Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Pētījumā atklāts: palielinoties spēkrata nobraukumam, pieaug odometra "attīšanas" un bojājumu skaits 1

 

Foto: iAuto.lv

CarVertical | 26.novembris 2024 12:08

Nobraukums ir viens no galvenajiem transportlīdzekļa nolietojuma rādītājiem, tādēļ daudzi šoferi uz to paļaujas, pērkot automašīnu. Taču ne vienmēr šis skaitlis ir precīzs - it īpaši vecākiem automobiļiem. Spēkrata kalpošanas mūža gaitā veiktais kilometru skaits tiek fiksēts odometrā. Krāpnieki bieži cenšas manipulēt ar tā datiem, lai maldinātu pircējus.

Auto nozares datu uzņēmums "carVertical" veica pētījumu, balstoties uz lietoto auto vēstures pārbaužu datiem, lai uzzinātu, vai pastāv saistība starp spēkrata nobraukumu un tā "attīšanas" jeb odometra rādījuma viltošanas biežumu. Tāpat uzņēmums centās noskaidrot, vai pieaug avāriju īpatsvars, palielinoties nobraukumam.

Odometra "attīšana" Latvijā biežāk novērojama, kad auto pārsniedz 200 000 km atzīmi

Latvijā odometra rādījumu visbiežāk vilto, kad spēkrats ir veicis vairāk nekā 200 000 km. 7,5% "carVertical" platformā pārbaudīto automašīnu ar 200 līdz 250 tūkstošiem veiktu kilometru ir iepriekš "attīts" nobraukums. Respektīvi, iespējamība iegādāties auto ar viltotu odometra rādījumu pieaug teju 3,5 reizes, salīdzinot ar mazlietotiem transportlīdzekļiem ar nobraukumu līdz 50 000 km.

Odometra datu viltošanas biežums automašīnām ar 50 līdz 100 tūkstošiem veiktu kilometru fiksēts 2,4% apmērā, savukārt spēkratiem ar nobraukumu līdz 50 000 km - 2,1%. Savukārt, kad odometra rādījums pārsniedz 150 000 km, tā manipulēšanas biežums palielinās līdz 4,4%.

Odometra rādījumam pārsniedzot 250 000 km atzīmi, tā "attīšanas" biežums palielinās līdz 13,8%. Odometra datu viltošana pieaug līdz pat 22,8% gadījumu transportlīdzekļiem ar nobraukumu no 300 līdz 350 tūkstošiem kilometru. Savukārt automašīnām ar 350-400 tūkstošu kilometru rādījumu - līdz pat 31,1% gadījumu. Platformā pārbaudītajiem spēkratiem, kuru nobraukums pārsniedz pusmiljonu kilometru, "attīšana" notikusi 50,8% gadījumu. Tādēļ katram otrajam šīs kategorijas transportlīdzeklim nobraukums ir ticis viltots.

Jo lielāks ir odometra rādījums, jo lielāka iespējamība iegādāties bojātu auto

Paaugstināta iespējamība iegādāties automašīnu ar viltotu odometra rādījumu ir tikai viens no riskiem, kad spēkrata nobraukums ir lielāks. Pētījuma dati liecina, ka, palielinoties veikto kilometru skaitam, pieaug arī iespējamība, ka spēkrats ir guvis bojājumus.

No visiem Latvijas spēkratiem, kas pārbaudīti "carVertical", visbiežāk avārijās iekļuvuši auto ar nobraukumu no 250 līdz 300 tūkstošiem kilometru - 60,4% šādu automašīnu vēstures atskaišu ir iekļauti dati par bojājumiem.

Bojājumu skaits un biežums visās nobraukumu grupās gan ir visai augsts, katrai no tām atšķiroties tikai par 3%. Attiecīgi šī ir problēma, ar ko saskaras visi pircēji neatkarīgi no spēkrata fiksētā nobraukuma. Piemēram, auto ar 100-150 tūkstošiem veiktu kilometru bojājumi ir konstatēti 57,4% atskaišu, taču, nobraukumam paaugstinoties par 50 000 km, īpatsvars sasniedz 59,6%. Pat automašīnas, kurām odometrā fiksēts līdz 50 000 km, bojājumi konstatēti 42,7% gadījumu.

"Lai neiegādātos auto, kas iepriekš ir bojāts, aizvien vairāk pircēju izvēlas iepriekš pārbaudīt spēkrata vēsturi vēl pirms tā aplūkošanas klātienē," skaidro "carVertical" komunikācijas vadītājs Mats Buzelis (Matas Buzelis). "Uzzinot, ka kāda no automašīnas daļām ir iepriekš bojāta, pircēji vai pat dīleri var to aizvest uz padziļinātu pārbaudi, lai noteiktu, vai ir veikts nekvalitatīvs, lēts remonts. Ja auto priekšpuse ir cietusi avārijā, šajā zonā jāmeklē rūsas vai nekvalitatīvi veikta remonta pēdas. Zinot par iepriekš gūtajiem bojājumiem, ir vieglāk izlemt, vai šādu spēkratu pirkt vai tomēr meklēt ko citu."

Transportlīdzekļa vēstures atskaites var sniegt vērtīgu ieskatu automašīnas pagātnē. Šādi iespējams uzzināt par avārijām, kur spēkrats iekļuvis, kā arī odometra rādījumu nesakritībām, kas ļauj pircējiem labāk izprast transportlīdzekļa tehnisko stāvokli. Tādā veidā var paredzēt iespējamās kopšanas un uzturēšanas izmaksas un pieņemt pārdomātus, datos balstītus lēmumus.

Vairums pircēju Latvijā meklē auto ar 150-300 000 km nobraukumu

No visām Latvijas automašīnām, kas pārbaudītas "carVertical", populārākie ir bijuši transportlīdzekļi ar 250-300 000 km nobraukumu (19,3% veiktu pārbaužu). Automobiļi ar 200-250 000 km odometra rādījumu popularitātes ziņā tālu neatpaliek, sastādot 18,4% atskaišu. Savukārt spēkrati ar 150-200 000 km nobraukumu ir pārbaudīti 15,3% gadījumu.

Pēc veiktā pētījuma datiem, daudzi Latvijas pircēji ir pārkāpuši 200 000 km nobraukuma robežu, ar kuru krietni palielinās iespējamība iegādāties spēkratu ar "attītu" nobraukumu. Vairums pircēju ir pētījuši transportlīdzekļus ar vēl ievērojamāku nobraukumu. Pieaugot odometra rādījumam, palielinās iespējamība, ka nobraukums ir mainīts. Tāpat vairāk nekā pusei šādu transportlīdzekļu ir fiksēta informācija par bojājumiem, kas var liecināt par slēptām, nereti nopietnām problēmām.

"Trīs līdz piecus gadus veci auto bieži tiek uzskatīti kā labs vidusceļš starp strauji krītošu tirgus vērtību un lielu nobraukumu. Taču ne visi pircēji var atļauties šādus spēkratus, tādēļ bieži tiek izvēlēti vecāki modeļi ar lielāku odometra rādījumu. Pircējiem būtu jābūt ziņkārīgiem par konkrētā transportlīdzekļa tehnisko stāvokli. Šajā ziņā pagātnes izpēte nav vienīgais veids, kā par to pārliecināties. Pirms pirkuma veikšanas būtu jāveic arī kārtīgs testa brauciens, kā arī jāpaviesojas autoservisā, lai veiktu padziļinātu izpēti," skaidro "carVertical" auto nozares eksperts M. Buzelis.

 
Visi komentāri
 
650 26.novembris 2024 12:57
1 0 Atbildēt

Šis ir interesanti.Visā 33 gadu ilgajā neatkarības periodā nava atradusēs neviena nekāda tāda officeāli Neatkārīga iestāde, kura būtu kādu (ka vismaz Vienu..) to manipulātoru piesaukusi pie kādas tā dēvētās Atbildības.Vai kāds/kādu ir vismaz kkur iesūdzējis? Nee, nav tāda precedenta!

Atliek secināt, ka problēma ir (tīši) uzpūsta un ka (visticamāk) te melo pats tas KārVertikāl.Vai tas viņa nozares Eksperts.

Pieaug proporcionanāli odometra rādījumam- kāpēc diez (jo projām..) nava noteikti odometra rādījuma max griesti pirms Piespiedu uttilizācijas? Kāpēc vispār drīkst pārdot automašīnu ar bojājumiem? Kur PTaC,kur atteikuma tiesības un kur likumīgā 2g garantija (privātpersonām) ?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Problēmas ar programmnodrošinājumu - Fiat Grande Panda aizkavēsies

Fiat pārceļ jaunā modeļa Grande Panda piegādes startu no 2025. gada sākuma uz nenoteiktu laiku. Lasīt vairāk

 

Lietuva: Sākotnējā informācija neliecina par ārēju faktoru ietekmi lidmašīnas avārijā Viļņā ( VIDEO) 16

Turpinās darbs aviokatastrofas vietā Viļņā, kur kādas mājas pagalmā šorīt nogāzās kravas lidmašīna un gāja bojā viens no pilotiem. Par avāriju izskan dažādas versijas – tiek pieļauta tehniska vai cilvēciska kļūme, taču netiek izslēgts arī terorakts. Lasīt vairāk

 

Bojāgājušo skaits uz Latvijas ceļiem – viens no augstākajiem Eiropā (+ VIDEO) 34

Latvijā šogad uz ceļiem gājuši bojā jau simt cilvēku. Pēc statistikas esam vieni no sliktākajiem Eiropā. Zaudējumi, kas satiksmes negadījumu dēļ aprēķināti tautsaimniecībai, pārsniedz 200 miljonus eiro gadā. Taču, neraugoties uz pētījumiem, kas pierāda, ka vidējā ātruma mazināšana uz ceļiem pasargā dzīvības, Saeimas deputāti oktobrī – un tas notika šogad jau otro reizi – noraidīja priekšlikumu par ātruma pārsniegšanu līdz 10 km/h paredzēt arī naudas sodu, ne tikai brīdinājumu. Lasīt vairāk

 

Mercedes paziņo par drastisku taupības plānu 18

Pēc ievērojama aprozījuma un ienākumu krituma Vācijas autobūves uzņēmums Mercedes-Benz paziņojis, ka nākamajos gados samazinās izmaksas par vairākiem miljardiem eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti