Čehijas autobūves kompānija "Škoda" Mlada Boļeslavas rūpnīcā uzsākusi jaunās paaudzes "Fabia" universāla ražošanu. Jaunās paaudzes modelim ir lielākais bagāžas nodalījums savā segmentā un dīleru salonos tas nonāks jau 2015.gada janvārī.
"Škoda Fabia" universāls ir 4257 mm garš (+10 mm, salīdzinājumā ar pašreizējo paaudzi), 1732 mm plats (+90 mm) un 1467 mm augsts (-31 mm). Bagāžas nodalījuma tilpums tagad ir 530 litri (agrāk 426), bet ar nolaistām sēdekļu atzveltnēm tas pieaug līdz 1395 litriem (agrāk 1225). Jāpiebilst, ka universālā var pārvadāt līdz pat 1,55 m garus priekšmetus, bet bagāžnieka slieksnis atrodas vien 611 mm augstumā.
Ražotājs domājis par lietotāja ērtībām, tādēļ bagāžas nodalījumu var aprīkot ar divu līmeņu grīdu (opcija), bet salona iekārtojums papildināts ar dažādiem uzlabojumiem, piemēram, iekārtoti turētāji septiņām dzērienu pudelēm, vadītāja durvīs – glabātuve vestei ar atstarojošiem elementiem, bet degvielas tvertnes vāciņā – vieta ledus skrāpim.
Foto: Publicitātes foto
Automobiļa kopējā masa samazināta par 55 kilogramiem un versijā ar jauno trīscilindru 1,2 litru motoru Fabia universāls sver 1004 kg (agrāk – 1115 kg).
Motoru piedāvājumā tie paši agregāti, kas "Fabia" hečbekam: trīs benzīna dzinēji ar 75-110 ZS un trīs dīzeļi ar 75-105 ZS jaudu, kurus varēs kombinēt ar manuālo pārnesumkārbu vai DSG „robotu.” Jāizceļ versija "Green Line," kas uz 100 km patērēs vien 3,1 litru degvielas, kas atbilst CO2 izmešu daudzumam 82 g/km.
Foto: Publicitātes foto
Elektronisko palīgu (vairums-par papildu maksu) klāstā "Front Assist" ar "City" ārkārtas bremzēšanas sistēmu, kas palīdzēs izvairīties no sadursmes ar priekšā braucošo, multi-collision bremzes, kas nepieļaus atkārtotu sadursmi vai ieripošanu grāvī pēc avārijas, "Driver Activity Assistant," kas kontrolē vadītāja noguruma pakāpi un brīdina ar signāliem, ja konstatē atkāpes no normas, "Hill Hold Control," kas palīdz uzsākt kustību slīpumos, elektroniskā riepu spiediena kontroles sistēma, "MirrorLink" tehnoloģija, kas ļaus viedtālruņa funkcijas pārvaldīt ar skārienjutīgā displeja palīdzību, savukārt līkumus veiklāk palīdzēs izbraukt XDS+ - elektroniskais diferenciālis ar uzlabotu funkciju.
Foto: Publicitātes foto
Aprīkojumu var uzlabot ar panorāmas tipa jumtu, bezatslēgas pieejas un starta sistēmu (pirmoreiz šim modelim), parkošanās sensoriem priekšā un aizmugurē, lietus sensoru un atpakaļskata kameru.
Jaunā modeļa cena nav zināma, taču pašreizējās paaudzes "Škoda Fabia Combi" (tirgū kopš 2010.gada) Vācijā maksā, sākot no 12 790 eiro par bāzes versiju ar 1,2 litru 70 ZS benzīna motoru un beidzot ar 22 900 eiro par sportisko "RS" modifikāciju ar 1,4 litru 180 ZS benzīna turbo motoru.
Foto: Publicitātes foto
Šis būs Latvijas pircējam izcili piemērots modelis!
Jā, glīts plastmasnieks!
Lai arī es esmu Škodas piekritējs, nevaru tev nepiekrist par Fabias plastmasas apdari, bet par šo cenu arī citi ražotāji nekādus augstvērtīgos materiālus apdarē neizmanto.
Vienīgais mazauto, kuram ir kaut cik kvalitatīva salona apdare (mīkstais panelis), ir Ford Fiesta. Ā, nē, laikam arī jaunajam Clio bija... Bet jā, pārējiem, pat dārgākajam un žurnālistu izslavētajam Polo ir cietā plastmasa.