Ķīna piekritusi samazināt muitas tarifus no ASV importētajām automašīnām, paziņojis ASV prezidents Donalds Tramps.
"Ķīna piekritusi samazināt un atcelt tarifus automašīnām, kas tiek ievestas Ķīnā no ASV. Pašlaik tarifs ir 40%," tviterī ierakstījis Tramps.
Jau vēstīts, ka ASV svētdien paziņoja, ka uz 90 dienām apturēs no gadumijas paredzēto muitas tarifu paaugstināšanu Ķīnas ražojumiem divsimt miljardu dolāru vērtībā.
Kā norāda Baltais nams, "Lielā divdesmitnieka" (G20) samitā Argentīnas galvaspilsētā Buenosairesā panākts pamiers Vašingtonas un Pekinas tirdzniecības karā.
"Ja šai laikā puses nespēs panākt vienošanos, 10% ievedmuitas likme tiks paaugstināta līdz 25%," teikts paziņojumā, kas izplatīts pēc ASV prezidenta Donalda Trampa un Ķīnas prezidenta Sji Dzjiņpina sarunām samita kuluāros.
Tramps, kas pēdējo mēnešu laikā asi kritizējis Ķīnu un apsūdzējis to par jaukšanos ASV vēlēšanās, nule aizvadīto tikšanos vērtējis kā auglīgu un iedvesmojošu.
Baltais nams arī norāda, ka Ķīna piekritusi "nekavējoties pastiprināt" ASV lauksaimniecības preču iepirkšanu, gan neminot konkrētus apjomus.
Pieaugot spriedzei abu valstu tirdzniecības attiecībās, Ķīna krasi samazināja sojas un citu lauksaimniecības produktu iepirkšanu no ASV. Tas devis jūtamu triecienu amerikāņu lauksaimniekiem, kuru atbalsts Trampam ir ļoti svarīgs.
Mēginās tos škībos lūžnus tirgot tur.
Nez vai kīniets uzkersies, pietiekoši daudz mēslus jau savā zemē redzējis...
Car Imports into China
Below are the top 15 suppliers from which China imported the highest dollar value worth of cars during 2017. Within parenthesis is the percentage change in value for each supplying country since 2013.
United States: US$12.8 billion (up 38.5% from 2013)
Germany: $12.7 billion (down -5.1%)
Japan: $9.1 billion (up 30%)
United Kingdom: $7.1 billion (up 2.4%)
Italy: $2.1 billion (up 401.9%)
Slovakia: $1.6 billion (down -44.4%)
Hungary: $929.1 million (up 289.1%)
Sweden: $651.1 million (up 52.4%)
Thailand: $605 million (up 6,249%)
Mexico: $422.4 million (down -73.5%)
Canada: $401.1 million (down -29.6%)
Austria: $365.9 million (down -7.9%)
Portugal: $296 million (down -18%)
Netherlands: $238.6 million (up 271,018%)
Belgium: $193.2 million (down -86.4%)
Tu esi tik pastulbs, ka nezini, ka pat tavu mīļo BMW ražo ASV un tas paredzēts ne tikai uz Ziemeļameriku, BET ARĪ UZ ĶĪNU.
Tāpat daudzas citas Eiropas auto kompānijas ražo auto ASV. Jo no ASV exportēt uz Ķīnu ir daudz lētāk, nekā no Eiropas.
ASV gadā saražo 11 miljonus auto, bet Vācijā "tikai" 5,6 miljonus.
"In 2017, EU-owned automobile manufacturers made close to 2.9 million passenger cars in the United States, accounting for 26% of total US production.
At their US plants, EU carmakers provide direct and upstream jobs to almost 120,000 Americans across the United States, including in South Carolina, Alabama, Mississippi and Tennessee."
Lūk. Eiropas ražotāji sarazo 2,9 miljonus Auto, bet ASV no tiem nopērk tikai:
10. Mercedes-Benz USA: 375,311, off 1.4 percent.
11. BMW Group: 352,790, off 3.4 percent.
12. Volkswagen: 339,676, up 5.2 percent.
14. Audi: 226,511, up 2.9 percent.
15. Jaguar/Land Rover: 114,333, up 9.0 percent.
17. Volvo: 81,507, down 1.5 percent.*
18. Porsche: 55,420, up 2.1 percent.
...
Cik kopā sanāk? 2,9 miljoni? Maksimums tie 900 000. 2 miljoni ceļo uz Ķīnu.
Tev jābūt priecīgam, ka tos tavus koka sūdus kaut kur vēl pērk ( Ķīnā)
Tātad vēlreiz - piemēram BMW x7 ražo ASV, bet 70% tiek eksportēti uz citām valstīm, bet tikai 30 procentus nopērk ASV.
..
Saprotu, ka izlasot, ka auto no ASV, tev uzreiz čuriņa nopilēja. Bet ASV ražo ne tikai ševroletus un fordus.
Ne velti par šo Trampa paziņojumu BMW priecājās visvairāk ( viņi tā gadā saražo tikai ap 2 miljoniem auto... bet ja vēl uz ķīnu nevarēs eksportēt...)
Kāpēc es rakstu - "maksimums" 0,9 miljoni, ja auto pārdošanas apjomi ir lielāki?
Tāpēc, ka neskatoties uz to, ka ASV ražo Eiropas brendu auto, viņi vēl importē auto no Eiropas.
No Vācijas iepērk auto par 20 miljardiem, no Meksikas par 30 ( meksikā arī ražo Eiropas auto), no Italijas- par 5, no Zviedrijas 2,2... utt