAuto/Enciklopēdija Klasiskie auto
 
Visi komentāri
 
3704. viesis 6.novembris 2001 18:16
0 0 Atbildēt

7 litri wooooow!!!

3741. viesis 7.novembris 2001 12:52
0 0 Atbildēt

4023. viesis 8.novembris 2001 16:00
0 0 Atbildēt

tie tik ir nigūžu vāģi

95543. viesis 8.septembris 2003 9:16
0 0 Atbildēt

es arii taadu gribu

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tas bija pēdējais – Volkswagen Drēzdenes rūpnīca izlaiž pēdējo eksemplāru

Šonedēļ Drēzdenes Caurspīdīgajā rūpnīcā (Gläserne manufaktur) noslēdzās vesels laikmets. No konveijera noripoja pēdējais automobilis – sarkans VW ID.3 GTX, kas kļuva par simbolisku robežšķirtni rūpnīcas vēsturē. Lasīt vairāk

 

Uzlabotajā krustojumā pie Spice-Depo ir arī jauns un nebijis sastrēgums, kurš nedrīkstētu būt 4.DAĻA (+ VIDEO) 18

iAuto.lv turpina pētīt jaunizbūvētā satiksmes mezgla risinājumus, kam vajadzētu samazināt sastrēgumus. Taču - vai tā ir? Lasīt vairāk

 

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 28

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Jaguar noliedz ziņu par dizainera atlaišanu

Britu uzņēmums atspēkojis medijos izskanējušo informāciju par galvenā dizainera Džerija Makgoverna atlaišanu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti