„Honda" ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģijas pionieris atklāj nākamās paaudzes automobili 2

 

Foto: Publicitātes attēls

Honda Baltic | 29.oktobris 2015 10:54

Kompānija „Honda", kas ir ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģijas pionieris, vakar 44. Tokijas autoizstādē atklāj nākamās paaudzes Clarity Fuel Cell automobili.

Aptverot visvairāk uzlabotās „Honda" tehnoloģijas, Clarity Fuel Cell auto ir pasaulē pirmais degvielas šūnu tehnoloģijas sedans, kam viss degvielas šūnu bloks un piedziņas sistēma aizņem tikai tik daudz vietas, cik parasti aizņem motors un pārnesumkārba. Clarity Fuel Cell auto Japānā pārdot sāks 2016. gada sākumā. Turpmāka informācija par modeļa pieejamību Eiropas tirgos tiks sniegta 2016. gadā.

  • Nākamās paaudzes Honda Clarity Fuel Cell auto 2015. gada Tokijas autoizstādē
  • Klasē iespaidīgākais ar pilnu degvielas tvertni nobraucamais attālums, kas pielīdzināms fosilās degvielas auto
  • Clarity Fuel Cell automobili konkrētos Eiropas tirgos laidīs 2016. gadā

Pasaulē labākais kompakta dizaina risinājums
Clarity Fuel Cell automobilis radīts, iedvesmojoties no „Honda" cilvēka maksimuma un iekārtu minimuma principa. Samazinot piedziņas bloka aizņemto vietu, „Honda" varēja iegūt papildu vietu salonā, lai ļautu ērti sēdēt pieciem cilvēkiem, kā tam būtu jābūt parastās piedziņas sedanā. Šādu degvielas šūnu bloka un piedziņas sistēmas izmēru varēja iegūt, patiecoties „Honda" uzlabotajām tehnoloģijām. Šāda jaudas moduļa lielums pielīdzināms V6 motora izmēram.

Neskatoties uz kompakto degvielas šūnu sistēmas dizainu, „Honda" uzlabotās tehnoloģijas garantē pasaulē augstākā līmeņa degvielas šūnu bloka sniegumu. „Honda" oriģinālie viļņveida plūsmas kanālu separatori ir vēl vairāk uzlaboti nekā agrāk. Sasniegta lielāka šūnu jauda un slaidāka to forma, pateicoties katras šūnas biezuma samazinājumam par 1 mm (20 %). Šie uzlabojumi degvielas šūnu bloku padara par 33 % kompaktāku salīdzinājumā ar to, kas tika izmantots oriģinālajā FCX Clarity modelī. Uzlabojumi patiešām ir pārsteidzoši, jo panākti, vienlaikus palielinot motora maksimālo jaudu līdz 130 kW (177 ps) un palielinot jaudas efektivitāti par 60 % līdz 3,1 kW/L.

Klasē pārsteidzošākais ērtību nodrošinājums
Clarity Fuel Cell automobilis aprīkots ar augstspiediena tvertni, kurā var uzglabāt gāzveida ūdeņradi ar spiedienu 70 MPa, palielinot uzglabājamā ūdeņraža masu un tādējādi palielinot attālumu, ko var nobraukt auto ar pilnu degvielas tvertni. Līdzās efektīvam piedziņas blokam un samazinātam enerģijas patēriņam, Clarity Fuel Cell automobilis piedāvā klasē labākos rezultātus attiecībā uz attālumu, ko veic šāds auto ar pilnu degvielas tvertni, t. i., 700 km1 (435 jūdzes).
Būtiski, ka augstspiediena tvertne ir ātri uzpildāma, šim procesam patērējot vien trīs minūtes (ar spiedienu 70 MPa un 20 oC temperatūru). Šīs, kā arī citas īpašās priekšrocības Clarity Fuel Cell auto ikdienā ļauj klientiem piedāvāt ērtības, pie kurām viņi pieraduši, braucot ar parastajiem benzīna vai dīzeļa dzinēja automobiļiem.

Aizraujoša braukšanas pieredze
Jaudīgais motors, kas radīts „Honda" degvielas šūnu bloka un litija jonu baterijas enerģijas izmantošanai, nodrošina pārsteidzoši jaudīgu riteņu piedziņu, kā arī iespaidīgu un jaudīgu paātrinājumu. Pateicoties arvien pieaugošajam griezes momentam, ko garantē jaudīgais 130 kW (177 PS) motors, Clarity Fuel Cell nodrošina vienmērīgu paātrinājumu no nulles līdz pat maksimālajam ātrumam, bez nepieciešamības pārslēgt ātrumus.
Ātrā reaģētspēja, aizraujošā braukšanas pieredze, kā arī skaņas izolācija salonā Clarity Fuel Cell padara par ārkārtīgi pievilcīgu automobili. Clarity Fuel Cell autovadītājam piedāvā divus braukšanas režīmus: normālo („Normal") režīmu, līdzsvarojot degvielas ekonomiju un braukšanas sniegumu, kā arī sporta („Sport") režīmu, palielinot reaģētspēju lielākam paātrinājumam.

Izcils dizains
Clarity Fuel Cell auto virsbūve izstrādāta tā, lai tas būtu pamanāms uz ceļa, vienlaikus saglabājot izteikti aerodinamisku profilu. LED priekšējie lukturi ar aso, slaido profilu un 18 collu alumīnija diski ar aerodinamisko un stilizēto dizainu eleganti papildina virsbūves dizainu.
Clarity Fuel Cell salonā radīta moderna un izsmalcināta atmosfēra, lai autovadītājam ļautu relaksēties un braukt, sēžot patīkamā vidē. Uzlabotajā saskarnē izmantoti „Honda" tūlītējās atpazīšanas un intuitīvās kontroles dizaina principi. Vienkāršā un pārsteidzoši plašā salona apdarē izmantoti uzlaboti augstākās kvalitātes materiāli, kas autovadītājam nodrošina patīkamu braukšanu, ko patiesi iespējams izbaudīt.

„Honda" Clarity Eiropā
„Honda" 2016. gadā dažos Eiropas tirgos laidīs klajā Clarity Fuel Cell auto.
Apvienotajā Karalistē „Honda" sadarbojusies ar britu piegādātājiem, veicinot vietējo ražošanu un enerģijas patēriņu un izveidojot solārās darbības ūdeņraža uzpildes staciju „Honda" Apvienotās Karalistes ražotnē Svindonā. Šī uzpildes stacija ir publiski pieejama (pēc reģistrācijas), un tajā var uzpildīt jebkura degvielas šūnu automobiļa degvielas tvertni.

Degvielas šūnu tehniskā specifikācija

Garums (mm) 4 895
Platums (mm) 1 875
Augstums (mm) 1 475
Sēdvietas 5
Attālums, ko var nobraukt ar pilnu degvielas tvertni (km) Vairāk nekā 7001
Uzpildei nepieciešamais laiks Aptuveni 3 minūtes
Maksimālā degvielas šūnu jauda (kW) Vairāk nekā 100
Degvielas šūnu jaudas blīvums (kW/L) 3,1
Maksimālā motora jauda (kW) 130
Maksimālais ūdeņraža tvertnes spiediens (MPa) 70
Enerģijas uzkrāšanas metode Litija jonu baterija

pēc JC08 metodes. Automobiļa degvielas tvertni 70 MPa uzpildes stacijā uzpildīja atbilstoši SAE standartam J2601

 
Visi komentāri
 
anonimikis 29.oktobris 2015 11:09
1 0 Atbildēt

Šīs arī ir reālākās tehnoloģijas, kas spēs aizstāt iekšdedzes dzinēju nākotnē.

Kanibaals 29.oktobris 2015 21:38
0 0 Atbildēt

Ūdeņradi vislētāk ir iegūt no naftas, ļoti zaļa tehnoloģija. Ja ražo no elektrības, tad lētāk ir lādēt akumulatorus. Nav jau teikts, ka tās degvielas šūnas nenolietojas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 15

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti