Visi komentāri - "VW" vadītājs brīdina, ka automašīnu izplūdes gāzu samazināšanas mērķu dēļ var nākties likvidēt 100 000 darbvietu

"VW" vadītājs brīdina, ka automašīnu izplūdes gāzu samazināšanas mērķu dēļ var nākties likvidēt 100 000 darbvietu 3

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 11.oktobris 2018 15:34

Pārāk ambiciozi Eiropas Savienības (ES) mērķi automašīnu izplūdes gāzu samazināšanai var novest pie 100 000 darbvietu likvidēšanas, ceturtdien brīdināja Vācijas autobūves koncerna "Volkswagen" vadītājs Herberts Dīss.

Ja ES dalībvalstu ministri laika periodā no 2020.gada līdz 2030.gadam plāno samazināt CO2 izmešus par 40%, tad desmit gadu laikā nāksies likvidēt aptuveni ceturtdaļu darbvietu mūsu rūpnīcās jeb kopumā 100 000 darba vietu, intervijā laikrakstam "Sueddeutsche Zeitung" norāda Dīss.

ES dalībvalstu vides ministri otrdien vienojās, ka laikā no 2020.gada līdz 2030.gadam mēģinās panākt auto izplūdes gāzēs esošā oglekļa dioksīda emisijas samazināšanu par 35%, nevis 30%, kā bija cerējuši ražotāji, Berlīne un Austrumeiropas valstis.

Lai arī Vācijas kanclere Angela Merkele šo kompromisu nodēvējusi par pieņemamu, Vācijas Autoražotāju asociācijas (VDA) vadītājs Bernhards Matess uzskata, ka šie mērķi ir pārlieku ambiciozi un apdraud darbvietas.

Tikmēr Dīss skaidro, ka krietni pakāpeniskāka CO2 izmešu samazināšana ļautu lēnāk palielināt elektrisko automašīnu ražošanu, kam nepieciešams daudz mazāk cilvēkstundu salīdzinājumā ar tradicionālo automobiļu ražošanu.

Turpretī straujāku samazinājumu būtu grūtāk pārvaldīt, jo līdz 2030.gadam vairāk nekā pusei automobiļu būtu jābūt elektriskām, radot smagu ietekmi uz darbvietām, uzsver Dīss.

"Tik būtisks samazinājums nozīmē sāpīgu revolūciju, nevis pārvaldāmu pāreju," brīdina "Volkswagen" vadītājs, piebilstot, ka "cilvēkiem vairs nebūtu pieejami lēti mazi automobiļi, kas ražoti Vācijā".

 
Visi komentāri
 
viencexperc 11.oktobris 2018 17:41
5 0 Atbildēt

Nezin kāpēc, lasot par VW vadītājiem, es iztēlojos šādus kentus:

Kanibaals 13.oktobris 2018 9:01
1 0 Atbildēt

Ārprāc, altruisti VW pieņēmuši tik daudz nekur citur nederīgus strādniekus, ka viens lēmums tiks padarīs par bomžiem.

viencexperc 13.oktobris 2018 14:28
1 0 Atbildēt

Nē. Viņiem taču maksās. Vācijā strādnieki maksā bomžiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti