Autobild un Schwacke publicējuši sarakstu ar auto modeļiem, kam četru ekspluatācijas gadu laikā ir vismazākais vērtības kritums.
Autobild un Schwacke noteikuši 2020.gada „pasaules čempionus” 13 automobiļu klasēs. Supermini klasē uzvarētājs ir Hyundai i10 1.2, kas pēc četru gadu ekspluatācijas saglabājis 61,3% no savas vērtības, mazauto klasē labākais ir Mini One (61,7), kompaktajā - Toyota Corolla 2.0 Hybrid (59,8), vidējā - Škoda Superb Combi 2.0 TSI 4x4 (56,4), lielajā - Audi A6 Avant 50 TDI Quattro (47,8), luksuss klasē - Porsche Panamera (48,6).
Sporta auto ieskaitē triumfē Porsche 911 Carrera S (59,8), minivenu kategorijā - Mercedes-Benz V 250d pagarinātā versija (56,4), mazo SUV klasē Renault Captur TCe 155, kompakto SUV - Range Rover Evoque P250 (65,0), lielo SUV - BMW X5 x-Drive 25d (58,2).
Pasaules čempions elektroautomobiļu ieskaitē - Mini Cooper SE (61,6) cenu kategorijā līdz 40 000 eiro, virs 40 000 eiro - Tesla Model S (57,8).
Schwacke jau kopš 1957.gada nosaka auto modeļu mazāko vērtības zudumu, ņemot vērā automašīnas tipu, ražošanas gadu, komplektāciju un ekspluatācijas ilgumu Vācijas tirgū.
Un atkal ir aizmirsts pats svarīgākais vērtības krituma ietekmētājs-nobraukums.
Nu viņi taču neko nejēdz,nelasa iAuto komentārus!
kuru auto izvēlēsies - ar 80K pa labiem ceļiem vai ar 15K pēc sadursmes?
Kur kaut kas ir aizmirsts?
Nu pieņemsim ka visiem auto ir vienāds nobraukums, nu un kas no tā mainīsies šajos rezultātos?
Diezgan daudz mainīsies, tieši cenu ekstrēmi velk uz leju vidējo ciparu, ņemam to pašu superb, mobilē ne vecāki par 2017 gadu un noskrējienu virs 100k ir 396 auto, no kuriem tikai 13 ir benzīni, starp tiem tikai 8 ir piesauktie 2.0tsi 4x4, ja paceļ kilometrus vēl uz augšie tad pie 150k benzīni pret dīzeļiem paieliek 1:100. Uz ko es velku-ja tirgū ir relatīvi daudz auto ar lieliem noskrējieniem vidējā cena krīt, arī mazlietotiem. Ja ir tikai viens vai divi ar lielu nobraukum un ekstrēmi zemu cenu tad pārējiem cenas turēsies.
Šo var novērot visu cenu kategoriju auto-kamēr modelis vēl ir relatīvi svaigs un vidējie nobraukumi turas 100-200k robežās cenas ir relatīvi stabilas, tikko kā tirgū masveidā ieplūst škilteņi, tīteņi frankenšteini tā cenas krīt kā no plaukta.
Un ko tavuprāt viņi ņēma vērā?
Ne tikai nobraukums. Arī blīve starp stūri un sēdekli ir svarīgs faktors.
Krāsa!
Gads,gads un gads ir noteicosais..km var sagrozit..gadu izmainit nevar.