Pirms Ķekavas apvedceļa būvniecības būvnieki vērsušies pie Rīgas Tehniskās universitātes zinātniekiem pēc palīdzības labāko risinājumu meklējumos.
Rezultātā šoseja uzbūvēta, izmantojot ārvalstīs jau daudzus gadus pielietotu risinājumu, kurš Latvijā līdz šim īsti nebija ieviests praksē. Šo tehnoloģiju sauc par plānkārtas asfaltbetonu. Tas nozīmē, ka ceļa virsējā kārta ieklāta no dārgāka un plānāka, bet tajā pašā laikā kvalitatīvāka materiāla.
Kā būtu, ja ceļa segumu taisītu elastīgu, kā sporta hallēs? Auto ripotu palēkdamies, tērējot mazāk degvielas jo daļu ceļa pavadītu gaisā 👌
Mīkstāks segums rada stipri lielāku pretestību, un "palēkdamies" arī nozīmē stipri lieku enerģijas patēriņu ...
Fizika vecīt !