Amerikāņu jaunuzņēmums Triton Solar prezentējis savu pirmo modeli – 1500 Zs jaudīgu elektriskās piedziņas apvidus auto Triton Model H.
Model H ir 3,5 tonnu smags astoņvietīgs apvidus auto ar iespaidīgiem izmēriem un četriem elektromotoriem. Tas ir 5,69 m garš, bet riteņu bāze sasniedz 3,30 m. Plānotas divas versijas: ar 1000 un 1500 Zs jaudu, pie tam jaudīgākais variants 100 km/h spēs sasniegt neticamā ātrumā – vien 2,9 sekundēs. Divi varianti arī akumulatoriem: mazākais (150 kWh) spēs nodrošināt 800 km distanci, lielākais (200 kWh) ļaus ceļot līdz pat 1100 km. Zināms, ka automašīna var vilkt 7-12 tonnas smagu piekabi, bet ražotāja norādītais bagāžas nodalījuma tilpums – līdz 5500 litriem.
Par Model H izskatu nav daudz ko teikt – tas ir Cadillac Escalade līdzīgs transportlīdzeklis ar masīvu priekšpusi, augstu novietotu motora pārsegu un četru sekciju LEd gaismekļiem.
Ražotājs pagaidām atrādījis vien datorgrafikā veidotu 3D modeli un publicējis augstāk minētos tehniskos datis, taču pieteikšanās Model H iegādei jau atklāta. Interesentiem nepieciešams veikt iemaksu 5000 dolāru apmērā, bet nākamo piecu dienu laikā jāveic pilna apmaksa – 135 000 dolāru.
Ja Triton Solaris elektriskā apvidus auto projektu izdosies īstenot, Model H nāksies konkurēt ar diviem līdzīgiem ražojumiem, ko piedāvā nesen izveidotās amerikāņu kompānijas Rivian un Bollinger.
Es tik īsti nespēju saprast tās priekšas "motora telpas" jegu šādos spēkratos, gan māksligi pagarina auto, gan redzamību priekšā pasliktina. Kaut kā man šķiet ka tas ir anahronisms, pēc kura EV nav nekadas vajadzības.
Nu var tak redzēt, ka priekša nav gara - jā, augsta, taču ne gara. Ja ieskatās, aizmugures pārgare uz pusi lielāka
Ja nebūs priekšas, tad sanāks autobuss ar priekšējiem riteņiem zem vadītāja sēdekļa. Be tāda vadīšana jau prasa citas iemaņas
8 cilvēki - ar priekšu vai bez - manuprāt, tas tā vai tā jau ir autobuss