Auto dinamikas, bremzēšanas, stabilitātes un ekonomijas īpašības ir būtiski atkarīgas no auto saķeres ar ceļu. Kā viens no būtiskiem, saķeri noteicošiem, faktoriem ir auto masa.
Jo lielāka masa, jo lēnāk auto uzņem ātrumu. Attiecīgi arī bremzēšanas ceļš ir garāks. Līdz ar to palielinās slodze uz bremzēm un ritošo daļu. Vēl jāpiebilst ka, auto masa tieši ietekmē arī degvielas patēriņu.
Daudzus interesē automašīnas dinamisko īpašību uzlabošana. Kā zināms, potenciālā paātrinājuma noteikšanai un salīdzināšanai, labi kalpo tāds rādītājs kā Kg uz 1 Zs vai 1 Kw. Lai šo rādītāju uzlabotu, ir divas iespējas – palielināt jaudu vai samazināt auto svaru. Rodas jautājums – ko labāk? Palielināt auto jaudu par 20 Zs vai samazināt auto svaru par 100 Kg? Veicot nelielus aprēķinus katram konkrētam auto modelim, viegli noskaidrot, cik noņemti masas Kg kompensē attiecīgu skaitu nepieliktus Zs. Jāatzīmē arī tas, ka katrs nākamais noņemtais masas kilograms, attiecīgi aizstāj jeb kompensē vairāk jaudas, nekā iepriekšējais, jo ir procentuāli lielāka atlikušās masas daļa. Svarīgas arī tādas sakarības, ka smagākam automobīlim attiecīgas jaudas kompensēšanai, nepieciešams ziedod vairāk masas kilogramus un ievērojams masas palielinājums (piemēram, nopietna audio instalācija) sliktāk ietekmēs attiecīgi vieglāka auto kilogramu-zirga spēku attiecību. Masu samazināt līdz ~ 100 Kg ir samērā vienkārši. Galvenokārt, jāpievērš uzmanība tādām lietām, kuras ir samērā viegli nomainīt un dod lielu masas samazinājumu, piemēram, riepas, diski, sēdekļi, audio un citas lielākas elektroinstalācijas, sēdekļi, degvielas daudzums bākā, gāzu izplūdes sistēma u.c.
Tik pat būtisks ir auto izsvarojums. Piemēram, 40 kg svara atšķirība uz vienas ass riteņiem jau sāk ietekmēt auto iepriekš minēto veikumu rādītājus. Straujāka paātrinājuma gadījumā, rats uz velkošās ass ar mazāku noslogojumu prmais sāks izbuksēt, tā rezultātā zaudēts laiks. Pie bremzēšanas, līdzīgi, rats ātrāk zaudēs saķeri ar ceļu un sāks slīdēt. Protams, ABS šādu lietu novērš, bet bremzēšana tik un tā ir neefektīvāka. Tāpat, nepareizs auto izsvarojums atstāj iespaidu uz auto ritošās daļas elmentiem un to nolietojumu.
Izveidot pareizu auto izsvarojumu, ir nedaudz grūtāk, tomēr ir dažas pavisam vienkāršas lietas, ko var darīt, lai uzlabotu situāciju. Nereti disbalansu rada atšķirīga nolietojuma vai stingrības atspares un amortizātori, kurus iespējams nomainīt. Vēl labāks šīs problēmas risinājums būtu uzstādīt regulējamas statnes, ar kuru palīdzību zināmās robežās ir iespējams regulēt atsperu spriegojumu. Piemēram, atkarībā no atsperes tipa, katrs milimetrs par kuru atspere tiek saspiesta, rada no 5 līdz 15 Kg papildus spiedienu. Disbalansu arī rada apjomīgas audio instalācijas, kuras var pārbūvēt, izkārtojot elementus savādāk. Tāpat arī ir iespēja variēt, piemēram, ar akumulātora vai rezerves rata novietojumu. Praksē ir bijuši arī tādi kuriozi gadījumi, kā lietus ūdens uzkrāšanās kādā auto nišā, kas rada liekus 5-10 Kg.
Lai veiktu dažādus aprēķinus un pieņemtu sev vēlamo variantu, nepieciešams veikt dažādus mērījumus, kuru skaitā noteikti ir precīza auto svēršana, jo kā zināms, praksē mašīnas ir piedzīvojušas dažādas pārbūves, uzlabojumus un modifikācijas, kuru rezultātā reālā masa pietiekami ievērojami atšķiras no ražotāja uzdotās.
Kad sakraushu visu muzonu, autinja svaram naaks klaat viena pasazhiera svars :)