Čehijas autobūves kompānija prezentējusi jaunās paaudzes Škoda Octavia. Savā ceturtajā paaudzē tā pirmoreiz būs pieejama arī Plug-in hibrīdmodifikācijā.
Eiropas tirgū vispirms startēs Combi universāls, tad liftbeka modelis. Jaunās paaudzes universāls nedaudz pieaudzis izmēros un tagad ir 4689 mm (+22 mm) garš un 1829 mm (+15 mm) plats, bet riteņu bāze palikusi tā pati (2,69 m).
Uz vizuālajām atšķirībām ar iepriekšējo modeli norāda savādāki bamperi, radiatora reste un priekšējie lukturi, kas atkal apvienoti vienā kopējā blokā. Aizmugures lukturi zaudējuši agrāko četrkantīgo formu, dodot vietu izstieptiem, divdaļīgiem lukturiem, bet Škoda logotipa vietā tiek izmantots no burtiem veidots kompānijas nosaukums.
Plašāk kļuvušajā salonā tehniskais pildījums aizgūts no Golf 8 – Škoda ir tāds pats 10,25 collu mērinstrumentu un multimediju ekrāns, projekcijas displejs, panorāmas jumta sensorvadība un robotizētās pārnesumkārbas selektors. Tāpat kā Golf, arī Škoda multimediji (ekrāna izmērs 8,25 - 10 collas)) saprot žestu, balss vadību (digitālais asistents Laura), kā arī prot pieslēgties internetam.
Dažādu ierīču pieslēgšanai noder līdz pat piecām USB pieslēgvietām (viena pie salona spoguļa - piemaksa), bet aizmugures pasažieri varēs izmantot viedtālruņu novietnes, kas iebūvētas priekšējo sēdekļu atzveltnēs. Neizpaliks arī Škoda raksturīgie noderīgie piederumi: lietussargs vai ledus skrāpis priekšējās durvīs, integrēts trekteris logu mazgājamā šķidruma bāciņā utt.
Atšķirībā no vācu ražojuma, čehi atstājuši astoņu fizisko pogu bloku virs centrālajiem ventilācijas izvadiem. Jaunā divspieķu stūre ir apsildāma (par piemaksu), bet multifunkciju taustiņi ļauj pārvaldīt 14 dažādas funkcijas. Ja kādam nepatīk jaunās stūres dizains, var pasūtīt arī trīsspieķu multifunkciju sporta stūri. Salons izskatās elegants, pateicoties jaunajiem, mīkstajiem apdares materiāliem, viduskonsoli grezno hroma elementi, bet priekšējās durvis izgaismo diodes, tāpat kā mērinstrumentus, ko var izgaismot 10 dažādos variantos.
Octavia pirmoreiz pieejamas tādas ekstras kā matricu gaismas, ventilējami un muguru īpaši saudzējoši priekšējie sēdekļi ar masāžas funkciju, trīszonu klimatkontrole.
Visu četru durvju stikli apgādāti ar elektropievadiem, pie tam priekšējie ir īpašas konstrukcijas, kas aiztur ārējos trokšņus, stāvbremzei ir elektromehānisks pievads, bet vējstiklu var pasūtīt apsildāmu. Pirmoreiz pieejamas tādas drošības sistēmas kā brīdinājums par sadursmi ar automātisko bremzēšanas funkciju, asistents, kas palīdz apbraukt šķērsli un asistents, kas brīdina par traucējumiem tad, kad vadītājs ver vaļā durvis. Kopā ar jauno Travel Assist strādā tādas palīgsistēmas kā adaptīvā kruīzkontrole, ceļazīmju atpazinējs un joslas uzturētājs, nodrošinot daļēji autonomu braukšanu (rokām ik pa brīdim jābūt uz stūres). Sliktākajā gadījumā pasažierus centīsies glābt līdz pat deviņiem gaisa drošības spilveniem.
Jaunajai Octavia pieejama adaptīvā balstiekārta ar plašām regulācijas iespējām, tostarp sporta režīmu, kas piekari pazemina par 15 mm un slikto ceļu režīmu, kas ļauj to pacelt par 15 mm virs normālā stāvokļa.
Eiropas tirgū Škoda Octavia būs pieejama ar trīs benzīna motoriem, kurus pārstāv litrīgs 110 Zs trīscilindru agregāts, pusotra litra 150 Zs un divu litru 190 Zs četrcilindru dzinēji. Abus mazāk jaudīgos var komplektēt ar 6MK un 7DSG, jaudīgākais pieejams vien kombinācijā ar pilnpiedziņu robotizēto pārnesumkārbu. Dīzeļmotoru izvēlē divlitru turbo dzinējs trīs versijās: 115, 150 un 200 Zs. Būs arī Octavia G-Tec dabasgāzes versija ar 1,5 litru 130 Zs, bet visus benzīna dzinējus varēs pasūtīt arī daļējā hibrīda 48V variantā, kas pēc ražotāja teiktā ļaus ieekonomēt līdz 10% degvielas uz 100 km.
Jaunievedums ir modelis Octavia iV – uzlādējamais hibrīds, kas ar elektrību spēs nobraukt līdz 55 km. šajā gadījumā tiek izmantots 1,4 litru TSI benzīna motors apvienojumā ar elektromotoru un iebūvētu sešpakāpju robotizēto pārnesumkārbu. Tāpa kā Golf, arī Octavia pieejamas divas šādas hibrīdversijas ar attiecīgi 204 un 245 Zs jaudu.
Jauno Škoda Octavia tirgū var gaidīt 2020.gada pavasarī.
Taksistiem patīks