Visi komentāri - Būtiski sarucis autovadītāju skaits, kuri regulāri ved auto uz apkopi pie speciālista

Būtiski sarucis autovadītāju skaits, kuri regulāri ved auto uz apkopi pie speciālista 9

 

Foto: Publicitātes foto

Miltton Latvia | 30.septembris 2023 10:39

Tikai 43% autovadītāju norāda, ka regulāri ved auto uz apkopi un apskati pie zinoša un uzticama speciālista.

Tas ir par 8% mazāk, nekā pērn. Katrs desmitais autovadītājs norāda, ka rūpējas par savu auto, piedomājot pie sava braukšana stila, bet 25% atzīst, ka seko līdzi auto tehniskajam stāvoklim pašu spēkiem. 6% uzskata, ka, lai auto uzturētu kārtībā, pietiek ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas tehnisko apskati, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Vēl 15% atzīst, ka par auto tehnisko stāvokli rūpējas kāds cits no mājsaimniecības.

Salīdzinot ar pētījuma rezultātiem pērn, diemžēl, jāsecina, ka rūpes par auto tehnisko stāvokli aizvien retāk uzticam profesionāļiem. Jau pērn par 6% bija samazinājies to autovadītāju skaits, kuri spēkratu regulāri ved pie speciālista (salīdzinājumā ar 2021. gadu), un šogad rādītājs turpina samazināties.

“Mūsu uzņēmuma šoferiem regulāri atgādinām, cik svarīgi it piedomāt pie braukšanas stila un paradumiem. Vienlaikus jāapzinās, ka tas nevar būt vienīgais veids, kā rūpēties par automašīnām un to tehnisko stāvokli, tāpēc regulāri sekojam līdzi riepu nodilumam, kā arī tam, lai izmantotās automašīnas būtu ar atbilstošu bremžu stāvokli, lai netiktu ignorētas problēmas balstiekārtā u.c. Lietas, kas sākotnēji šķiet sīkumi, dažādās situācijās var radīt papildus riskus uz ceļiem,” stāsta “Carlsberg Baltic” izpilddirektors Rolandas Viršilas.

“Ja braucam pie speciālista uz auto servisu tikai tad, kad ir patiesi liela problēma, kas liedz braukt vispār vai acīmredzami rada bīstamību, patiesībā darām to par vēlu. Uzmanība jāpievērš arī detaļām un tas jārada maksimāli savlaicīgi, jo pat aizdomīgas skaņas var liecināt, ka radusies kāda problēma. Auto var pielīdzināt mūsu pašu organismam – ignorējot nelielus simptomus, varam iedzīvoties nopietnākās saslimšanās,” stāsta Drošas braukšanas skolas vadītājs Jānis Vanks.

Interesanti, ka šogad aptaujas rezultāti liecina par pavisam citādāku sadalījumu pēc dzimuma, nekā pērn. Ja 2022. gadā sievietes biežāk veda savu auto uz apkopi un apskati pie zinoša, uzticama speciālista (55%), nekā vīrieši (48%), tad šogad situācija ir mainījusies – 49% atzīst, ka regulāri ved auto uz apkopi un apskati, kamēr šādu atbildi sniedz tikai 36% sievietes.

Par savām spējām rūpēties par auto tehnisko stāvokli bez speciālistu iesaistes vispārliecinātākie ir Kurzemes un Latgales autovadītāji (31%), bet speciālistam biežāk uzticas rīdzinieki – 51%. Pārliecību, ka, lai uzturētu auto darba kārtībā, pietiek ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas tehnisko apskati, visbiežāk pauž gados jaunāki autovadītāji (vecumā no 18 līdz 29 gadiem) – 11%, bet auto uz apkopi pie speciālista biežāk ved gados vecāki autovadītāji – 47% vecuma grupā no 50 līdz 59 gadiem un 51% vecuma grupā no 60 līdz 74 gadiem.

 
Visi komentāri
 
0pis 30.septembris 2023 14:46
1 0 Atbildēt

Tas acīmredzot nozīmē, ka auto kļuvuši kva-kva-litatīvāki un retāk jāved pie speciālistiem.

anonimikis 30.septembris 2023 15:45
1 0 Atbildēt

Paskatoties video iekš feisbuka, kur pilnīgāki lohservisi sevi mēģina demonstrēt kā specus, skaidrs ka lohs parastais saprot, ka tādos viņam nav ko meklēt.

es 30.septembris 2023 15:53
1 6 Atbildēt

Apkope nav nekas tāds bez kā varētu neiztikt! 

Pa lielam ir 3 kategoriju autoīpašnieki:

1. Autopiedrasi, kuri brauc ar vienu auto desmitiem gadu, paši visu apkopj, remontē, pulē raķeti u.t.t.

2. Pokujisti, tādi kam viss pokuj - brauc maz, bieži maina auto. Tad, protams, pilnīgi pie dirsas tās apkopes.

3. Juridiskie un citi līzingu nomāktie, kam obligāti jābrauc uz apkopēm pie dīlera.

WALA 30.septembris 2023 20:42
1 1 Atbildēt

Nu jautājums ir tāds, vai tas $peciālist$, patiešām ir speciālists ???

lohicibishi 30.septembris 2023 20:51
0 0 Atbildēt

Skrandinieki tie istie speci labbticīgo apjāšanā.

650 30.septembris 2023 23:27
0 0 Atbildēt

..regulāri sekojam līdzi riepu nodilumam - kā tas ir, vai varētu detalizētāk? 

Rolandas-a k-gs saviem darbiniekiem katru dienu liek mērīt un/vai veikt ierakstus uzskaites žurnālā? Varbūt pie 5mm liek demontēt un ievietot sludinājumus ss-a mazlietoto suudu sadaļā? 

Kā arī, interesanti kur (kādā lohvidē) tiek veiktas šīs te "auto braucēju" aptaujas- jo līdz iAauto i-braucēju portālam nekad neviena tamlīdzīga "ap"tauja nav atnākusi.

core 1.oktobris 2023 10:56
1 0 Atbildēt

Jo te jau maz autobraucēju. Te liela daļa mudina aurobraucējiem likt papildus ierobežojumus, un sit plaukstiņas, kad tādus pieņem.

ja brauc 1.oktobris 2023 14:19
0 0 Atbildēt

nav laika rakstīt un spaidīt nepareizos drošības kodus

darklight 1.oktobris 2023 20:11
1 0 Atbildēt

Ņemot vērā, ka aptaujas veicējs ir Carlsberg, tad visdrīzāk tās notiek kādā bārā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti