Ar Audi bezpilota automobili plāno nobraukt 900 km 2

 
Moller Baltic Import SE | 6.janvāris 2015 12:06

Garās distances testa braucienā ar Audi A7 bezpilota automobiļa prototipu izdosies pierādīt, ka vēl neredzētu veiktspēju iespējams sasniegt ar sērijveida ražošanas tehnoloģiju. Brauciens norisināsies no Silīcija ielejas Kalifornijā līdz Lasvegasai Nevadā, kur norisināsies CES 2015, viena no svarīgākajām elektronikas izstrādājumu izstādēm pasaulē.

  • Žurnālistu testa braucieni, kuru galamērķis ir Starptautiskā plaša patēriņa elektronikas preču izstāde 2015
  • Audi A7 bezpilota automobiļa prototipā izmantotas ražošanai gatavas sensoru tehnoloģijas
  • Audi nākotnes tehnoloģijas prezentēs Starptautiskajā plaša patēriņa elektronikas preču izstādē (CES)

„Testa brauciens no Kalifornijas rietumu piekrastes līdz Lasvegasai demonstrē mūsu vadošo lomu braucienos bez pilota,” stāsta Audi AG valdes loceklis un Tehniskās izstrādes nodaļas vadītājs Prof. Dr. Ulrihs Hakenbergs. Testa brauciens reālas satiksmes apstākļos ir Volkswagen Elektronikas pētniecības laboratorijas (ERL) un Volkswagen Group Pētniecības un izstrādes nodaļas kopdarbs. Tā sākums paredzēts šodien Stenfordā, Kalifornijā. Audi A7 bezpilota automobiļa prototips veiks aptuveni 900 kilometru jeb 500 jūdžu lielu attālumu.

Šajā prototipā izmantotas jaunākās un tehnoloģiskā ziņā progresīvākās Audi izstrādātās sistēmas. Prototips var atbrīvot autovadītāju no vadīšanas pienākumiem, braucot ar ātrumu no 0 līdz 100 km/h. Automobilis, kura izstrādātāji tam devuši iesauku „Džeks“, spēj mainīt braukšanas joslas un veikt apdzīšanas manevrus. Tāpat A7 bezpilota automobiļa prototips uzņem un samazina ātrumu pats. Pirms pārvietošanās uz braukšanas joslu pa labi vai pa kreisi automobilis pielāgo braukšanas ātrumu apkārt esošajiem transportlīdzekļiem. Ja ātruma un distances aprēķini tiek novērtēti kā droši, automobilis uzsāk joslu maiņu, darot to precīzi un tieši laikā.

Bezpilota automobilī ir izmantota dažādu sensoru kombinācija. Lielākā daļa no tiem jau ir gatavi ražošanai. Tālās darbības radaru sensori, ar kuriem aprīkota adaptīvā kruīza kontrole ACC un Audi sānu palīgsistēma ASA, uzrauga automobiļa priekšpusi un aizmuguri. Vidējas darbības radaru sensori priekšā un aizmugurē ir vērsti uz labo un kreiso pusi, nodrošinot 360 grādu skatu. Lāzera skeneri ir piestiprināti vienrāmja radiatora režģim un aizmugurējā bampera aizsarga. Bezpilota brauciena laikā skeneri sniedz vispusīgu informāciju, ļaujot uztvert dažādus statiskus un kustīgus objektus. Šīs sistēmas jau ir gatavas ražošanai. To vidū ir arī transportlīdzekļa integrācijas un izmaksu struktūra transportlīdzekļu ražošanai tuvākajā nākotnē. Plašu skatu automobiļa priekšpusē nodrošina jaunā augstas izšķirtspējas 3D kamera, kas jau ir iekļauta jaunajā Q7 pieejamajās nākamās paaudzes sistēmās. Tuvāko apkārtni uzrauga četras priekšā un aizmugurē uzstādītas kameras. Automobiļa pamata orientācijai tiek izmantoti navigācijas dati.

Pirms bezpilota sistēma sasniedz savus ierobežojumus, piemēram, pilsētas satiksmē, autovadītājs tiek lūgts pārņemt automobiļa vadību, lai rūpētos par drošību. Informējot autovadītāju par nepieciešamību pārņemt kontroli, vienlaikus darbojas dažādi brīdinājuma signāli: krāsainās LED gaismas zem vējstikla, signāli autovadītāja informācijas panelī, centrālais statusa indikators CSI un skaņas brīdinājuma signāls. Ja autovadītājs šos signālus ignorē, sistēma aktivizē avārijas gaismas un pilnībā apstādina automobili, samazinot iespējamos riskus. Parasti automobilis tiek apturēts uz avārijas apstāšanās joslas.

Apmācība žurnālistiem, kuri piedalīsies 900 km garajā testa braucienā, norisinājās pirms pāris nedēļām Arizonas testu trasē. Katrs žurnālists, izmantojot bezpilota vadības sistēmu, nobrauks aptuveni 160 kilometrus. Lielākai drošībai katram žurnālistam blakussēdētāja sēdeklī līdzi brauks profesionāls Audi testu pilots.

Audi savu „Nākamo nodaļu“ prezentēs Starptautiskajā plaša patēriņa elektronikas preču izstādē Lasvegasā no 2015. gada 6. līdz 9. janvārim. Šodienas tehnoloģijas un rītdienas projekti tiks demonstrēti vienā no svarīgākajām un mūsdienīgākajām elektronikas preču izstādēm pasaulē. Tās galvenā tēma būs savienots automobilis un tā apkārtne. Izstādē tiks prezentēta bezpilota vadība, jaunas lietotāja un attēlošanas saskarnes, modernas informācijas un izklaides sistēmas, Audi connect risinājumi, kā arī LED un lāzera matricas apgaismojuma sistēmas. Šie un citi izstrādājumi tiks izrādīti prototipa un jaunā Audi Q7 pasaules pirmizrādes ietvaros.

 
Visi komentāri
 
Dabas bērns 6.janvāris 2015 23:28
0 1 Atbildēt

Man liekas:Es tādā braucot Rīgas sastrēgumos apvemtos no bremzēšanas un paātrinājumiem,jo diez vai šim dzelzim piemī cilvēciskais faktors !

Dirshlaks 7.janvāris 2015 15:05
2 0 Atbildēt

nevajag but tik skeptiskam, lai tehnologijas attista

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 13

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 4

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti