ABS sensors - "Koenigsegg" nosauc varenauto "One: 1" avārijas iemeslu 7

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 25.jūlijs 2016 10:11

18.jūlijā Nirburgringas trasē smagu avāriju piedzīvoja "Koenigsegg One:1" – 1360 Zs jaudīgais zviedru varenauto, kas izgatavots vien septiņos eksemplāros.

Pēc avārijas "Koenigsegg" inženieri veica ekspertīzi, izpētot telemetrijas datus un drīz vien atrada vainīgo. Tas izrādījās kreisā priekšējā riteņa ABS sistēmas sensors, kas izejot no ierindas intensīvas bremzēšanas laikā "Fuchsröhre" (lapsu ala) līkumā, nobloķēja priekšējos riteņus. "One:1" ātrums tajā brīdī bija 170 km/h. Pēc 200 m garās bremzēšanas ar bloķētiem priekšējiem riteņiem ātrums samazinājās līdz 110 km/h un nevadāmais auto ietriecās trases daļas "Adenauer Forst" (Adenauera mežs) aizsargbarjerā. Pēc 22 m lidojuma mašīna apgriezās par 180 grādiem un atsitoties ar aizmugurējo kreiso riteni, nogāzās pļavā aiz barjerām.    

Drošības spilveni un degvielas atslēgšanas sistēma nostrādāja perfekti, durvis varēja atvērt un pilots pats izkāpa no sadauzītā auto. Uzreiz pēc avārijas viņam nācās apdzēst nelielu ugunsgrēku mašīnas aizmugures daļā, kas izraisījās apšuvuma daļām pieskaroties nokaitētajai izplūdes sistēmai. Vadītājs avārijā necieta un pēc obligātās medicīniskās pārbaudes tika atlaists mājās.

"Koenigsegg" apgalvo, ka brīdinājums par ABS problēmām iededzies mērinstrumentu panelī, taču, traucoties tādā ātrumā pilots to nav pamanījies.

Trieciena rezultātā tika deformēti "One:1" apakšrāmji un virsbūves paneļi. Oglekļa šķiedras monokoks palicis neskarts un kompānija to kopā ar motoru un kārbu izmantos jauna automobiļa izgatavošanai.

Zviedru komanda bija ieradusies Nirburgringā, lai sagatavotos jauna ātruma rekorda uzstādīšanai un gāztu no troņa "Porsche 918 Spyder", kam pieder pašreizējais pasaules ātrākā ielas automobiļa tituls. Lai to paveiktu, zviedru varenauto trase jāveic ātrāk par 6 minūtēm 57 sekundēm.

Vācu mediji atzīmē, ka "Koenigsegg" negadījums ir visu laiku dārgākā avārija Nirburgringas trasē.  Zviedru varenauto cena ir aptuveni 3 miljoni eiro. 

 
Visi komentāri
 
ABS 25.jūlijs 2016 15:11
9 0 Atbildēt

mazs cinītis gāž lielu vezumu - nieka sensors vainīgs pie tā, ka 3 miljoni jāslauka čupiņā

Rinalds 25.jūlijs 2016 23:12
3 0 Atbildēt

Nez kā 70tajos džeki bez nekādiem abs un esp u.c. stabilitātes kontrolēm varēja normāli ar savām formulām rekordus stādīt? Mūsu pašreizējie "piloti", domājams, vispār ar tādiem bolīdiem pabraukt nevarētu.

dibns 26.jūlijs 2016 11:04
4 0 Atbildēt

ABS ir s_ūc pēc definīcijas. Tas nu nav nekas jauns...

anonimikis 26.jūlijs 2016 15:02
0 0 Atbildēt

dibens ir tā vieta, no kuras pēc definīcijas nāk ārā tikai sūc.

msh 27.jūlijs 2016 12:27
0 0 Atbildēt

ABS ir ļoti patīkama sistēma, tikai ar pāris kāšiem, kuru dēļ viduskonsolē jābūt podziņai, ar kuru to var izslēgt, ja nu tomēr nākas braukt pa ledu vai citu segumu, uz kura mašīna ar šļūcošiem riteņiem apstajas ātrāk.

Chankaishi 28.jūlijs 2016 3:31
0 0 Atbildēt

ABS nav suuds! Man pat gruuti iedomaaties situaaciju,kad taa buutu jaaatsleedz - mashiina ar shljuucoshiem ritenjiem nav vadaama. Tikai pateicoties ABS pirms paaris gadiem izvairiijos no avaarijas ziemas saakumaa uz apsnigushas ielas - priekshaa strauji nobremzeeja autinjsh ar radzotaam riepaam, man, bremzeejot, izdevaas nobraukt vinjam blakus. Bez ABS buutu avaarija. Laikos, kad ABS nebija, bremzeeshana bija liela maaksla - panaakt maksimaalu paleeninaajumu, neljaujot riepaam sliideet. Vieniigais ABS miinuss(varbuut pluss) - riepaam jaabuut labaam!:)

msh 28.jūlijs 2016 12:31
0 0 Atbildēt

Pačukstēšu priekšā - tīrs ledus un, kā jau tu minēji, riepas, kas nav ideālas. Ir arī specifiskākas situācijas - pats neesmu mēģinājis, bet esmu dzirdējis ka ja ar kvatru brauc stāvā kalnā, kas nav ceļš :) , tad jāizslēdz ABS jau laicīgi, lai ja pusceļā nāktos apstāties, ABS nenobloķētu bremžu darbību, neļaujot apstāties - vai arī situācija, kad kāda ABS devēja problēmas - pārāk liels attālums starp devēju un impulsratu, vai arī sūdi impulsrata zobos - noved ABSu līdz stāvoklim, kad tas sāk nopietni traucēt bremzēšanu - viens paziņa šitā izpildoties iznīcināja mašīnu, hvz kāda iksa pēc atvilka uz divīti, pirms viena krusta sāka bremzēt, bet tad ABS nogļukoja, rezultātā 200 metru distancē izdevās sadzēsties vien līdz 150.

Audī savulaik līdz 1992. gada jūlijam ABS komplektējās ar atbilstošu pogu viduskonsolē. Ja tādas tur nav, es uz ABSu neparakstos :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti