Automātiskās transmisijas kopšana 41

 
17.septembris 2002 9:51

Cik bieži ir jāmaina eļļa automātiskajai transmisijai? Cik maksā eļļas maiņa AT? Cik daudz laika aizņem eļļas maiņas process? Kāda tipa eļļu drīkst izmantot? Kādas markas eļļa ir vislabākā? Vai drīkst maisīt dzelteno eļļu ar sarkano? Kā pareizi nomainīt eļļu AT? Kā pareizi nomērīt eļļas līmeni? Cik daudz eļļas ietilpst AT? Šie ir RAAP klientu visbiežāk uzdotie jautājumi, par kuriem un vēl daudziem citiem mēs šoreiz runāsim.

Automātiskajās transmisijās tiek izmantota speciāla, augstas kvalitātes hidrauliskā eļļa, kura tiek iekrāsota pārsvarā sarkanā, retāk dzeltenā krāsā. Krāsas izvēli nosaka katra eļļas ražotājfirma. Dzelteni iekrāsotas eļļas sastopamas SHELL un LIQUI MOLY. Sarkanās un dzeltenās eļļas savā starpā drīkst maisīt tikai tajā gadījumā, ja tās ir izgatavotas uz viena tipa bāzes. AT eļļas pēc bāžu tipa iedala minerālajās, pussintētiskajās un sintētiskajās. Atšķirība starp bāzēm ir tikai eļļas ilgmūžībā jeb intervālā starp eļļas maiņām. Visizplatītākās ir mi-nerālās un pussintētiskās AT eļļas, tās tiek izmantotas gandrīz visu automašīnu markām līdz 1996. izlaiduma gadam. Jaunākajos modeļos tiek izmantota tikai sintētiskā eļļa. Visas AT eļļas tiek apzīmētas ar DEXRON. Šis apzīmējums ir radies no GM, kas pirmā sāka ražot AT sērijveidā, preču zīmes, kuras pamazām sāka lietot visā pasaulē. Ar DEXRON tiek apzīmēts eļļai piemītošo īpašību kopums. Ir trīs DEXRON paaudzes, no kurām šodien visizplatītākā ir DEXRON III. Vienkārši runājot, ja jūs redzat uz eļļas iepakojuma uzrakstu DEXRON III, tad zināt, ka šī eļļa ir paredzēta AT. AT eļļas maiņas intervāls katrai automašīnu markai ir atšķirīgs, taču vidējais ieteicamais intervāls ir 30–50 tūkst. km. Šis intervāls ir atkarīgs no automašīnas ekspluatācijas režīma un intensitātes. Vislabākais eļļas vecuma rādītājs ir tās krāsa, ja eļļa ir brūna, ir pienācis laiks to mainīt. Veca eļļa zaudē savas eļļošanas īpašības, un AT pastiprināti dilst. Veicot eļļas maiņu, ir jāmaina arī eļļas filtrs un AT kartera blīve. Ir modeļi, kuriem filtru nav iespējams nomainīt, jo tas atrodas AT iekšpusē (Opel Vectra; Ford Mondeo; gandrīz visas Hondas). Eļļas maiņa aizņem apmēram 20–40 min – atkarībā no AT konstrukcijas. Visinteresantākais ir tas, ka nomainīt var tikai 30–50 % no kopējā AT eļļas daudzuma. Pārējā eļļa paliek hidrotransformatorā un dzesēšanas sistēmā, no kurienes to nav iespējams noliet. Muļķīgi, bet fakts. Izņēmumi ir Mercedes un Lincoln marku automašīnas, kurām eļļu var nomainīt pilnībā, jo hidrotransformators ir aprīkots ar eļļas noliešanas atveri. Gadu desmitiem visā pasaulē tiek veikta daļēja eļļas maiņa un negribīgi runāts par šo problēmu. Vai tiešām nav nekādu iespēju nomainīt AT eļļu pilnībā? Pirmo reizi Latvijā mēs Jums piedāvājam 100 % eļļas maiņu uz jaunās HESHBON eļļas maiņas iekārtas. Šī iekārta tiek pieslēgta pie AT hidrauliskās sistēmas un vispirms nosūknē veco eļļu, izskalo AT ar speciālu šķidrumu un iepilda jaunu eļļu. Viss šis process aizņem tikai 20 minūtes. Jūs iegūstat pilnīgi tīru transmisiju, piepildītu ar svaigu eļļu. No vecās eļļas un nodiluma produktiem ne vēsts – tie ir palikuši iekārtas rezervuārā un filtrā. Šī procedūra ir ieteicama jebkurai lietotai automašīnai, it sevišķi tādai, kas ir tikko iegādāta un par kuras iepriekšējām apkopēm nekas nav zināms, kā arī jebkurai automašīnai ar AT, kurai sāk parādīties “aukstuma sindroms”, proti, kamēr transmisija nav uzsilusi, tā nepārslēdzas. Šis izplatītais defekts ir saistīts ar to, ka veca AT eļļa aukstumā sabiezē un nespēj izplūst caur AT hidraulisko sistēmu, kura ir pilna ar smalkajiem nodiluma produktiem, kurus AT filtrs nespēj aizturēt. Jums jau noteikti ir radies pamatots jautājums: cik maksā šī eļļas maiņa? Nu nav tas dārgi – tikai Ls 14,67! Brauc un maini eļļu par visiem 100%! Raimonds Aploks RAAP – specializētais automātisko transmisiju remonta centrs Artilērijas ielā 48, Rīgā Tālr. 7311282 Mob. tālr.: 9266009, 9234503 Mūsu mājas lapa: www.raap.lv
 
41 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
38912. viesis 17.septembris 2002 10:52
1 0 Atbildēt

Hmm. Labs raksts.

38923. viesis 17.septembris 2002 11:10
1 0 Atbildēt

Viss tieši tā arī ir. Braucu jau n-tos gadus ar automātiem, un ja regulāri maina eļļu (labu eļļu) un filtru, tad problēmu nav nekādu, protams pie nosacījuma, ka to "nenokauj" nepareizi ekspluatējot.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti