18.jūlijā Nirburgringas trasē smagu avāriju piedzīvoja "Koenigsegg One:1" – 1360 Zs jaudīgais zviedru varenauto, kas izgatavots vien septiņos eksemplāros.
Pēc avārijas "Koenigsegg" inženieri veica ekspertīzi, izpētot telemetrijas datus un drīz vien atrada vainīgo. Tas izrādījās kreisā priekšējā riteņa ABS sistēmas sensors, kas izejot no ierindas intensīvas bremzēšanas laikā "Fuchsröhre" (lapsu ala) līkumā, nobloķēja priekšējos riteņus. "One:1" ātrums tajā brīdī bija 170 km/h. Pēc 200 m garās bremzēšanas ar bloķētiem priekšējiem riteņiem ātrums samazinājās līdz 110 km/h un nevadāmais auto ietriecās trases daļas "Adenauer Forst" (Adenauera mežs) aizsargbarjerā. Pēc 22 m lidojuma mašīna apgriezās par 180 grādiem un atsitoties ar aizmugurējo kreiso riteni, nogāzās pļavā aiz barjerām.
Drošības spilveni un degvielas atslēgšanas sistēma nostrādāja perfekti, durvis varēja atvērt un pilots pats izkāpa no sadauzītā auto. Uzreiz pēc avārijas viņam nācās apdzēst nelielu ugunsgrēku mašīnas aizmugures daļā, kas izraisījās apšuvuma daļām pieskaroties nokaitētajai izplūdes sistēmai. Vadītājs avārijā necieta un pēc obligātās medicīniskās pārbaudes tika atlaists mājās.
"Koenigsegg" apgalvo, ka brīdinājums par ABS problēmām iededzies mērinstrumentu panelī, taču, traucoties tādā ātrumā pilots to nav pamanījies.
Trieciena rezultātā tika deformēti "One:1" apakšrāmji un virsbūves paneļi. Oglekļa šķiedras monokoks palicis neskarts un kompānija to kopā ar motoru un kārbu izmantos jauna automobiļa izgatavošanai.
Zviedru komanda bija ieradusies Nirburgringā, lai sagatavotos jauna ātruma rekorda uzstādīšanai un gāztu no troņa "Porsche 918 Spyder", kam pieder pašreizējais pasaules ātrākā ielas automobiļa tituls. Lai to paveiktu, zviedru varenauto trase jāveic ātrāk par 6 minūtēm 57 sekundēm.
Vācu mediji atzīmē, ka "Koenigsegg" negadījums ir visu laiku dārgākā avārija Nirburgringas trasē. Zviedru varenauto cena ir aptuveni 3 miljoni eiro.
mazs cinītis gāž lielu vezumu - nieka sensors vainīgs pie tā, ka 3 miljoni jāslauka čupiņā