Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Elektrotransportlīdzekļu uzlādes pakalpojuma maksa ātrās uzlādes staciju tīklā būs 15 centi minūtē 15

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Nozare.lv | 12.jūnijs 2018 16:35

Elektrotransportlīdzekļu uzlādes pakalpojuma maksa ātrās uzlādes staciju tīklā būs 15 centi minūtē ar pievienotās vērtības nodokli (PVN), otrdien lēma valdība.

To paredz Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotie grozījumi Ministru kabineta 2013.gada 24.septembra noteikumos Nr.1000 "Valsts akciju sabiedrības "Ceļu satiksmes drošības direkcija" publisko maksas pakalpojumu cenrādis".

SM skaidroja, ka elektrotransportlīdzekļu uzlādes infrastruktūras objektu tīkla uzturēšana un darbības nodrošināšana ir deleģēta Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD). SM un CSDD starpā 2016.gada 9.februārī noslēgtais deleģēšanas līgums par elektromobilitētes infrastruktūras izveidošanu un uzturēšanu nosaka CSDD tiesības iekasēt un ieskaitīt ieņēmumos uzlādes infrastruktūras izmantotāju maksājumus par uzlādes pakalpojumu izmantošanu, lai segtu ar deleģēto uzdevumu saistītos izdevumus.

Ministrijas pārstāvji informēja, ka līdz 2022.gadam visā Latvijas teritorijā paredzēts izveidot līdz 150 elektrotransportlīdzekļu līdzstrāvas ātrās uzlādes staciju. Izveidojot nacionāla līmeņa uzlādes infrastruktūru, tiks pārņemtas alternatīvo degvielu infrastruktūras ieviešanas direktīvas prasības, kas paredz nodrošināt, ka līdz 2020.gada 31.decembrim tiek izveidots atbilstošs skaits publiski pieejamu uzlādes punktu, lai panāktu, ka elektrotransportlīdzekļi var cirkulēt vismaz pilsētu/piepilsētu aglomerācijās un citās blīvi apdzīvotās vietās, un attiecīgos gadījumos dalībvalstu noteiktos tīklos.

Tāpat direktīva paredz dalībvalstīm nodrošināt to, ka cenas, ko nosaka publiski pieejamo uzlādes punktu operatori, ir saprātīgas, viegli un skaidri salīdzināmas, pārredzamas un nediskriminējošas.

Lai elektrotransportlīdzekļu lietošana būtu līdzvērtīga iekšdedzes transportlīdzekļiem, elektroenerģijas izmaksām uz 100 kilometriem, izmantojot ātrās uzlādes staciju tīklu, nevajadzētu pārsniegt iekšdedzes transportlīdzekļu degvielas izmaksas uz 100 kilometriem, norādīja SM.

Pamatojoties uz autoražotāju datiem par vidējo degvielas patēriņu, veikts elektrotransportlīdzeklim līdzvērtīgu iekšdedzes transportlīdzekļu degvielas izmaksu aprēķins uz 100 kilometriem un konstatēts, ka transportlīdzekļiem ar dīzeļdzinēju minētās izmaksas ir 4,66 eiro uz 100 kilometriem ar PVN, transportlīdzekļiem ar benzīna dzinēju - 6,75 eiro uz 100 kilometriem ar PVN, savukārt ar sašķidrināto naftas gāzi darbināmiem transportlīdzekļiem - 3,79 eiro uz 100 kilometriem ar PVN.

Kā liecina SM aprēķini, lai elektrotransportlīdzekļu enerģijas izmaksas uz 100 kilometriem nepārsniegtu iekšdedzes transportlīdzekļu degvielas izmaksas uz 100 kilometriem, uzlādes pakalpojuma maksai ātrās uzlādes staciju tīklā jābūt ne lielākai kā 15 centiem par minūti ar PVN. Attiecīgi pie šādas maksas par uzlādes pakalpojumu enerģijas izmaksas uz 100 kilometriem, izmantojot uzlādi ātrās uzlādes staciju tīklā, būs vidēji 3,73 eiro ar PVN.

Salīdzinājumam - izmaksas, veicot uzlādi mājas apstākļos, būtu vidēji 2,5 eiro uz 100 kilometriem.

SM atzīmēja, ka maksa par elektrotransportlīdzekļu uzlādi atkarībā no uzlādes laika ir izplatīts apmaksas modelis un tiek izmantots vairāku valstu uzlādes staciju tīklos, piemēram, Igaunijā, Norvēģijā, Somijā, Zviedrijā, Francijā, Austrijā.

Taču ministrijā arī norādīja, ka, ņemot vērā visas ar elektromobilitātes infrastruktūru saistītās izmaksas, kā arī līdz 2022.gadam prognozēto potenciālo elektrotransportlīdzekļu skaitu un prognozēto uzlāžu skaitu, ņemot vērā citu valstu pieredzi, uzlādes pakalpojuma maksa 15 centu apmērā nenosegs uzlādes tīkla uzturēšanas pašizmaksu. Tas savukārt nozīmē, ka būs nepieciešami līdzekļi, lai kompensētu CSDD zaudējumus, kas saistīti ar uzlādes infrastruktūras uzturēšanu, prognozēja SM.

Zaudējumus, ka radīsies šogad, būtu iespējams segt no CSDD dividendēm, bet no 2019.gada līdzekļi zaudējumu segšanai būs jāparedz valsts budžetā. Paredzamie zaudējumi 2018.gadā ir vairāk nekā 212 000 eiro, 2019.gadā - vairāk nekā 430 000 eiro, bet 2020.gadā - vairāk nekā 600 000 eiro, liecina SM informācija.

Jau ziņots, ka Latvijā kopumā paredzēts uzstādīt 150 elektromobiļu ātrās uzlādes staciju. Projekts tiek realizēts ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumu, un kopējās izmaksas ir 8,34 miljoni eiro.

 
Visi komentāri
 
a-ha 12.jūnijs 2018 16:45
1 5 Atbildēt

nu ja viss pareizi, tad elektrība un gāze rullē, benzīns atpūšas

Dīvāna komentāri 12.jūnijs 2018 18:52
1 2 Atbildēt

Ja nenormali zaudējumi csdd. Smejaties?

Pļurkt 12.jūnijs 2018 19:55
16 2 Atbildēt

Nu redz - visa tā lielā bazūnēšana par ekonomiskumu un ekoloģiskumu ir pilnīga tufta!!

Pirkt elektrisko vāģi 2 - 3 reizes dārgāk, lai mēģinātu saekonomēt uz kapeikām, pie kam ja valsts stingri kontrolēs elektro cenas ir pilnīgs bezjēgs.

Ja valsts nekontrolēs, tad tās cenas nedēļas laikā uzlēks līdz vismaz gāzenieka imaksām, un tad visa "lielā" ekonomija būs pakaļā!

-----

Bet kad apjēgs, ka kopējais lietderības koeficients sadedzinot naftu, lai iegūtu elektrību ir krietni zem 30%, un ka ne diez ko modernam dīzelim lietderības koeficients ir virs 40%, tad elektrības cenas celsies kosmosā.

====

PIEMINIET MANUS VĀRDUS!

msh 12.jūnijs 2018 20:16
3 2 Atbildēt

Tas ka elektrības cenas celsies kosmosā ir skaidrs tāpat - kā tad lai šīs neceļas ja visu laiku bazūnē par tūkstošiem pārdoto elektrotačku un nikniem uzlādes punktiem, bet nekur nebazūnē par jaunu TECu būvi, vai, vismaz, desmitiem jaunu vēja fermu būvi?

20.00 12.jūnijs 2018 20:24
15 1 Atbildēt

Vari nosaukt kaut ko kas nebūs pakaļā un kam cenas necelsies kosmosā? Piemēram, meži - tagad tos izcērt uz velna paraušanu, paņemot pilnīgi visu, ieskaitot skaidas un, kā izrādās, dzen prom uz Zviedriju, lai apkurinātu Stokholmu, kas pārgājusi uz "dabai draudzīgu apkuri". Rezultātā malkas cenas gada laikā pieaugušas no 18-20 eiro par kubu līdz 30 un vairāk (es domāju saskaldītu). Sliktākais, ka nav nekāda pamata cerēt, ka cenas necelsies, jo zviedri jau savus mežus nepostīs.

Kanibaals 13.jūnijs 2018 18:57
1 5 Atbildēt

Mēs mierīgi varam mežus cirst, tik daudz cik ir aizaudzis tagad nav bijis pēdējo 300.gadus.

650 13.jūnijs 2018 0:54
6 0 Atbildēt

Ja var pat pie naftasvada pieslēgties, gan jau arī te risinājums būs.Varbūt kādi mazo hes un oik entuziasti noorganizēs kādus Alternatīvās uzlādes veidus un vietas.Priekš tam jau to "izdevīgo" el.suudu vajag pirkt, lai pēc tam izmanīgi ļaudis varētu izdomāt- kā iekasēt no tiem lohiem, kuri sākuma eiforijā domā ka nu tik viņiem te viss būs par baltu velti ;P

Bils 13.jūnijs 2018 15:56
10 1 Atbildēt

"..transportlīdzekļiem ar dīzeļdzinēju minētās izmaksas ir 4,66 eiro uz 100 kilometriem ar PVN"

kas tas par murgu, pie patreizējā dīzeļa cenām, sanāk ka aptuveni 3.2 litri aiziet uz 100km? Pie kam jāmēra būtu jauktajā režīmā, pilsēta/šoseja.

Varu piekrist, ja auto ir 4 cilvēki, tad katram būtu tāda izmaksa.

atrabotka 13.jūnijs 2018 16:58
2 1 Atbildēt

Ha! Gribi būt "zaļš" - maksā tik naudiņu! Un cenas tikai pieaugs! Gan jau vēl paspēs labi nopelnīt uz tiem eko-domātājiem, kāds veikls darbonis varbūt pat par miljonāru paliks.

WONDERWHY 13.jūnijs 2018 18:46
1 1 Atbildēt

No kurienes ir šie vidējie rādītāji ? Kurš benzīnnieks uz 100km patērē 5 litri degvielas ? Man knapi sanāk iekļauties 9 litros kombinēti. Atzīšu gan, ka auto ir pagājušā gadsimta un vismaz nejūk ārā vai nepūst kā tie jaunie mēsli.

Vistiņš 13.jūnijs 2018 20:15
4 0 Atbildēt

Mūsu Tarifu sastādītāji un apstiprinātāji,patērēto elektroenerģiju mēra minūtēs ! Interesanti,kur viņi to iemācījās ?

eseris 14.jūnijs 2018 10:24
2 0 Atbildēt

LV siltumu arī mēra kvadrātmetros....

zveerz 14.jūnijs 2018 14:29
0 0 Atbildēt

tā interesanti sanāk - Infrastruktūras izveidošanā tiek ieguldīta Eiropas fondu nauda, bet no elektromobīļu uzlādes tiek iekasēta maksa, lai segtu infrastruktūras izveidošanas izmaksas? vai tagad Eiropas fondiem ir jāsāk atdot ieguldītā nauda???

as 15.jūnijs 2018 10:16
0 0 Atbildēt

Interesanti, šie tiešām ir salīdzināmi dati?

Benzīns: 6,75 eiro uz 100 kilometriem ar PVN,

Diesel: 4,66 eiro uz 100 kilometriem ar PVN,

gāzi: 3,79 eiro uz 100 kilometriem ar PVN

eelektrību: 3,73 eiro uz 100 kilometriem ar PVN

Un, jā,kā jau komentāros minēts, diezgan aizdomīgi tie cipari jau startā.

Jāteic, ka elektrība pēc šiem aprēķiniem ir nekonkurētspējīga, tad jau labāk ar gāzi čakarēties

Serz 21.jūnijs 2018 8:38
0 0 Atbildēt

Tagad jau nau jegas no ta elektro kara tikaj parkosanas centra palika..labak dizeli nemt un vis bus kartiba nevajag gaidit kamer uzladejas..

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche neatteiksies no iekšdedzes motoriem

Vācijas autobūves uzņēmums turpinās izstrādāt arī iekšdedzes motoru modeļus, saglabājot tradicionālos dzinējus vismaz līdz 2030. gadam. Lasīt vairāk

 

Problēmas ar programmnodrošinājumu - Fiat Grande Panda aizkavēsies 1

Fiat pārceļ jaunā modeļa Grande Panda piegādes startu no 2025. gada sākuma uz nenoteiktu laiku. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām budžeta elektroauto Citroen e-C3 (+ VIDEO) 12

Citroen e-C3 ir pirmais Eiropā radītais un ražotais budžeta elektromobilis, kura cena, ieskaitot valsts un tirgotāja atbalstu, ir zemāka par 19 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Ar speciālu Wrangler versiju - Jeep godina 1941. gada militāro Willys (+ FOTO) 4

ASV autobūves uzņēmums Jeep uzsācis īpašās versijas Wrangler 4xe Willys '41 Special Edition pārdošanu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti