Lielbritānijas premjerministrs Kīrs Stārmers apstiprinājis vēl ātrāku pāreju uz elektrisko piedziņu nekā Eiropā, kas šādu aizliegumu plāno no 2035. gada.
Kā zināms, Eiropas Savienība no 2035. gada aizliegs jaunus ar benzīnu un dīzeļdegvielu darbināmus automobiļus, turpmāk ļaujot piereģistrēt vien jaunas bezemisiju automašīnas, taču Lielbritānija paziņojusi par vēl radikālāku pieeju, proti – šāds likums stāsies spēkā jau no 2030. gada.
Redzot ar kādām problēmām saskaras Eiropas autoražotāji sasteigtajā pārejā uz elektrisko mobilitāti, arī Riši Sunaka konservatīvā valdība apšaubīja lēmumu par aizliegumu benzīna un dīzeļdegvielas transportlīdzekļiem no 2030. gada, tomēr Apvienotās Karalistes premjerministrs Kīrs Stārmers apstiprinājis, ka no šī lēmuma neatkāpsies.
Lai autoražotājus piespiestu izpildīt šos nosacījumus, “burkānu” nav, ir tikai “pātaga” – tas ir tā saucamais ZEV mandāts, ar kuru Apvienotā Karaliste pieprasa, lai automašīnu ražotāji jau šogad sasniegtu 22% elektromobiļu pārdošanas daļu.
Rezultātā ražotāji lai sasniegtu mērķi bija spiesti piedāvāt atlaides, kuras, viņuprāt, ir "neilgtspējīgas", taču tam bija panākumi un oktobrī jauno auto reģistrācijās pilnībā elektrisko transportlīdzekļu īpatsvars sasniedza 21%.
ZEV mandāts paredz, ka ar elektropiedziņu pārdoto jauno automašīnu īpatsvars turpinās pieaugt un līdz 2030.gadam tam jāsasniedz 100%.
Ja ražotāji šos nosacījumus neizpilda, paredzēts naudas sods - līdz 15 000 mārciņu par transportlīdzekli.
Auto industrija ir aicinājusi valdību atkārtoti ieviest stimulus elektromobiļu iegādei, ko Sunaka valdība atcēla, tomēr Apvienotajā Karalistē pašlaik tādu nav un eksperti bažījas, ka tas novedīs pie situācijas, ko pašlaik var novērot Vācijā.
Tā iet, ka psihiski nestabili ļautiņi tiek pie valdības grožiem.