Eiropas automašīnu ražotāji sākuši kritizēt Eiropas Komisijas ideju ieviest jaunu likumdošanas aktu, lai piespriestu autoražotājus samazināt oglekļa dioksīda (CO2) emisijas, ziņo eubusiness.com. Šādi EK centieni skaidrojami ar brīvprātīgās emisiju samazināšanas sistēmas līdzšinējām neveiksmēm.
Eiropas Autoražotāju asociācija izplatījusi paziņojumu, ka tā stingri noraida šādu ideju, turklāt tā jūtas aizvainota par EK norādi, ka autoražotāji nerespektē CO2 emisiju samazināšanas apņemšanos.Jau vairākus mēnešus Komisija ir izteikusi draudus ieviest jaunu tiesību aktu, ja autražotāji nepildīs apņemšanos samazināt emisiju apjomu līdz 140 miligramiem uz kilometru (mg/km) līdz 2008.gadam un 120mg/km līdz 2012.gadam.
Vienlaikus autoražotāji atzīst, ka CO2 emisiju samazināšanas tempi kopumā ir palēninājušies, tācu šāda tendence esot skaidrojama ar patērētāju pieprasījumu pēc lielākiem un drošākiem spēkratiem. Līdz ar to autoražotāji aicinājuši CO2 emisiju samazināšanas apņemšanos skatīt kontekstā ar tirgus tendencēm un ekonomiskajiem apstākļiem.
Oktobrī veiktais pētījums liecina, ka tikai 5 no 20 lielākajiem autoražotājiem, kuru mašīnas tiek pārdotas Eiropā, ir uzlabojuši rādītājus, lai sasniegtu CO2 emisiju samazināšanas mērķi.
2004.gadā Eiropā ražoto automašīnu vidējais emisiju apmērs bija 161mg/km, savukārt Japānā - 170mg/km, Diienvidkorejā - 168mg/km.
emisija - domāti izmeši ?