24 posmos, kur pērn veiktā virsmas apstrāde ir ar defektiem, uzņēmēji ir noslaucījuši atdalījušās šķembas; nepieciešamības gadījumā slaucīšana notiks atkārtoti 21

 

P43 autoceļu Alūksne - Litene saremontēja 2020.gada rudenī. Attēls: 2021.gada 2.marts Foto: iAuto.lv

LVC | 4.marts 2021 17:04

Ceļu būvniecības uzņēmumi, kas pērn veikuši virsmas apstrādes darbus uz valsts autoceļiem, turpina šķembu slaucīšanu posmos, kur pagājušajā gadā veiktajos darbos ir parādījušies defekti, kā rezultātā šķembas atdalās no seguma.

Kopš 22. februāra vismaz vienu reizi šķembas ir slaucītas 24 valsts autoceļu posmos:

·       Sloka–Talsi (P128) posmā no Ragaciema līdz Apšuciemam (17,0.-24,5. km);

·       Jūdaži–Nītaure (V85) no tilta pār Sudu līdz pagriezienam uz Lielkājiem (7,4.-11,1. km);

·       Krāslava–Preiļi–Madona (P62) no Mētrienas līdz Madonai (122,2.-141,38. km);

·       Madona–Varakļāni (P84) no Madonas līdz Kujas tiltam (2,18.-13,91. km);

·       Smiltene–Gulbene (P27) no krustojuma ar Vidzemes šoseju (A2) līdz Ūdrupei (6,00.-21,78. km);

·       Valka–Vireši (P23) no Gaujienas līdz Vidzemes šosejai (A2) (40,329-48,107. km);

·       Litene–Alūksne (P43) no Kāršu purva līdz Alūksnei (8.km-24,345.km);

·       autoceļa Lucka–Alūksne (V383) divos posmos – no Vidzemes šosejas līdz Jaunlaicenei (0,00.-3,40. km) un no Jaunlaicenes pagasta robežas līdz Gobām (8,00.-17,00. km);

·       Ape (Vidzemes šoseja)–Igaunijas rob. (P19) no Vidzemes šosejas (A2) līdz Apei (0.-1,82. km);

·       Malta–Sloboda (P57) pie Andrupenes (27,12.-28,52. km);

·       Garkalne–Alauksts (P3) posmā no Podkājām līdz Plānupei (11,40.-19,48. km);

·       Inciems–Sigulda–Ķegums (P8) posma no krustojuma ar vietējo autoceļu Pādes–Tūžas (V65) līdz krustojumam ar autoceļu Sidgundi–Ropaži (V66) (35,98.- 42,42. km),

·       Sigulda–Vildoga–Līgatne (V83) posmu no Siguldas līdz pagriezienam uz Ratniekiem (2.1.-7.93. km);

·       Murjāņi–Sēja (V79) no Valmieras šosejas (A3) līdz Sējai (0,3.-7,75. km);

·       Līvāni–Gavartiene–Steķi (V754) no Jaunsilavas līdz Steķiem (3,40. km-16,98. km);

·       Vecvārkava–Ančikini–Pieniņi–Kauša (V751) no pagrieziena uz Mazajiem Klaperiem līdz krustojumam ar autoceļu Līvāni-Preiļi (P63) (7,04. – 15,53. km);

·       Galēņi–Sīļukalns–Stirnene (V739) no Galēņiem līdz Gribolvai (1,28.-5,53. km);

·       Kandava-Saldus (P109) no pagrieziena uz Miezājiem līdz Remtei (28,61.-36,1.km);

·       Rīgas HES–Jaunjelgava (P85) no autobusa pieturas Pludinātāji līdz Ganu ceļam (32.46.-33,95. km);

·       Druva–Birzgale–Valle (V995) no Priedītēm līdz Birzgalei (2.-4. km);

·       Dundega–Melnsils (V1307) no Dundagas līdz Jaundundagai (0.-2,8.km);

·       Talsi–Dundaga–Mazirbe (P125) no Jaundundagas līdz Šlīterei (36.-48,25. km);

·       Jēkabpils–Dignāja–Ilūkste (V783) no Lašiem neaizbraucot līdz Siliņiem (4,39.-5,18. km);

·       Siliņi–Aknīste–Lietuvas rob. (P74) no krustojuma ar autoceļu Leimaņi–Mežgale–Grāvīši (V790) līdz Aknīstei (13,4.-22,51. km);

·       Ļaudona–Mārciena–Sauleskalns (V876) posmā no Mārcienas pamatskolas līdz Sauleskalnam (8,17.-13,37. km).

Šķembas pēc nepieciešamības tiks slaucītas arī atkārtoti. Lai samazinātu bojājumu riskus, patlaban posmos, kur ir konstatēti defekti, ieviesti arī ātruma ierobežojumi 50 un 70 km/h. Defekti garantijas ietvaros tiks laboti pavasarī.

Aicinām autobraucējus informēt par visiem gadījumiem, kad uz reģionālajiem autoceļiem ir novēroti defekti virsmas apstrādē vai ir nepieciešama atkārtota šķembu slaucīšana, zvanot uz VSIA Latvijas Valsts ceļi bezmaksas diennakts informatīvo tālruni 80005555.

Par defektiem virsmas apstrādes posmos uz reģionālajiem autoceļiem

Kā jau ziņots, defekti virsmas apstrādes posmos ir radušies pārsvarā bitumena emulsijas nepietiekamas kvalitātes un laika apstākļu dēļ. Atsevišķos pēc virsmu ieklāšanas pasūtītājam iesniegtajos paraugos no būvniecības objektiem tika konstatēta nepietiekama saistvielas un minerālmateriāla (šķembu) adhēzija (bitumena emulsijas un nesaistītā minerālā materiāla saķere). Tas norāda uz iespējamu bitumena emulsijas kvalitātes neatbilstību vai nesaderību ar akmens materiālu. Tomēr būvdarbu nodošanas laikā objektos netika konstatētas patlaban novēroto defektu pazīmes.

Bitumena emulsija maina savas īpašības un dažkārt viena un tā pati emulsija, pārbaudīta dažādos laikos, uzrāda atšķirīgus rezultātus. Lēmums par darba uzsākšanu ir jāpieņem atbilstoši būvdarbu veicēja veiktajām pārbaudēm objektā, kurām seko būvuzraudzība. Virsmas apstrādes tehnoloģijas īpašību dēļ – bitumena emulsija tiek gatavota speciāli katram objektam un nekavējoties piegādāta un ieklāta – pie pasūtītāja paraugs nonāk un tiek pārbaudīts nākamajā dienā. Par rezultātu tiek informēts būvnieks un to izmanto turpmākā darba kvalitātes vadībai.

Tāpat daļa būvdarbu ar virsmas apstrādes tehnoloģiju tika veiktas vēlāk par 15. augustu, kas ir gala termiņš virsmas apstrādes izmantošanai remontdarbu veikšana un to rekomendē aktuālās Ceļu specifikācijas.

Valsts ceļu tīklā bija jārealizē darbi, kuriem finansējums tika piešķirts tikai pagājušā gada aprīļa beigās no līdzekļiem no neparedzētajiem gadījumiem, līdz ar to darbi bija jāpabeidz līdz 2020. gada beigām. Ņemot vērā saspringto laika grafiku un labos laika apstākļus, kas pieturējās arī rudens mēnešos, tika pieņemts lēmums atļaut pielietot šo tehnoloģiju, kamēr vien laika apstākļi ir labvēlīgi. Tas bija apzināts pasūtītāja lēmums un piegādātāja, proti, būvnieka risks. Atbilstoši noslēgtajiem būvdarbu līgumiem par darbu veikšanas riskiem un gala kvalitāti atbildību nes būvdarbu veicēji.

Diemžēl daudzos posmos virsmas apstrāde pēc ieklāšanas dažādu iemeslu dēļ nesaformējās atbilstoši prasībām un pie pirmajiem atkušņiem ir parādījušies defekti. Pavasarī, iestājoties labvēlīgiem laika apstākļiem, būvnieks garantijas ietvaros veiks defektu labojumus. Līdz defektu labošanai būvnieks nodrošinās šķembu slaucīšanu no ceļa. Defektu posmos tiks ierobežots arī maksimālais braukšanas ātrums.

Par zaudējumu piedziņu, ja tie rodas uz valsts autoceļa

Ja transportlīdzeklim radušies bojājumi ceļa apstākļu dēļ, un transportlīdzeklim ir KASKO apdrošināšana, lai pretendētu uz zaudējumu atlīdzību, ir jāievēro polisē norādītie noteikumi, kas katram apdrošinātājam var būt atšķirīgi. Lai saņemtu apdrošināšanas atlīdzību, jāvēršas pie apdrošinātāja, kas izsniedzis polisi. Ja transportlīdzeklim nav KASKO apdrošināšana, tad, lai saņemtu atlīdzību par bojāto transportlīdzekli, tā vadītājam ir tiesības vērsties pie attiecīgā ceļa īpašnieka (pārvaldītāja).

Šādā gadījumā, lai fiksētu visus ceļu satiksmes negadījuma apstākļus un nodrošinātos ar pierādījumiem, transportlīdzekļa vadītājam notikuma vietā nepieciešams izsaukt policiju, kas fiksēs negadījuma apstākļus un sastādīs ceļu satiksmes negadījuma reģistrēšanas protokolu, kā arī vēlams pašam nofotografēt negadījuma vieta un transportlīdzekļa bojājumus, un šo visu kopā ar autoservisa sastādītu tāmi un dokumentiem, kas apliecina samaksātu transportlīdzekļa remontu, jāiesniedz autoceļa īpašniekam (pārvaldītājam).

Ja būvdarbi ir pieņemti ekspluatācijā – atbildīgs ir īpašnieks jeb ceļa pārvaldītājs, kas valsts autoceļu gadījumā ir LVC. Ja LVC atzīst, ka prasība par zaudējumu atlīdzību ir pamatota, tā izmaksā cietušajam atlīdzību un vienlaikus var lemt par attiecīgas summas piedziņu regresa kārtībā no būvdarbu veicēja.

Ja LVC prasību par zaudējumu atlīdzību neatzīst, transportlīdzekļa vadītājam ir tiesības vērsties tiesā.

Garantijas saistības

Visos līgumos par ceļu būvdarbiem, pielietojot virsmas apstrādes tehnoloģiju, ir paredzēts garantiju termiņš trīs gadu garumā. Šo trīs gadu laikā būvniekiem par saviem līdzekļiem ir jālabo visi radušies defekti. Arī šajā gadījumā, kad nekvalitatīvu izejvielu vai laika apstākļu dēļ virsmas apstrādes tehnoloģija nav bijusi kvalitatīva, būvniekiem būs jāpilda garantijas saistības.

Pasūtītājam arī ir tiesības defektu labošanu uzdot citam izpildītājam, ja vainīgais to pienācīgi neveic, un par defektu labošanu maksāt no būvdarbu veicēja garantijas nodrošinājuma.

Par virsmas apstrādes tehnoloģiju

Viena no tehnoloģijām, kas tiek izmantota pie seguma atjaunošanas ir virsmas apstrāde. Asfaltbetona segumu apstrādā ar bitumena emulsiju un 8-11 mm šķembām, lai kavētu plaisu veidošanos asfaltbetona segumā. Virsmas apstrāde ir relatīvi lēts veids kā paildzināt kalpošanas mūžu autoceļu asfaltbetona segumam situācijā, kad nav pieejams finansējums segas pārbūvei. Šo metodi pielieto arī citās valstīs, piemēram, Igaunijā, kur tā ir plaši izplatīta.

Virsmas apstrāde ir Eiropas standartam atbilstošs būvizstrādājums, kas, salīdzinoši nelielo izmaksu dēļ, ļauj ekonomiski efektīvi paildzināt asfaltbetona segumu kalpošanas laiku. Ņemot vērā, ka būvizstrādājums virsmas apstrāde atšķirībā no citiem būvizstrādājumiem netiek ražots speciālās ražotnēs, bet ražošanas process notiek tieši uz ceļa, virsmas apstrādes ieklāšanas un formēšanās procesā ir vairāk grūti kontrolējami riski. Būtiska ir ne vien izejvielu kvalitāte, ķīmiskā saderība un ieklāšanas iekārtu tehniskais stāvoklis, bet arī tas vai konkrētais ceļa posms ir līkumā vai krustojumā, saulē vai ēnā, kādi ir laika apstākļi ieklāšanas brīdī un kādi tie būs gan pirmajās stundās, gan pirmajās nedēļās pēc ieklāšanas.

Svarīgi, lai pirmajās nedēļās pēc virsmas apstrādes ieklāšanas būtu pietiekam silti un sausi laika apstākļi un īpaši svarīgi, lai autovadītāji ievērotu noteiktos ātruma ierobežojumus. Šķembiņām ir jāsaformējas satiksmes ietekmē – jāatrod stabilākais stāvoklis balstoties citai pret citu un stingri jāpielīp seguma virsmai. Ja autovadītāji pārsniedz noteikto ātrumu, strauji bremzē vai paātrinās, tad automašīnu riteņi šķembiņas nepieveltņo, bet atrauj no seguma, tā paildzinot virsmas apstrādes formēšanos vai pat atsevišķas vietas sabojājot pavisam.

 

 
Visi komentāri
 
4.marts 2021 20:26
2 0 Atbildēt

laikam "veiksmīgi" tika apgūta pavasarī valdības piešķirtie pandēmijas papildus miljoni ceļu būvei un remontam. Vnk izmesta nauda.

5.marts 2021 8:04
2 0 Atbildēt

Tas tiešām pretendē uz Ginesa rekordu grāmatu - ja pareizi atceros, tie bija 70 miljoni papildu naudas, ko piešķīra ceļu uzlabošanai - - te nu rezultāts redzams!!

iJuris 5.marts 2021 8:58
1 0 Atbildēt

Pēc trešās garantijas pieteikuma reizes klients taču var atgriezt preci un saņemt pilnu summu atpakaļ.

Mani kā pircēju vispār neinteresē kas tur tai emulsijai kāpēc notiek, es maksaju par konkrētu, ja tagad tā neatbilst tad atgriežu preci, vai saņemu kompensāciju par pakalpojumu.

Tas būtu labs precedents autobūves nozarē.

Tagad gala patērētāji saņem nekvalitatīvi veiktu pakalpojumu, iedzīvojas papildus neērtībās, un pēc 3 garantijas gadiem tas ceļš var kaut vai pa daļām izjukt

teleskops 5.marts 2021 9:26
2 0 Atbildēt

Un kur tad vēl sabojātie automašīnu vējstikli?

Es 5.marts 2021 9:49
1 0 Atbildēt

Es tomēr nesaprotu - neviens inženieris, kontrolieris, uzraugs, pārraugs, eksperts, laboratorija, pieņēmējs, parakstu licējs vai kā viņus tur - tiešām neko neredzēja?

Tas vien likās dīvaini, ka 2020.gada rudenī to sviesta kārtiņu smērēja tik plānu, ka bail skatīties, turklāt vietās, kur pēc tās nebija nekādas vajadzības

gunbox 5.marts 2021 10:03
1 1 Atbildēt

Viss ir elementāri. Lai vinnētu konkursā ir jāpiedalās ar zemāko cenu. Lai nodrošinātu zemāku cenu ir jāizvēlas nekvalitatīvi produkti un neprofesionāla cilvēku komanda. Lai vinnētu konkursā ar šo zemāko cenu, ir jānodrošina ar 18% otkatu no šīs zemākās cenas, kurš noteikti sadalās starp visādiem uzraugiem un ekspertiem. Tātad, jau tā sliktos materiālus un lēto darbaspēku vēl vairāk pasliktina. Lūk rezultāts. Vai tas būtu kāds jaunums? Un nav arī nekāds jaunums, ka no nodokļu naudas tiks veikts remonts. Neviens no savas kabatas nesegs.

opelis 5.marts 2021 11:19
1 2 Atbildēt

Patīk man šitie visziņi, kuriem nav ne mazākās sajēgas par ceļu būvi, galvenais jau ir gudri padrist. Pagājušogad virsmas apstrādēm LVC pagarināja izbūves termiņus (pēc specifikācijām to darīt drīkst līdz 15.septembrim un arī tikai tad, ja gaisa un virsmas temperatūra atbilst prasībām). Par cik atļāva apstrādi veikt neatbilstošos apstākļos - rezultāts , kā saka - uz sejas. Būvniekiem ar līgumu bija noteikts, ka darbus pārcelt uz nākošo gadu nedrīkst, bet reāli darbus uzsākt varēja tikai rudenī, jo kā vienmēr buksēja iepirkumu veikšana.

Fakts par 18 procentiem mani sasmīdināja. 30 gadus esmu ceļu būvē, bet personīgi nezinu nevienu gadījumu, kad būvnieks maksātu otkatu "visādiem uzraugiem un ekspertiem". Delfu komentāros gan esmu lasījis...tādu zinātāju pilna LV.

Es 5.marts 2021 11:30
1 1 Atbildēt

nu tad izstāsti gudriniek vai inženieris, kontrolieris, uzraugs, pārraugs, eksperts, laboratorija, pieņēmējs, parakstu licējs to neredzēja, nenojauta, neparedzēja, ka 70 miljoni būs kā ugunī iemesti?, vēl jo vairāk, ja tiem ir 30 gadu pieredze

opelis 5.marts 2021 12:18
1 0 Atbildēt

Protams, ka redzēja, vai vismaz nojauta, ka tā būs... Bet, kā es jau iepriekš rakstīju - bija pasūtītāja uzstādījums, ka darbi OBLIGĀTI jāveic 2020.gadā. Reāli tika iegāztas firmas, kurām tagad uz sava rēķina būs jāatjauno virsma.

Par 70 milj. nebūs taisnība - problēma ir tikai ar virsmas apstrādes objektiem, tur kopsummā labi ja kādi pāris miljoni savāksies.

Labi 5.marts 2021 21:14
1 0 Atbildēt

dzīvojat. Tikai pāris miljoni

Vispār jau jauki sanāk, pasūtītājs

iedeva nauda un vēl veicināja tās bezjēdzīgu notriekšanu . Fantastika.

Pļurkt 5.marts 2021 11:38
0 1 Atbildēt

Pilnīgas muļķības!!!

Mums te 2020.g. vasarā remontēja ceļa posmu veselu 1,5 km garumā. Noņēma veco aukstā asfalta paliekas kārtu, izraka katlavanu 1,5 metra dziļumā, izrāva visus kokus... Visu sabēra pēc projekta un noblietēja, ......

Bet 25 metri šī atjaunotā grants ceļa 26.02.2021. ar vieglo mašīnu kļuva pilnīgi neizbraucami!!

Visu darīja vienādi, bet no 1,5 km 25 metri ir sajāti, tā kā nekad līdz šim pārssimt gadu garumā!!!

Ah jā - firma viena, cilvēki vieni, tehnika viena, materiāli vesti ar vienu reizi!!!

opelis 5.marts 2021 12:13
0 0 Atbildēt

Ja pārējais ceļš nejūk ārā, tad visdrīzāk ir zemes klātnei šajā posmā nepietiekoša nestspēja , jo būvniecības laikā vai nu nav pamanījuši (būvnieki un būvuzraugi), vai (drīzāk) negribēja pamanīt (ar domu - gan jau stāvēs, kur liksies). Vai arī neatbilstošs smilts materiāls tur iebērts..

gunbox 5.marts 2021 14:13
0 1 Atbildēt

Nu nu... neaizstāvi savu maizes devēju. Ne tu viens esi ķēdītē, ne visiem ir jāzina virtuve. Ne arī visiem ir jāzina, kur aizgāja daļa šķembas, kuru vietā iebēra turp pat grāvī pasmeltu smilti. Dēļ tādiem naivuļiem kā tu, tie kas virs tevis arī dara ko vēlas, jo tu esi no tiem kas "nedzirdu, neredzu, neklausos". Un, ka specene neatbilst Latvijas purvam, tas vispār nevienu neinteresē. Tieši tāda pati traģēdija ir arī IT, kad tiek pasūtīta tehnika priekš 5 gadiem, kura jau pirkšanas brīdī ir morāli novecojusi vai vispār neatbilstoša valsts infrastruktūrai.

opelis 8.marts 2021 11:23
0 0 Atbildēt

Kurā brīdī es te kādu aizstāvu? Vienkārši skaidroju situāciju...

Pļurkt 5.marts 2021 13:04
0 0 Atbildēt

Viss tur sabērts tāds pat kā visā pārējā ceļā!! Lasi vēl reizi - jau rakstīju!! Zeme (ģeodēzija) tur nemainās - viss pilnīgi vienāds visa ceļa posmā!

Mainījās attieksme, jo šo posmu taisīja kā pēdējo!!!

vārds 5.marts 2021 14:35
0 0 Atbildēt

Tak gunbox pats ir daļā, nav jēgas ar to strīdēties. Viņš viens no tiem, kas mūs apzog.

opelim 5.marts 2021 15:52
2 1 Atbildēt

Virsmas apstrādes tehnoloģija ar bitumenu un sīkšķembām ir risinājums saplaisājušam, bet nestspēju saglabājušam ceļa segumam. Tu ar savu 30 gadu pieredzi man pastāsti, kā drīkstēja izmant šo metodi ceļiem, kuri ir kā amerikāņu kalniņi? Latvijā nesaprotu kapēc bitumena šķembu virsmas apstrādi lieto tieši to ceļu it kā "remontam", kuriem pamatkārtas nestspēja ir samazināta. Respektīvi, šie ceļi nevis ir jālāpa ar sūdu izsmērēšanu pa virsmu, bet gan kapitāli remontē. Jūs vienkārši izmetat naudu miskastē un apzināti taisiet brāķi. Tā, ka nevajag lepoties ar savu 30 gadu pieredzi.

Tieši 5.marts 2021 21:23
0 0 Atbildēt

tā. Un rakstā minētais, ka virsmas apstrāde novērš plaisāšamu, ir pilnīgs sviests. Vakar pat nobraucu pa to pašu ceļu pie Ķeguma Hes, un tur

jau pēc vienas ziemas viss atkal ir plaisās !

opelis 8.marts 2021 11:40
1 0 Atbildēt

Nu bet tad es ko saku - remontēšanas metodi izvēlas un pasūta pasūtītājs (šajā gadījumā LVC). Un būvnieks strādā saskaņā ar līgumu, no kura atkāpes netiek pieļautas. Tātad, ja pasūtītājs ir pasūtījis "sūdu izsmērēšanu pa virsmu" , tad to arī saņem. Ja ir pasūtīts normāls kapitāli remontēts ceļš, tad tāds arī tiek būvēts. Par savu pieredzi varu teikt - es pats neesmu nevienu virsmas apstrādes objektu būvējis un arī negribu būvēt. Varu parādīt ceļus, ko esmu būvējis pilnās rekonstrukcijas tehnoloģijā un kuri nu jau padsmit gadus iztiek bez remontiem.

Pļurkt 8.marts 2021 17:21
0 0 Atbildēt

Nemuldi!!

Manā gadījumā normāla projekta vietā tieši sūdi bija izsmērēti pa virsmu!!

Jēkabpilī, normāla projekta vietā nomales tika nohaltūrētas un kad čaļi veica SAVUS konktrolurbumus (kuros pierādīja ka tiek veikta pilnīga haltūra), tad sākās visādas šo čaļu apmelošanas un tiesvedības!

Janka 8.marts 2021 12:58
0 0 Atbildēt

Ierunājās 3 gudrinieki pagaidām, kas itkā saprot kaut ko no ceļu pārbūves.

Nevienmēr ir jārok augšā pamats lai visu ceļu atjaunotu, ja pamats ir entos gadus no stāvēs jis izstaig@jis, tad nav ko lieki kustināt to sū**, jo būs vēll trakāk. Gluži kaa nesen ar darbu ieilgšanos posmā Gulbene-Balvi.

Bet nenoliegšu tie auto posmi ir briesmīgi dotajā brīdī un arī to brīdi, kamēr šķembas saformējas un liekās nolec nost, bet nav kur skriet un braucat mierīgi. Un, protams, auto šajos piesmos tiek saskādēti, jo ir indivīdi, kas pārsniedz ātrumu un apdzen un pretī traucas, viņu dēļ arī tiem sabojāti vējstikli un virsbūves. Tādus speciāli nav ko laist garām, ja grib pdzīt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 28

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 2

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti