BMW, Mercedes, Ford, Volkswagen, Audi un Porsche plāno izveidot kopuzņēmumu īpaši ātru, lieljaudas uzlādes staciju izveidei uz lielākajiem autoceļiem Eiropā 3

 

BMW i8 Foto: iAuto.lv

Ford | 29.novembris 2016 15:29

BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company un Volkswagen Group ar Audi un Porsche plāno izveidot kopuzņēmumu īpaši ātru, lieljaudas uzlādes staciju izveidei uz lielākajiem autoceļiem Eiropā.

  • Kopuzņēmums tiek veidots, lai nodrošinātu ar akumulatoru darbināmu elektromobiļu lieljaudas līdzstrāvas uzlādes staciju tīkla izveidi uz tālsatiksmes ceļiem Eiropā
  • Līdz 350 kW jauda ievērojami saīsinās uzlādes laiku salīdzinājumā ar šobrīd pieejamajām sistēmām
  • Eiropā plānots uzbūvēt aptuveni 400 īpaši ātras uzlādes stacijas
  • Tīkls ir balstīts uz kombinētās lādēšanas sistēmas standartu, kas paredz izmantot ar vairumu pašreizējo un nākamo paaudžu elektromobiļiem savietojamu kontaktdakšu
  • Līdz šim nepieredzēta sadarbība starp autoražotājiem ļautu radīt no zīmola neatkarīgu uzlādes staciju infrastruktūras tīklu


BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company un Volkswagen Group ir parakstījuši saprašanās memorandu ar Audi un Porsche, lai Eiropā izveidotu augstākās jaudas uzlādes staciju tīklu. Mērķis ir ātri izveidot lielu skaitu uzlādes staciju, lai ļautu ar akumulatoru darbinātiem elektromobiļiem veikt lielus attālumus. Tas būs nozīmīgs solis masveida elektromobiļu izmantošanas veicināšanai.

Plānotās īpaši ātras, lieljaudas uzlādes stacijas ar jaudu līdz pat 350 kW būs ievērojami ātrākas nekā jaudīgākās šobrīd pieejamās uzlādes sistēmas. Būvniecību plānots sākt 2017. gadā. Sākotnējais mērķis ir aptuveni 400 staciju izveide visā Eiropā. Līdz 2020. gadam plānots izveidot tūkstošiem lieljaudas uzlādes punktu. Mērķis ir panākt, lai, pateicoties uzlādes staciju tīklam uz lielceļiem un galvenajām maģistrālēm, būtu iespējami tālsatiksmes pārbraucieni, ko līdz šim elektromobiļu īpašnieki nav varējuši veikt. Tiek sagaidīts, ka automobiļu uzlāde šādās stacijās būs tikpat ērta kā degvielas uzpilde degvielas uzpildes stacijās.

Tīkls būs balstīts uz kombinēto lādēšanas sistēmu standarta tehnoloģiju. Plānotā uzlādes staciju infrastruktūra izvērsīs šobrīd pastāvošo elektromobiļu maiņstrāvas un līdzstrāvas uzlādes tehnisko standartu līdz nākamajam jaudas līmenim, līdzstrāvas ātrās uzlādes gadījumā jauda būtu līdz pat 350 kW. Elektromobiļus, kas būs paredzēti šādai maksimālai uzlādes staciju jaudai, varēs uzlādēt daudz īsākā laikā nekā šobrīd pieejamos elektromobiļus, neatkarīgi no zīmola. Tīkls būs paredzēts visu ar kombinēto lādēšanas sistēmu aprīkoto automobiļu apkalpošanai, lai veicinātu elektromobiļu izmantošanu Eiropā.

Ford Motor Company
"Uzticamai ātras uzlādes staciju infrastruktūrai ir liela nozīme klientu piesaistē, tā var pārveidot elektriskās mobilitātes iespējas," stāsta Marks Fīldss (Mark Fields), Ford Motor Company prezidents un vadītājs. "Ford ir apņēmies izstrādāt automobiļus un tehnoloģijas, kas padara cilvēku dzīvi labāku, un šis uzlādes staciju tīkls atvieglos elektromobiļu izmantošanu visā Eiropā un padarīs to praktiskāku."

BMW Group
“Šis lieljaudas uzlādes staciju tīkls būs vēl viens spēcīgs arguments, lai autobraucēji izvēlētos elektromobiļus," teicis Haralds Krīgers (Harald Krüger), BMW AG vadītāju valdes priekšsēdētājs. “BMW Group pēdējo gadu laikā ir iniciējusi vairākus publiskos uzlādes staciju infrastruktūras projektus. Šis kopīgais projekts ir vēl viens nozīmīgs atskaites punkts, demonstrējot, kā konkurenti spēj apvienot spēkus, lai veicinātu elektrisko mobilitāti.”

Daimler AG
"Lai elektriskā mobilitāte attīstītos, ir nepieciešamas divas lietas - pārliecinoši transportlīdzekļi un plaša uzlādes staciju infrastruktūra. Mēs ar jauno zīmolu EQ uzsākam savu elektrisko produktu ofensīvu, līdz 2025. gadam mūsu produktu klāstā ietilps vairāk nekā desmit pilnībā elektriski pasažieru automobiļi. Kopā ar partneriem šobrīd strādājam pie lielākās jaudas uzlādes staciju infrastruktūras izveides Eiropā," stāsta Dr. Dīters Cetče (Dr. Dieter Zetsche), Daimler AG vadītāju valdes priekšsēdētājs un Mercedes-Benz Cars nodaļas vadītājs. "Lieljaudas staciju pieejamība pirmo reizi ļaus ar elektriskajiem automobiļiem veikt tālsatiksmes pārbraucienus un pārliecinās arvien vairāk klientu izvēlēties elektromobiļus."

Porsche AG
“Pastāv divi noteicošie aspekti: īpaši ātra uzlāde un uzlādes staciju atrašanās pareizajās vietās”, stāsta Olivers Blūme (Oliver Blume), Porsche AG izpildvaldes priekšsēdētājs. “Kopā šie abi faktori ļauj ceļot tikai ar elektrību darbinātos automobiļos tāpat kā ar tradicionālajiem iekšdedzes dzinēju automobiļiem. Kā automobiļu ražotājs mēs aktīvi veidojam nākotni, ne tikai izstrādājot ar elektrību darbināmus automobiļus, bet arī izveidojot nepieciešamo infrastruktūru."

AUDI AG
"Mēs vēlamies radīt tīklu, kas ļautu mūsu klientiem garos pārbraucienos izmantot kafijas pauzes, lai uzlādētu automobiļus," stāsta Ruperts Štādlers (Rupert Stadler), AUDI AG vadītāju valdes priekšsēdētājs. "Uzticami ātrās uzlādes pakalpojumi ir noteicošais faktors, lai klienti izvēlētos elektromobiļus. Ar šo sadarbību mēs vēlamies veicināt elektromobiļu tirgus attīstību un paātrināt pāreju uz bezizmešu braukšanu."

Automobiļu ražotāji vēlas veikt ievērojamus ieguldījumus, lai izveidotu uzlādes staciju tīklu un uzsvērtu katra uzņēmuma ticību nākotnes elektriskajai mobilitātei. Kopuzņēmuma dibinātāji - BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company un Volkswagen Group, būs tā vienlīdzīgi partneri, bet pārējie autoražotāji tiks aicināti piedalīties tīkla izveidē, lai elektromobiļu lietotājiem piedāvātu ērtus uzlādes risinājumus. Lai nodrošinātu ātru tīkla ieviešanu, kopuzņēmums plāno sadarboties arī ar reģionālajiem partneriem.

Kopuzņēmuma izveide ir atkarīga no noteiktu līgumu noslēgšanas un apvienošanās kontroles apstiprinājumiem dažādās jurisdikcijās.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 29.novembris 2016 11:14
0 0 Atbildēt

Tas nozīmē, ka elektroauto laiki strauji tuvojas. Izplūdes gāzu cienītājiem drīz nebūs ko ostīt.

msh 29.novembris 2016 12:13
2 0 Atbildēt

Nu, priecājies, elektrība paliks vēl dārgāka.

xx 1.decembris 2016 16:30
0 0 Atbildēt

Eiropa.. Latvija pat nav īsti lielceļu, garie pārbraucieni, te pat AUTOBĀNIS NAV KĀRTĪSG, VIenīgais ceļs kas iet uz Jurmalu, 10minūšu brauciens, uz 90km/h. Tas ir mūsu vvisslielākais autobānis ar sliktu segumu. Tīe ganjau būs Vācijā, Igaunijā, Francijā, Nīderlandēm, Beļģijā, Italija utt. Bet ne pie MUMS.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 4

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti