5 mīti par automašīnas apkopi 14

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Fox Consulting | 25.maijs 2019 14:09

Visbiežāk auto īpašnieki uzskata, ka mašīnas apkopes pie oficiālā auto dīlera var pārstāt veikt jau brīdī, kad beidzies pēdējais līzinga maksājums.

Turklāt to auto īpašnieku skaits, kas sava automobiļa apkopes oficiālajā pārstāvniecībā veic tikai līdz līzinga līguma beigām, ir ļoti liels. Vēl vairāk, liela daļa cilvēku, kuri iegādājas lietotu automobili, nekad neveic apkopes oficiālajās pārstāvniecībās. Bieži tam iemesls ir ne tik daudz finanšu trūkums, bet gan zināšanu trūkums. Biežāk izplatītos mītus, ko auto īpašnieki izmanto kā attaisnojumu, kāpēc neizmantot oficiālo pārstāvniecību piedāvātos apkopes pakalpojumus, komentē Toyota Baltic AS tehniskais eksperts Lauri Erts.

1. Veikt apkopi oficiālajā pārstāvniecībā ir dārgi

Šī mīta pamatā ir nezināšana par to, ka oficiālajā pārstāvniecībā veikta apkope ietver 20 līdz 30 ražotāja noteiktas pārbaudes un nodrošina, ka automobiļa tehniskais stāvoklis tiek saglabāts atbilstoši ražotāja standartiem, kā arī auto vērtība saglabāsies pēc iespējas augstāka. Ja salīdzinām pilnas apkopes cenu ar vienas procedūras izmaksām, piemēram, eļļas maiņu, un paraugāmies uz patieso vērtību, ko par šo cenu var iegūt, sapratīsim, ka oficiālās pārstāvniecības piedāvātā apkopes pakalpojuma cena ir izdevīgāka. Turklāt būtisks ir arī drošības aspekts, jo apkopi veic augsti kvalificēts speciālists, kas pārzina un izprot ikvienu attiecīgā ražotāja auto detaļu.

2. Es nekad nekavēju eļļas maiņu

Eļļas maiņa ir populārs aizsegs, ko izmanto, runājot par auto apkopi. Taču eļļas maiņa vien nenozīmē pilnu auto apkopi. Vai nomainot eļļu tehniķis pārbauda arī akumulatoru, gaisa filtru, stiprinājumu skavas, bremžu šķidruma līmeni un vēl desmitiem citu sīku, taču nozīmīgu detaļu? Visticamāk, nē. Taču automobiļa dzinēja eļļas un eļļas filtra nomaiņa ir tikai viena darbība. Kaut arī svarīga, tā tomēr noteikti nedod viennozīmīgu pārliecību, ka automobilis ir labā tehniskā stāvoklī.

3. Man ir draugs, kas zina visu par automobiļiem

Nereti draugi, paziņas vai kaimiņi ir zinoši auto lietās un uzņemas veikt auto apkopi. Taču viņu zināšanas, lai arī cik labas būtu, noteikti nav tādas kā oficiālo auto pārstāvniecību mehāniķiem. Piemēram, Toyota pārstāvniecības tehniķi katru gadu apmeklē vismaz 60 stundu papildu apmācību kursu un veic sertifikācijas pārbaudes divas reizes gadā, pierādot, ka viņu prasmes un zināšanas saglabājušās nemainīgi augstā līmenī. Turklāt oficiālajās pārstāvniecībās aprīkojums tiek regulāri atjaunots, lai garantētu, ka saņemsiet augstākās kvalitātes pakalpojumu.

4. Es došos uz servisu, kad automobilim kaut kas patiešām notiks

Doties uz servisu brīdī, kad automobilim jau ir problēma, ir tāpat kā apmeklēt ārstu ar hronisku saslimšanu – tā visbiežāk ir ielaista pārāk tālu. Līdz ar to remontdarbu un rezerves daļu izmaksas ir daudz lielākas, nekā būtu, ja problēma tiktu pamanīta un novērsta jau agrākā stadijā regulārās apkopes laikā. Tāpēc svarīgi auto apkopi veikt vienā vietā, ļaujot uzglabāt informāciju par jūsu mašīnu no brīža, kad tā nobraukusi savu pirmo kilometru. Veicot regulāras pārbaudes un, vajadzības gadījumā arī nelielus remontdarbus, ir lielāka iespēja ilgākā laika posmā izvairīties no dārga remonta.

5. Regulāru apkopju veikšana nepalielina mana auto vērtību

Ir pierādīts - ja auto pircējam jāizvēlas starp diviem vienādiem automobiļiem, bet oficiālajā pārstāvniecībā apkopes regulāri veiktas tikai vienam no tiem, priekšroka visbiežāk tiks dota tieši auto ar regulāri veiktām apkopēm. Auto, kuram regulāri veiktas apkopes, rada pārliecību, ka iepriekšējais saimnieks par to rūpējies, tā remontam ir izmantotas oficiālās auto rezerves daļas, tādējādi saglabājot auto vērtību augstāku nekā tiem, kuri apkopes nav veikuši vai nespēj tās uzrādīt. Automobiļiem, kam nav veiktas apkopes, mēdz būt slēptas problēmas, kas labākajā gadījumā var beigties ar dārgu remontu, bet sliktākajā – izraisīt negadījumu uz ceļa.

 

 
Visi komentāri
 
JanJan 25.maijs 2019 18:18
16 0 Atbildēt

Iauto, taču pierakstiet klāt, ka tas ir reklāmraksts un kas par to maksā...

iAuto 27.maijs 2019 15:48
1 0 Atbildēt

Mums par to nav samaksāts, bet autors ir norādīts Fox Consulting, to var redzēt sākumā!

felix65 25.maijs 2019 19:13
2 3 Atbildēt

Pilnīgs fufels. Hansa auto nopirku opeli kešā un nolēmu uz apkopēm tur nebraukt. Dārgi un tālu. Paldies dievam mašīnās orientējos un eļļu, filtrus varu nomainīt pats. Pēc 3 gadiem sanāca ķibele- uz ārējās granātas pārtrūka piļņika savilcējs. Vietējie servisi palīdzēt nevarēja, jo plastmasas piļņiki tikko sāka nākt modē un parastie hamuti pagriežot stūri lidoja nost. Hansa auto to hamutu uzlika un pie reizes nomainīja sveces un degvielas filtru. Nokāsa 75 latus. Cik maksāja degvielas filtrs? Latus 7? Pašas viekāršākās GM sveces? Latus 2 gabalā? Un pēc kāda laika, noņemot riteni, biju šokēts- piļņiks pie OFICIĀLĀ DĪLERA bija savilkts ar skrūvējamo hamutu, kuru es pats savā garāžā būtu uzlicis. Piļņiks ar skrūvi protams bija saēsts. Dīleri, b...ģ!

s 26.maijs 2019 13:26
7 2 Atbildēt

Skaidrs, tas ka dīleri daudz fleitē, un arī remonta iznākums ir bieži vien ir atkarīgs no konkrētā cilvēka.

Un tomēr, ko Tu gribēji? Domā vini to servisu uztur par savu naudu? Elektrība, nomas, iekārtu nolietojums, kaut vai izmaksas uz telpu tīrīšanu utt. Es būtu tikai priecīgs, ja Tu atvērtu servisu ar super kvalificētiem meistariem un un pēc apkopes rēkinu man izstādītu tikai “tīri” par materiālu cenu un darbu. Un nedod dievs Tu mēginātu vēl sev algu izmaksāt, un nedod dievs vēl atlautos šajā visā ieklaut pārējos izdevumus, vot šmauklis...

felix65 27.maijs 2019 7:59
0 1 Atbildēt

Vecīt, es te runāju par neatbilstošas detaļas uzlikšanu, kas klientam rada zaudējumus.

s 27.maijs 2019 10:22
2 2 Atbildēt

Tad nepiemini to, ka Tev redz sveces un filtri par dārgu.

Kā jau rakstiju, tas ka meistari tur var sastrādāt brīnumus ir skaidrs, un par to nevajag klusēt!

Piezvaniji un vismaz painformēji vinus? Servisa vadītājs nestāv blakus mehiem un ja par šo nezino tad tad pigori var turpinaties ilgi.

P. s

Par vecīti Tu savu tēvu vari saukt...

DALJNOBOJS 25.maijs 2019 21:35
2 0 Atbildēt

Reklāmas raksts. Bet Daļēji taisnība mūsdienu sarežģīto autiņu labi salabos un apkops, ne katrā autoservisā, garāžu servisos nav ko pat rādīties, specifiskas rezerves daļas kuras grūti dabūt. + Vēl ja sataisīts slikti no oficiāļiem drīzāk var sanāk piedzīt kompensāciju.

DALJNOBOJS 25.maijs 2019 21:41
5 0 Atbildēt

Par Toyota, nezinu kā tagad bet gadus 8-10 atpakaļ drauga tēvs bija nopircis mazlietotu laikam demo car -Avensis. Pirmos pāris gadus apkalpi veica pie dīlera, joks tāds, ka Lietuvā arī pie oficiālā dīlera bija lētāk.

Es 26.maijs 2019 0:31
2 1 Atbildēt

Nez,manam VW auto jau 11 gadi, tà pat braucu pie dīlera, bik dàrgàk, bet guli saldāk.

msh 26.maijs 2019 10:37
1 6 Atbildēt

Cerams ka pats arī seko līdzi un pārbaudi vai viss ir izdarīts? Ja nē, tad tavas gulēšanas saldums izriet no naivuma. Ir lasīti gan varianti, kur eļļas maiņā ielejamais daudzums vienai mašīnai mainās, gan par situācijām, kur mašīnai kārbai nekad nav aiztiktas eļļas korķi, lai arī pēc apkopju grafika kārbā eļļa ir "tikusi" nomainīta... Par situācijām, kur vienkāršas problēmas novēršana klientam pie dīlera izmaksā simtus un tūkstošus, labāk nerunāsim...

Pļurkt 26.maijs 2019 11:43
1 7 Atbildēt

Tieši tā!!

Ja pats nejēdz izdarīt elementārās lietas, tad nu gan ir jābrauc uz dārgāko servisu.... un kā likums tas ir dīlerserviss.

1. Reizi ar savu auto aizbraucu apjaut'ties kā būtu ar dīzeļaparatūras regulēšanu vai remontu, bet DĪLERSERVISĀ man ausī iečukstēja djadjas Vaņas tefonnumuru!!

2. Darba mašīnu strikti dzinām uz dīlerservisu kamēr bija garantija. Pēdējā apkopē sarakstīja dievu zīmes, ieskaitot 5. pārnesuma nomaiņu, kresās pusass nomaiņa ar abām miroņgalvām, utt... Summā virs 500 Ls bez PVN.

Milzīgs bija mans izbrīns, kad šoferis atdzina vāģi un palūkojos kas ta tur tik šausmīgs ir sadarīts.... Izrādījās no abām miroņgalvām un piļņikiem bija ar lupatiņu no virspuses noslaucīti putekļi!!!!!!!!!!! Tie piļņiķi zarazas tak nostājās savādāk kā bija DĪLERSERVISĀ uz noslaucīšanas momentu, lai šoferim varētu tuftu ieborēt ausī!!

3. Jau stāstīju kā kaimiņam tika sagatavots auto uz tehnisko apskati dīlerservisā. Ar divniekiem divas lapas un divi trijnieki, kā rezultātā nācās ar evakuatoru vest mājās. No servisa līdz TA stacijai 3 - 4 km pa pilsētu, pa asfaltu.

Lieki piebilst, ka es ar to kaimiņu pīppauzes laikā KAILĀM rokām novērsām 3/4 aizrādījumu!!!!!

No sākuma lai tie dīlerservisi pierāda, ka vispār ir spējīgi remontēt, tad ka tie ir kvalitatīvi spējīgi saremontēt, pie kam bez apjāšanas, tad var plātīties ar reklāmrakstiņiem.

Savu tehniku NEKAD neesmu remontējis dīlerservisos, retu reizi tuvējā servisā, lielum lielāko tiesu pats savām rokām, un man NAV tehnika jāmaina ir pa katriem trim gadiem, jo citādi izjuks vai nosprāgs, kā te mītošajiem!!

imzz 26.maijs 2019 12:21
1 0 Atbildēt

Hm. Ja dīlerservisi ir tik labi un salīdzinoši "nedārgi", kāpēc pat "solīdāko" apdrošināšanas firmu KASKO polisēs pēc auto garantijas laika beigām parādās neuzkrītošs punkts - "dīlerserviss-NĒ" ;)

WALA 27.maijs 2019 10:19
2 0 Atbildēt

Nu te ir tā - atkarībā no auto, ir ko speciāli braucu uz Dīlera servisu bet ir auto kurš dīlera servisu nav redzējis ( izvēle atkarīga no tā vai auto ir viegli atrodamas un dabonamas rezerves daļas vai labu alternatīvu tikpat kā nav, vai nav pie mums pārstāvētas).

Tehniski ir arī servisi, kuru kvalitātes rādītāji ir daudz labāki par dīleru, jo (neizinu kā ir tieši tagad), bet daudzus zinošus kadrus atlaida nafig krīzes un nākamajos gados, un tie atvēra savus servisus.

Freijers 27.maijs 2019 15:02
0 1 Atbildēt

Pirmkārt tā ir reklāma, no tā arī visi argumenti....BET servisu jautājums vairs nav viennozīmīgs, jo diemžēl ir tā, ka kā jau katru reizi, kad pieprasījums palielinās, radikāli krīt kvalitāte - ar to saskaros jo īpaši, turklāt pie pieaugošām cenām.

Diemžēl ir realitāte, ka servisus vajag vairākus, jo :

- Ir prasti darbi - bukses, metināšana, utt. ko labāk izdarīt lētāk.

- Ir komplicētas problēmas, kur nepieciešams kompis un detlaizēta pieeja (bez tik daudziem maisteriem mīļās līšanas dārgos mezglos (sūkņos, kompjos un motoros) )

- Tā kā cenšos TA iziet ar pirmo ir nepieciešama kvalificēta un rūpīga pieeja.

Secināju arī, ka servisu, kur dod kvīti un kur var aizbraukt izlamāt attiecīgi, ja sanāk šaize (tā parasti nenotiek) un dažādu garāžu ar citiem norēķina principiem stundas likmes ir sākušās atšķirties minimāli, kas arī liek padomāt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 13

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 3

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti