Pēc gada autovadītājiem, kuri Londonas centrā vēlēsies pārvietoties savās automašīnās, būs jāmaksā nodeva, ko briti jau nodēvējuši par sastrēgumu nodokli.
Londonas mērs Kens Livingstons otrdien paziņoja, ka dienas nodeva piecu sterliņu mārciņu (4,5 latu) apjomā būs jāmaksā autovadītājiem, kas iebrauks galvaspilsētas centrālajā zonā no pulksten septiņiem rītā līdz pusseptiņiem vakarā. "Pilsēta daudzos rajonos šķiet samērā nebaudāma piesārņojuma, sastrēgumu un trokšņa dēļ," žurnālistiem teica Livingstons, solot pēc iespējas drīzāk šīs problēmas atrisināt. Plānu paredzēts realizēt jau nākamā gada sākumā, kaut arī britu autobraucēju organizācijas uzsver, ka šādu nodevu vajadzētu ieviest tikai tad, kad Londonas sabiedriskais transports būs reorganizēts tā, lai varētu uzņemt lielāku pasažieru skaitu. Lai nodrošinātu, ka visi autobraucēji pilda jaunos noteikumus, maksas zonā plānots uzstādīt aptuveni 230 stacionāro un mobilo kameru, kas fiksēs automobiļu numurus un pēc tam tos salīdzinās ar datu bāzi par veiktajiem maksājumiem, lai pārbaudītu, vai autovadītājs ir samaksājis nodevu. Pārkāpējiem draudēs 40 sterliņu mārciņu (36 latu) liels naudassods. Pēc amatpersonu teiktā, zonā, kur paredzēts ieviest maksu, ik stundu iebrauc 40 tūkstoši automašīnu. Lēš, ka pēc nodevas ieviešanas šis skaitlis saruks par 15 procentiem. Nodeva būs jāsamaksā iepriekš vai arī dienā, kad autovadītājs iebraucis maksas zonā. Regulāriem braucējiem būs iespēja maksājumus veikt reizi nedēļā, mēnesī vai pat gadā. Maksājumu varēs kārtot pa telefonbanku, pastu, internetbanku vai arī mazumtirdzniecības vietās. Tādējādi uz ielām nebūs ne barjeru, ne norēķinu kiosku, un satiksmes plūsma netiks palēnināta. "Izredzes netikt noķertam vai izvairīties no sistēmas ir ļoti niecīgas," sacīja Londonas Transporta pārvaldes pārstāvis Dereks Tērners, piebilstot, ka pastāv 95 līdz 98 procentu liela iespēja notvert nemaksātājus. Maksas zona būs aptuveni 20 kvadrātkilometru liela. Amatpersonas cer, ka šīs sistēmas dēļ pilsēta nopelnīs aptuveni 150 miljonus sterliņu mārciņu (135 miljonus latu) gadā. Lēš, ka vēl 30 miljonus sterliņu mārciņu (27 miljonus latu) varētu iegūt, iekasējot naudassodus no pārkāpējiem. Būs arī izņēmuma gadījumi, kuros autovadītājiem nebūs jāmaksā par braukšanu pilsētas centrā - nodeva nebūs jāmaksā motociklistiem, operatīvajiem dienestiem, invalīdiem, autobusiem un taksometriem. Savukārt londoniešiem, kuri dzīvo šajā maksas zonā, nodeva būs jāmaksā tikai desmit procentu apjomā no kopsummas. Sistēmu sāks izmēģināt rudenī. LONDONA, FEB 26, BNS/REUTERS/AFP- Ziņas
- Sludinājumi
- Sports
- Pie stūres
- Tehnoloģijas
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Ceru, ka mūsu RD talantīgie problēmu risinātāji neizdomās ieviest kaut ko līdzīgu Rīgā!