Kādēļ vairums auto ražotāju savam klāstam ir pievienojuši apvidus automašīnas? 2

 

Foto: Publicitātes attēls

Jeep | 9.augusts 2019 10:37

Pirms aptuveni simts gadiem privāto automašīnu sektorā sākās ievērojamas pārmaiņas. Iespēja brīvi iegādāties privāto automašīnu deva cilvēkiem neierobežotu un iepriekš nebijušu pārvietošanās brīvību.

Jauniegūtā mobilitāte ir viena no spilgtākajām iezīmēm, kas atšķir 21. gadsimtu no pagātnes, un līdz ar to ir notikušas vēl dažādas izmaiņas auto pasaulē, piemēram, automašīnu virsbūves pārmaiņas.

“Ievērojami mainījušies ir ne tikai cilvēku paradumi, bet arī prasības pret automašīnām. Pirmajās desmitgadēs, kad parādījās motorizēti transportlīdzekļi, daudziem pietika ar iespēju pārvietoties vien nelielus attālumus. Jau pagājušā gadsimta vidū ģimenes izbraucieni ārpus pilsētas ieguva aizvien lielāku popularitāti, taču 21. gadsimtā patērētājiem ir parādījušās jaunas vēlmes. Cilvēki vēlas ērti pārvietoties ar vienu un to pašu automašīnu gan pilsētā un pa lauku ceļiem, gan pa zemas kvalitātes ceļiem un pat bezceļiem. Tieši tādēļ jau vairākus gadus Eiropā visstraujāk augošais auto segments ir pilnpiedziņas automašīnas,” stāsta Autobrava Motors pārdošanas vadītājs un Jeep oficiālais pārstāvis Arnolds Ardzevičs.

Aizvien pieaug pieprasījums pēc automašīnām

Automašīna ir galvenais pārvietošanās līdzeklis Eiropā – kontinentā šobrīd kopā ir jau vairāk kā 250 miljoni privāto automašīnu. Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas dati liecina, ka vairāk kā 70% gadījumu cilvēki pārvietojas ar privāto automašīnu, taksometru vai izmanto auto dalīšanās pakalpojumus, un vidēji Eiropas iedzīvotājs gadā šādā veidā nobrauc 13 tūkstošu kilometru.

“Pārvietošanās brīvība cilvēkiem ir ļoti nozīmīga. Lai gan aizvien pieaug iespējas strādāt attālināti, cilvēkiem tāpat ikdienā nepieciešams pārvietoties – aizvest bērnus uz skolu, doties iepirkties vai izklaidēties. Attālināts darbs savā veidā tikai pastiprina nepieciešamību pēc privātās automašīnas, jo cilvēks, kas dzīvo tālāk no pilsētas, mēro lielāku attālumu, lai nokļūtu pilsētas centrā. Un, lai gan sabiedriskā transporta iespējas ir ļoti plašas, tas nekad nespēs aizvietot to komfortu, ko sniedz savs auto,” uzskata A. Ardzevičs.

Jeep pārstāvis stāsta, ka tieši brīvības sajūta ir tā, kas liek pircējiem aizvien vairāk novērtēt universālos auto modeļus. Tie ir gan pietiekami kompakti, lai ērti izbrauktu pilsētu šauros ceļus, gan spējīgi šķērsot sliktas kvalitātes lauku ceļus, kā arī pietiekami ērti gariem braucieniem pa šosejām. Tieši tādi auto ir arī pilnpiedziņas krosoveri.

Eiropā šobrīd nav nevienas valsts, kurā samazinātos pieprasījums pēc pilnpiedziņas automašīnām. Dati liecina, ka 1997. gadā tā laika 15 Eiropas Savienības valstīs tikai 2,7% no reģistrētajām automašīnām bija apvidus auto, taču līdz 2017. gadam šis skaitlis pieaudzis jau līdz 13,8%.

Atsevišķās valstīs izmaiņas ir vēl ievērojamākas. Austrijā, Vācijā un Somijā katra piektā pārdotā automašīna ir apvidus auto, Luksemburgā un Zviedrijā – katra trešā, savukārt Norvēģijā un Šveicē – pat gandrīz katra otrā.

Apvidus auto spēcīgā ietekme

Jeep ir uzņēmums, kas vienmēr ir ražojis tieši apvidus automašīnas, sākot no modeļiem, kas parādījās jau Otrā pasaules kara laikā un faktiski aizsāka džipu ēru, līdz pat mūsdienām, kad ražotāja auto klāstā pieejami jau vairāki desmiti dažādu auto modeļu. Kad tirgū dominēja sedani un hečbeki, Jeep automašīnas pārstāvēja tikai nelielu tirgus nišu, taču ar aizvien pieaugošo apvidus auto popularitāti, šis ir zīmola slavas brīdis.

“Jeep aizsāka jaunu ēru auto pasaulē, tāpēc ir likumsakarīgi, ka zīmola vārds ir kļuvis par vispārēju vārdu, kas apraksta jaudīgu bezceļu automašīnu. Taču patērētāju prasības ir augušas, un ne katrs ir apmierināts ar tādu auto kā Wrangler – klasisks džips ar divdaļīgu šasiju, kas aprīkots ar zema diapazona ātrumkārbu, bloķēšanas diferenciāļiem un citām bezceļu apstākļiem nepieciešamām funkcijām. Tieši cilvēku dažādo prasību dēļ auto modeļu klāsts ar laiku ir kļuvis ļoti plašs,” pieredzē dalās Jeep oficiālais pārstāvis Arnolds Ardzevičs.

Wrangler modelis ir ievērojami ietekmējis citus Jeep modeļus, piemēram, kompaktās klases auto Compass un Renegade, kas ir populārākie pilsētas automašīnu modeļi. Tie ir aprīkoti ar tādām tipiskām apvidus auto īpašībām kā pilnpiedziņa un zema diapazona ātrumkārba, kas ir neatņemamas lietas bezceļu izbraukšanai.

Kamēr Jeep aktīvi strādā pie jaunu universālu modeļu izstrādes, arī citi auto ražotāji pēdējā desmitgadē seko Jeep paraugam un attīsta automašīnu modeļus ar labākām bezceļu braukšanas īpašībām. Piemēram, Alfa Romeo un Fiat pēdējos gados prezentējuši savus pirmos apvidus auto, un arī tādi luksus auto ražotāji kā Bentley, Lamborghini un Maserati pievērš aizvien lielāku uzmanību šim segmentam.

Automašīnu ražotāji pielāgojas patērētāju vēlmēm un prasībām, un šobrīd autobraucēji augstu novērtē apvidus auto piemītošo balansu starp praktiskumu, komfortu un sportiskumu. Uzlabojoties auto riepām un bremžu sistēmām, ātrākie apvidus auto sacīkšu trasē ir gandrīz tikpat spējīgi kā sedani, taču tie aizvien paliek nepārspēti komforta un praktiskuma ziņā.

 
Visi komentāri
 
autoparts777 9.augusts 2019 23:28
0 0 Atbildēt
autoparts777 9.augusts 2019 23:29
0 0 Atbildēt

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti