Otrās paaudzes "BMW X1" - pilnīgi citāds (+ foto) 7

 
iAutolv | 4.jūnijs 2015 12:15

Otrās paaudzes "BMW X1" patiešām kardināli atšķiras no pirmās paaudzes modeļa - tagad tam ir šķērsām novietots motors un priekšējo riteņu piedziņa.

Jaunais "X1" izgatavots uz UKL1 modulārās platformas, kas ir pamatā arī "BMW" vēsturē pirmajam priekšpiedziņas modelim - "2-Series Active Tourer."

Krosovera garums sarucis par 38 mm (līdz 4439 mm), toties platums pieaudzis par 23 mm (līdz 1821 mm), bet augstums – par 53 mm (līdz 1598 mm). Mainījušies arī citi parametri, piemēram, sēdpozīcija priekšā tagad ir par 36 mm augstāk, aizmugurē – par 64 mm, brīvā telpa aizmugures pasažieru ceļgalu zonā pieaugusi par 37 mm, bet, pasūtot aizmugures sēdekli ar pārbīdīšanas funkciju (13 cm garenvirzienā) – par 66 mm. Bagāžas nodalījuma tilpums sasniedz 505 litrus (+85 litri), ko līdz 1550 litriem (+ 200) var palielināt, ja nolaiž proporcijās 40:20:40 dalāmo aizmugures sēdekļa atzveltni.

X1 motoru klāstu veido divlitru benzīna un dīzeļa dzinēji ar 150 līdz 231 ZS jaudu, kam vēlāk pievienosies trīscilindru agregāti ar 116 un 136 ZS. Spēka agregātus varēs kombinēt ar jaunas konstrukcijas sešu pakāpju manuālo vai astoņu pakāpju Steptronic automātisko pārnesumkārbu.

"X1" jau no rūpnīcas tiek piegādāts ar bagātīgu un komforta un drošības aprīkojumu, kurā iekļauts kondicionieris, audio sistēma ar USB un AUX, iDrive multimediju sistēma ar 6,5 collu displeju.

Par atsevišķu maksu krosovera aprīkojumu varēs papildināt ar elektroniski regulējamiem "Dynamic Damper Control" amortizatoriem, diožu lukturiem, sastrēgumu asistentu, kas paātrina un palēnina gaitu, uzņemoties arī stūrēšanas funkciju (darbojas līdz 60 km/h), jaunu "Head-up" projekcijas displeju, kas informāciju attēlo virs motora pārsega (agrāk mazā lodziņā aiz stūres), aktīvo kruīzkontroli, joslas uzturēšanas asistentu, sistēmu, kas brīdina un palīdz novērst sadursmi ar priekšā braucošo transportlīdzekli, negaidītiem šķēršļiem un gājējiem.

Pieejams arī elektropievads bagāžnieka vākam un automātiskā parkošanās palīgsistēma. Dažādot aprīkojumu un automobiļa izskatu var arī izvēloties ražotāja sagatavotos piedāvājumus, kas apvienoti „Advantage“, „Sport Line“, „xLine“ un „M Sport“ individualizācijas variantos.

Krosovera cenas ražotājs sola publicēt vēlāk, taču jau tagad zināms, ka lētākais X1 būs sDrive 18d variants ar priekšējo riteņu piedziņu, 150 ZS dīzeļdzinēju un sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu. 100 km/h šāda kombinācija sasniedz 9,2 sekundēs, maksimālais ātrums ir 205 km/h, bet vidējais degvielas patēriņš – 4,1 litrs uz 100 km. "X1" cenas kritīsies gada beigās, kad ierindā stāsies trīscilindru motori.

 
Visi komentāri
 
Aivars 4.jūnijs 2015 23:45
0 1 Atbildēt

Skatās jau smuki, apetīti sola mazu, bet kā būs ar cenu? ;-)

janis 5.jūnijs 2015 1:12
6 0 Atbildēt

manuprāt BMW zaudē savu identitāti, atkāpjoties no sava galvenā principa - aizmugures piedziņas, jo bembjus jau mīl galvenokārt savas gaitas īpašību dēļ, kas lielā mērā ir pateicoties savai pakaļpiedziņai, 50:50 izsvarojumam un dinamiskajiem motoriem. Nafig iet golfa virzienā? Tagad noteikti viņi vairs 50:50 nevarēs ar šo risinājumu dabūt, turklāt priekšpiedziņai nav tās braukšanas baudas. Man vēl nav skaidrs, kā viņi savu X pilnpiedziņu risinās priekšpiedziņas kā galvenās piedziņas kontekstā? vai viņš būs kārtejais pseido-crossovers ar 2 riteņu piedziņu? Tas jau būtu pilnīgs Fail priekš BMW.

kasinsh79 5.jūnijs 2015 7:54
6 2 Atbildēt

Viss ok!

Dzīvosim līdzi laikam un lauzīsim stereotipus, ka BMW jābūt tikai sportiskam auto (būs arī miniveni), ka piedziņai jābūt tikai RWD (ir gan xDrive, gan tagad arī FWD), ka BMW ražo tikai lielos dzinējus (būs tagad arī 3 cilindru agregāti) utt.

Būtiski, ka auto lieliski nostrādāts un tiešām braukt prieku raisošs :)

msh 5.jūnijs 2015 8:59
1 0 Atbildēt

Te jau vairāk par to ka bembijs aiziet tajā pašā sviestā, kur visādi prastie ražotāji - kas ir šitentais brīnums dzelziski? Uz kaut kāda maza hečbeka platformas uzrauta liela kaste, krāna pagarināšanai. Ar ko šitas atšķirsies no, piemēram, kaut kāda xtraila? Ne ar ko. SUVs vismaz spēj pavilkt smagu piekabi.

msh 5.jūnijs 2015 8:57
0 2 Atbildēt

Kuriem bembjiem tad bija tas izsvarojums, varbūt E30 M3 neskaitot? Pamatā jau tomēr bija smags klucis priekšā, kura sūdīgo svara sadalījumu kompensē fakts, ka ir pakaļas bezpiedziņa, dēļ kā vadītājs var ar prieku izslīdēt no līkuma ar pakaļu pa priekšu, nevis taisni :D Pietiek jau paskatīties kā visādi eksotiskāki ražotāji savulaik pūlējās lai dabūtu to 50:50 izlīdzsvarojumu - ar aizmugurē novietotām kārbām utt - ko bembijs ar žiguļa pieeju varēja panākt? :D

JanisGrinhofs 5.jūnijs 2015 9:13
1 0 Atbildēt

Mazliet skumji jau ir', taču mārketings dara savu. Visi zīmoli grib ielauzties populārajā segmentā, kur lielākai daļai paterētāju brauciens nesagādā fīlingu, bet ir vienkārši brauciens ar augstāku un ietlpīgāku transportu. Ja vēl atpazīstams zīmols, tad pavisam skaisti nolikt pie lielveikala stāvvietā. Bet kā būs ar vadāmību to redzēsim.

koma 5.jūnijs 2015 20:24
0 4 Atbildēt

fwd kam tadu mēslu vajag

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti