"Opel Insignia" ar šveicieti Feliksu Egolfu pie stūres nobraucis 2111 kilometrus no Šveices Alpiem līdz Ziemeļjūrai un atpakaļ, šajā laikā patērējot vidēji 3,46 litrus degvielas uz 100 km.
Egolfa brauciens bija sadalīts vairākos etapos – startējis no Lucernas Šveicē, viņš vispirms devās uz "Opel" galveno mītni Riselsheimā, pirmos 429 km nobraucot ar vidējo patēriņu 3,2 litri uz 100 km. Tālāk ceļš veda uz Minsteri un Oldenburgu, sasniedzot tālāko punktu Kukshāfenē pie Ziemeļjūras. Atpakaļbraucienam tika izvēlēts cits maršruts – caur Hanoveri, Kaseli un Sanktgalleni. Brauciens aizņēma divas dienas.
Eksperimentam tika izmantota Opel Insignia īpaši ekonomiskā versija 1.6 CDTI Ecoflex ar 1,6 litru 136 ZS (320 Nm) dīzeļdzinēju, speciālu aerodinamikas elementu komplektu un "Continental Eco Contact 5" zemas rites pretestības riepām. Atkarībā no modifikācijas, ražotāja norādītais vidējais degvielas patēriņš ir 3,8 – 3,9 litri uz 100 km. Piebildīsim, ka degvielas patēriņa ziņā šī versija ir starp rekordistiem vidējā klasē, bet Felikss Egolfs ir „neatkarīgais eksperts” un pieredzējis autobraucējs, kurš pārstāv ekonomiskas braukšanas stila entuziastu klubu.
Eiropas rekords dīzeļiem pieder diviem norvēģiem, kuri 2012.gadā ar "Ford Mondeo Econetic" ar vienu pilnībā uzpildītu degvielas tvertni spēja nobraukt 2536 km, uz 100 km patērējot vidēji 2,79 litrus.
Pirmspēdējā bildē rāda, ka mērījumi par pirmajiem 429 km ņemti no kompja. Man bijušie auto vienmēr ir optimisti attiecībā uz patēriņu.
Ja bijušajiem auto bija tādas samērā nopistas barošanas sistēmas, dēļ kā motorā nonāk vairāk degvielas nekā vadības bloks grib padot - jo borta kompis patēriņu rēķina pēc vadības bloka padotā patēriņa signāla - tad varbūt. Bet savādāk es baidos ka šiem mūžīgajiem stāstiem par borta kompjiem, kas rāda par maz, ir cits cēlonis - tas ka rēķinot pēc bākas metodes, tu rēķini pēc tiem litriem, ko tev uzrāda uzpildes automāts, kamēr borta kompis rēķina pēc tiem litriem, kas ir reāli sadeguši - ja esi palaidis garām, tad ne reizi vien ir lasīts par to ka tanku pārbaudes liecina ka aparātiem ir nosliece ieliet par maz, uz pieļaujamajām robežām. Vārdu sakot, ja kompis ir sarēķinājis ka tālā braucienā esi nokurinājis 60 litrus degvielas, bet tu rēķini ka 62, jo tik tev parāda staķika automāts - kurš kļūdās? :)