2019. gada Ženēvas automobiļu izstādē 5. martā Toyota prezentēs jaunā GR Supra GT4 konceptautomobiļa pasaules debiju.
Tā ir dizaina un konstrukcijas izpēte, lai saprastu, kā nule atklāto leģendārā Supra sporta automobiļa piektās paaudzes modeli varētu izmantot kā konkurētspējīgu automobili starptautiskās GT4 sacīkstēs par pievilcīgu cenu privātajiem sacensību dalībniekiem un nelielām komandām – saskaņā ar Toyota atbalstu amatieru autosportam visā pasaulē.
Ielu Toyota GR Supra piemīt būtiskas īpašības, kas to padara par pievilcīgu piedāvājumu GT4 sacīkstēm, pateicoties tā nevainojami līdzsvarotajai šasijai, divu sēdvietu salonam, ārkārtīgi stingrajai un vieglajai virsbūvei, aizmugurējo riteņu piedziņai un ļoti zemajam smaguma centram. Īsās riteņu bāzes un platās šķērsbāzes kombinācija nodrošina automobilim ideālo 1,55 “zelta attiecību” izcilai stabilitātei un izveicībai, kas ir vērtīgas īpašības sērijās, kur noteikumos izmantots veiktspējas līdzsvara aprēķins (svara koriģēšana atbilstoši dzinēja jaudai), lai nodrošinātu līdzvērtīgu konkurenci.
Konceptautomobiļa modelis, ko izstrādāja TOYOTA GAZOO Racing, ir acumirklī atpazīstams kā Supra un saglabā ielu automobiļa zemo, muskuļoto formu, taču ir vēl garāks un zemāks. GR Supra GT4 konceptautomobilis ir papildināts ar īpaša dizaina priekšējo difuzoru un aizmugures spārnu, kas uzlabo gaisa plūsmu ap šasiju, mazinot gaisa pretestību un optimizējot piespiedējspēku. Abi elementi izgatavoti no dabisku šķiedru kompozītmateriāla, piemēram, izmantojot kaņepes un linus, kas aizvieto tradicionālo oglekļa šķiedru, tādējādi mazinot ietekmi uz dabu. Oriģinālos vieglmetāla diskus nomainījuši piecu skrūvju OZ 11 x 18 collu sacīkšu diski.
MacPherson statņu priekšējās un daudzsviru aizmugurējās piekares dizains ir saglabāts, bet pievienotas sacīkšu atsperes, amortizatori un stabilizatora stieņi. Sacīkstēm nepieciešamo augstas jaudas ātruma samazināšanu nodrošina augstas veiktspējas Brembo bremzes.
Zem motora pārsega GR Supra GT4 konceptautomobilim saglabāts 3,0 litru, sešu cilindru rindā benzīna dzinējs ar vienu “twin-scroll” turbīnu apvienojumā ar automātisko transmisiju. Veiktspēju uzlabo autosporta klases ECU palīdzība un pēc pasūtījuma izgatavotā elektroinstalācija. Arī piedziņas vārpstas un ierobežotas slīdes diferenciālis ir autosporta specifikāciju.
Tukšā kabīne ir aprīkota ar augstas izturības drošības karkasu un FIA standartiem atbilstošu ugunsdzēsības aparātu, kā arī OMP sacīkšu sēdekli. Konceptautomobilis ir aprīkots arī ar autosporta specifikāciju degvielas tvertni un ātrās uzpildīšanas sistēmu.
GT4 ir viena no pasaulē visstraujāk augošajām autosporta kategorijām ar nacionālām un reģionālām sacīkstēm Eiropā, Ziemeļamerikā, Āzijā un Okeānijā. Tā tika izveidota 2006. gadā un ir FIA sankcionēta, un tās mērķis ir finansiāli saprātīgu sacīkšu sērija kā profesionāliem dalībniekiem, tā amatieriem ar potenciālu pakāpties uz GT3 sacīkstēm.
Pirms lemt par automobiļa turpmāko attīstīšanu, TOYOTA GAZOO Racing novērtēs potenciālo klientu izrādīto interesi par Supra GT4 konceptautomobili.
Toyota GR Supra GT4 konceptautomobiļa tehniskās specifikācijas
Šasija: Garums 4460 mm, Platums 1855 mm, Augstums 1250 mm
Svars - šobrīd netiek atklāts
Konstrukcija - tērauda virsbūve ar augstas izturības drošības karkasu
Priekšējais difuzors - dabisku šķiedru kompozītmateriāls
Aizmugurējie spārni - dabisku šķiedru kompozītmateriāls
Degvielas tvertne - autosporta specifikāciju ar ātras uzpildīšanas sistēmu
Vadītāja sēdeklis - FIA standartu OMP sacīkšu sēdeklis
Dzinējs un transmisija
Veids - seši cilindri rindā, viena “twin-scroll” turbīna
Darba tilpums - 2998 cm3
Maks. jauda - šobrīd netiek atklāts
Maks. grieze - šobrīd netiek atklāts
Transmisija - automātiskā, aizmugurējo riteņu piedziņa
Diferenciālis - autosporta specifikāciju ierobežotas slīdes diferenciālis
Piedziņas vārpstas - autosporta specifikāciju
Piekare, stūre un bremzes
Priekšējā piekare - MacPherson statņu
Aizmugures piekare - daudzsviru, vītās atsperes, amortizatori, stabilizatora stieņi
Stūre - elektrohidrauliskā, zobstienis
Bremzes - Brembo sacīkšu bremzes
Diski - OZ piecu skrūvju 11 x 18 collu
gaidu kādas šim aparātam būs cenas, man jau GT86 patika izņemot to ka tur stāv automāts (ļoti labs, bet automāts).
Tādā ziņā BMW politika drusku vairāk iet pie sirds, un caru ka šim tomēr būs manuāļu gribētāji, un tādi auto arī parādīsies.