Latvijas auto pircēja profils: pērk mazlietotu vācu auto 6 000 eiro vērtībā 26

 

Foto: ekrānšāviņš no Google.com/maps

Swedbank | 18.oktobris 2018 10:12

Rudens ierasti ir periods, kad iedzīvotāji aktīvi iegādājas automašīnas. Neskatoties uz to, ka pēdējo trīs gadu laikā cilvēki arvien biežāk izvēlas pirkt jaunu auto no salona (jauno auto iegādes ikgadējais pieaugums ir 30%–40%), tomēr aizvien lielākā daļa iegādājas sev mazlietotu auto.

Vidējā summa, ko iedzīvotāji atvēl auto iegādei, ir 6 000 eiro, un visbiežāk dod priekšroku tādiem auto, kas sevi pa Latvijas ceļiem jau pierādījuši – Audi, Volvo, Volkswagen un BMW. Būtībā auto pirkumu sarakstā dominē vācu autoražotāji. Tomēr šajā cenu kategorijā ir iespējams iegādāties arī citu marku automašīnas. Kādas? To apkopojis Swedbank auto eksperts Kaspars Sausais.

Stila auto

Auto iegāde ir racionālo un emocionālo argumentu salikums. Citiem racionālie argumenti dominē par emocionālajiem, un otrādi. Kāds auto izvēlas vienkārši tāpēc, ka patīk! Un 6 000 eiro cenu kategorijā pie tādiem atradīsiet, piemēram, Mini Cooper un Fiat 500. Šo auto pircēji novērtē dizainu, un tas nereti ir izšķirošais. Jāatzīmē, ka šis auto noteikti ir piemērots pilsētniekiem, jo ir mazs un kompakts, taču, dzīvojot reģionos, šajā cenu kategorijā noteikti ir iespējams atrast arī piemērotākus auto.

Džipi un pilsētas džipi

Lai gan jauno auto segmentā pilsētas džipu kategorija ir ļoti populāra un gandrīz visi ražotāji piedāvā modeļus tieši šī segmenta klientiem, lietoto auto segmentā cenu kategorijā ap 6 000 eiro piedāvājums ir stipri mazāks. Šobrīd iedzīvotāju populārākā izvēle ir Toyota RAV4, Volkswagen Tiguan, BMW X5, Subaru Forester vai Mitsubishi Outlander. Zīmīgi, ka Latvijā ir liels reģistrēto džipu īpatsvars Eiropas mērogā. Tomēr, vai šādu auto izvēle ir racionāla? Gan jā, gan nē! Dzīvojot reģionos, iespējams, šīs klases auto šķiet vienīgā pareizā izvēle, taču auto uzturēšanas izmaksas (apdrošināšana, degvielas izmaksas, ceļu satiksmes nodokļi, romonta izdevumi) ir ievērojami augstāki nekā mazākas klases automašīnām. Zīmīgi, ka arī jauno auto pārdošanas dati rāda – iedzīvotāji aizvien primāri pērk džipus, tāpēc tuvākajā nākotnē skats uz ielām tik drīz nemainīsies, ņemot vērā, ka pēc laika šobrīd jaunie auto nonāks lietoto auto tirgū.

Ļoti ietilpīgi auto

Ja ir lielāka ģimene, kur 5 sēdvietu auto gadījumā kādam ir jāpaliek “aiz borta”, vērts iepazīties ar spēkratiem, kuros ir vairāk sēdvietu nekā ierasts, tai pat laikā atļaujot tos vadīt ar B kategorijas tiesībām. Tie ir Chrysler Grand Voyager, Ford Galaxy, Opel Zafira, Toyta Corolla Verso, Volvo XC 90, Volkswagen Caravelle, Mercedes Vito. Turklāt daļa šo auto ļoti labi noderēs apjomīgāku preču pārvadāšanai vai nelielam izbraucienam draugu pulkā. 

Sportiskā stila auto

Tiem, kuriem patīk dinamiska braukšana un sajūta, ka nepieciešamības gadījumā auto būs labs sabiedrotais apdzīšanas manevros uz lielceļiem, 6 000 eiro cenu kategorijā vērts pievērst uzmanību Subaru Impreza un Mitsubishi Lancer markas automašīnām.

Elektroauto

Auto industrija kopumā virzās elektroauto virzienā. Visi auto ražotāji attīsta dažāda veida alternatīvas pašlaik pieejamajiem dzinēju veidiem. Daži ražotāji jau pakāpeniski pāriet uz hibrīdtehnoloģijām, piemēram, Lexus un Toyota, citi attīsta elektroauto konceptu. Līdz šim bija ierast runāt par šāda tipa auto kā neracionālu izvēli, jo iegādes cena bija salīdzinoši liela, baterijas mūžs neskaidrs, uzlādes iekārtas nepieejamas. Taču, ņemot vērā, ka šo auto popularitāte strauji pieaug, kā arī faktu, arī CSDD ir izveidojis ātrās uzlādes tīklu teju visas Latvijas teritorijā (kopumā ap 70 uzlādes stacijām), drīz iespējams parādīsies aizvien plašāks piedāvājums otrreizējā tirgū. Taču pašlaik lietoto auto piedāvājums šajā segmentā faktiski nav.

Protams, iegādājoties mazlietotu auto, jāatceras par īstermiņa un ilgtermiņa izdevīgumu. Pirkuma brīdī mazlietota un, it īpaši, ilgāku laiku lietota auto iegāde ir ekonomiski daudz izdevīgāka par jauna auto iegādi. Taču ilgtermiņā lietota automašīna, visdrīzāk, prasīs (vismaz proporcionāli!) lielākus ieguldījumus nekā jauns auto. Piemēram, viens no būtiskiem rādītājiem ir auto degvielas patēriņš – jauniem automobiļiem tas nereti var būt samazināts un daudz ekonomiskāks nekā vecākiem auto. Lai gan situācija nav viennozīmīga, jo vērā jāņem gan automašīnas motora tilpums, gan degvielas tips (benzīns, dīzeļdegviela, gāze), kā arī braukšanas intensitāte – tas, vai auto tiek izmantots bieži vai reti, pilsētā vai uz lielceļiem. Kopumā, izvēloties auto, ieteicams emocionālajiem apsvērumiem summēt klāt arī racionālos, no kuriem pats svarīgākais ir – auto ikmēneša uzturēšanas izmaksas.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 18.oktobris 2018 11:05
2 1 Atbildēt

Cik vecs auto skaitās mazlietots? Arī 7-10 gadi?

Damn 18.oktobris 2018 11:55
1 0 Atbildēt

im 2-5 gadi.

ccxr gt 18.oktobris 2018 11:05
5 0 Atbildēt

Nu pa 6000 eur sporta Mitsubishi Lancer gan nesanāks nekāds. Tie tagad ir vismaz 12000+ eur.

ccxgt r 18.oktobris 2018 11:07
2 0 Atbildēt

Nu līdz 5 varbūt arī ir, jo it kā līdz 5 var nopirkt garantijas pagarinājumus.. citam varbūt līdz 2-3..

anonimikis 18.oktobris 2018 12:07
8 0 Atbildēt

Tad kāds 5-gadīgs auto sanāk pa 6K eur?

viencexperc 18.oktobris 2018 12:17
16 13 Atbildēt

Kas par muļķībām.

Par 6000 ir jau stipri lietots, nevis mazlietots. Par 6000 vēl var dabūt mazlietotu, ja ar to ir braukts Latvijā, nevis tikko no Vācijas.

...

Bet ja mēs paskatamies REĀLO auto tirgu Latvijā, nevis tikai kreditorus, tad redzam 2 grupas:

1) Jau minētie 6000 EURO lietoto lūzņu pircēji, kuri pērk kredītā ( izņmot SMS kredītus)

2) tie lūžņi, kurus jau nepērk kredītā ( vai SMS kredītā). Kuri maksā jau zem 2000.

Visu pārējo pircēju ir relatīvi maz.

Tāpec, ja tev ir lūznis, kurš maksā Virs 10 000, vai lūznis, kurs maksā 4 000, daudz izdevīgāk ir tos turpināt nokaut, nevis mēģināt pārdot. Jo tas tirgošanas process var ievilkties.

viencexperc 18.oktobris 2018 12:21
6 5 Atbildēt

"Mazlietots", "Tikko no Vācijas", " Volvo, BMW, Audi, VW..." - PAR 6000!!!

Jau sen pametu SWEDBANK ( tad tā saucās Hanzabanka ), jo man viņi jau toreiz, nelikās īpaši gudri, kuri čakarē idiņus, bet šis raksts tikai turpina apstiprināt manus pieņēmumus.

Pļurkt 18.oktobris 2018 12:24
10 4 Atbildēt

Par to degvielas patēriņu gan varēja paklusēt!!

Tiem jaunākajiem auto degvielas patēriņš ir tā uzfrišināts, ka diez vai spec poligonos tas būtu kaut vai atkārtojams.

Te var līdzināt tikai pag gadsimta 70-to, 80-to gadu auto ar šī gadsimta autiņiem.

BET tas nu nekādi neiekļaujas tajos 10 gados!

Tikko kā šefs pārdeva savu 10 gaus veco Pasātu un nopirka "zaļo" un it kā ekonomisko litra Fabiju.

Tak tā Fabija visos režīmos rij vairāk par 10 gadus vecu Pasātu ar teju 2 reiz lielāku motora tilpumu!! Toties uz pakaļas ir paliela šilte ka "zaļš" un ka "eko"!!

650 18.oktobris 2018 12:57
7 4 Atbildēt

;p ar ko diez vinjš tas šefs nodarbojas, vai picu izvadā pa vakariem vai ko, ka to litrīgo fābiju nopirka?

Pļurkt 18.oktobris 2018 14:05
7 1 Atbildēt

Darba auto, ar kuru pa Latvijas ojektiem pārskriet!

Cerēja ka būs ekonomija, bet pilnīgs pļurkt sanāca - kaut dod atpakaļ to "izraklemēto" mēslu.

650 18.oktobris 2018 17:26
3 1 Atbildēt

Nu labi, nu darbam, jauns/solīds, it kā jau ideja būtu skaidra utt.Bet no otras p- tak skaidrs, ka tas auto ir meesls no visiem galiem.Turklāt, krāpšana acīmredzama- ne tur patēriņš, ne tur kas, ne tuvu rakstītajam/solītajam.Lietojot viņu ir jācieš, pārdodot viņu ir jāzaudē, atdot viņu reāli nav kam (jo lietotu tādu i nah-er nekam nevajg) uttt.Tāpēc jau tās mazpajaatās tur tajā dīlerī vesels aploks stāv.Cits te kliedza, ka hond-jazzu lietotu no rokām ar nagiem raujot ārā.Paskat, tur kādas pāris tikko svaigi iejaatas 17tā gada pa kosmosa cenu jau pa pus gadu ssā karājas, i nafig neviens viņas neņem.Tikko cilvēkam apnīk vai saprot ka meesls- viss, čau,vai nu par pusvelti kādam atdod vai nu iebāz kaut vai sev d...

viencexperc 18.oktobris 2018 13:30
7 3 Atbildēt

Eco - ir nevis ekonomisks, bet ekoloģisks.

Pļurkt 18.oktobris 2018 14:06
1 2 Atbildēt

Šajā konkrētajā gadījumā jāliek "="!!

Pļurkt 18.oktobris 2018 17:06
2 4 Atbildēt

Bet es strādāšu vairāk, lai šefam šo neizmērojamo zaudējumu kompensētu, liekšos pēc ziepēm pat trīs reizes dienā.

kasinsh79 18.oktobris 2018 12:55
4 2 Atbildēt

Swedbank vismaz formē daudz maz maksātspējīgus ļautiņus, toties MOGO

JanJan 18.oktobris 2018 13:11
7 0 Atbildēt

lol, swedbank auto kredīts un procenta likmes gan nesaka, ka tie ir mazlietoti, bet gan, ka tie drīz salūzīs un mums ir lielāks risks Jums aizdot naudu

Loģiski 18.oktobris 2018 13:56
8 1 Atbildēt

Ja LV vidēja alga ir 3...4 reizes mazāka nekā attīstītās valstīs, tad arī auto iegadei var atvēlēt daudz mazāk. Īstenībā, ņemot vērā, ka LV daudz lielāka algas daļa aiziet izdzīvošanai, tad arī šī summa ir liela.

GTD2 18.oktobris 2018 14:50
5 2 Atbildēt

tiešām autors pamatīgi tālu no auto , swdbankā sēžot un skaitot eirikus laikam realitātē grūtibūt. vesela sadaļa par dzipiem ,bet nav pieminēts neviens džips, ja par ļoti ietilpīģiem auto var saukt golf klases carollu kaut ar verso un zafiru, tad rodas iespaids ka autors katru dienu brauc pārpildītā trolejbusāuz banku un tad iekāpjot tādā kompaktlases mazauto kā zafira tas liekās milzum liels kur daudz vietas. Un likt zafiru ar caravellu vienā maisā ,kas principā ir mikroautobuss ar deviņām vietām,impreza un lancers ,laikam aizvadītā rallija iespaidā viņam skaitās sporta auto, varbūt skaitītos ja tiem pieliktu klāt maģiskos burtiņus imprezai sti, un lancerim evo. Būtu priecīgs ja banķieris an evo lanceri nesistu un sturi kreisaa pusee varetu piedavaat 6000euro , jo tirguu sie auto kaut arii ne pirmaa svaiguma ir stipri dargaaki, ai par parejo jau te citi komenteeja

usaexperc 18.oktobris 2018 17:12
4 2 Atbildēt

Man čoms ik pa laikam dzen tačkas no DE. Pēc viņa stāstītā, ejošākie auto ir nojāti dīzeļi (audi, bmw, volvo) ar 300-400 tkm odometrā, cenā ap 3-4 kEUR.

msh 18.oktobris 2018 20:48
5 0 Atbildēt

Tu vēl nezini kas ir nojāts... Nojāti dīzeļi tirgojas par trīsciparu summām.

GTD2 19.oktobris 2018 15:25
1 1 Atbildēt

pārsvarā visi auto pie mums nāk ar 300tukst , obraukuma, lai gan dīzelis pie šada nobraukuma nav nojāts,ja tas nav japāņu dīzelis tam gan resurs beidzās, domāju ,ka mums lielākā daļa'dīzeļu ir virs 300tūkkst, tas priekš dīzeļa nav nekas man pašam bija audi ko pārdevu ar 750tūkst, tad gan bija roka japieliek, tagad sešus gadus vecam superbam ir 450tūkst. ta ka gadaa kadus 50tukst nobraucu , taa tas nobraukums salecaas,

kasinsh79 19.oktobris 2018 10:50
3 2 Atbildēt

Iespējams, drīz pircējs pieprasīs benzīnniekus. Skaidri atceros to laiku, kad visi prasīja tikai dīzeli.

WONDERWHY 19.oktobris 2018 12:22
0 4 Atbildēt

Swedbank auto līzings ne ar ko neatšķiras no Mogo. Procenti līdzīgi. Neesmu ņēmis nevienu. Vienkārši vienreiz salīdzināju joka pēc.

kasinsh79 19.oktobris 2018 14:35
6 0 Atbildēt

Ļoti smagi maldies.Starpība ir anormāli liela. Ja auto maksā, piemēram, 5k eur - Swedbank pārmaksa būs apm. 600 eur, bet Mogo - apm.3000 eur "Nemaz nav starpības"

kasinsh79 19.oktobris 2018 14:37
6 0 Atbildēt

Mogo ir pats, pats pēdējais, ko izskatīt auto līzingam. Viņi orientējas uz tiem, kurus bankas pasūta tālāk. Neoficiālajiem ienākumiem utt. Tas ir pipec, ne kantoris.

Līmenis 19.oktobris 2018 21:25
0 0 Atbildēt

Džipi un pilsētas džipi.... talak nelasiju.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

No 45 750 eiro - Toyota sākusi jaunā GR Yaris iepriekšpārdošanu

Ir sākusies jaunā Toyota GR Yaris iepriekšpārdošana, un tā cenas ir no 45 750 eiro. TOYOTA GAZOO Racing rallija programmā dzimušais un sacīkstēs rūdītais hečbeks debitēja pirms trim gadiem, bet pēc modernizācijas tas ir ieguvis dažādus dizainiskos, tehniskos un konstruktīvos uzlabojumus, kas braukšanu pacels jaunā līmenī. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 9

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti