1,7 miljoni pašuzlādes hibrīdu palīdzēja radīt pirmo pilnībā elektrisko Lexus UX 300e 2

 

Foto: Publicitātes attēls

Lexus | 16.jūnijs 2020 10:26

Pēc 15 gadus ilga darba pie elektrisko auto izstrādes un 1,7 miljoniem elektrisko hibrīdu saražošanas nākamgad Latvijā parādīsies pirmais pilnībā elektriskais Lexus automobilis.

Saglabājot UX pamatmodelim raksturīgo dizainu un augsto funkcionalitāti, UX 300e ir aprīkots ar jaunizveidotu litija jonu akumulatoru, kuram ir 1 miljona km nobraukuma garantija un gaisa dzesēšanas sistēma, kā arī ar īpaši kompaktu jaunu pārnesumkārbu.

UX 300e, pilnīgi jaunajā BEV (elektriskā akumulatora transportlīdzeklis jeb elektromobilis), ietilpst lielas jaudas 150 kW (204 DIN ZS) elektromotors/ģenerators, kas darbina priekšējos riteņus. Tas automobilim piešķir dabisku, bet strauju paātrinājumu – tas no 0 līdz 100 km/h paātrinās 7,5 sekundēs, sasniedzot maksimālo ātrumu 160 km/h.

“Pirmais pilnībā elektriskais Lexus izmanto zīmola sasniegtās vadošās pozīcijas tādās jomās kā akumulatora pārvaldības sistēma, jaudas vadības bloks un elektromotors. Izmantojot Lexus unikālo pieredzi kopš 2005. gada, uzbūvējot vairāk nekā 1,7 miljonus elektrisko hibrīdu, jaunais UX 300e būs zīmola kvalitātes un uzticamības simbols,” uzskata Raigo Kaseorgs (Raigo Kasseorg), Lexus Baltic vadītājs.

Ciešā sadarbībā ar Lexus ražošanas Takumi galvenajiem amata meistariem UX 300e inženieru komanda izstrādāja virkni jaunu tehnoloģiju, kas īpaši paredzētas visiem elektriskajiem transportlīdzekļiem. Piemēram:

·      Jaunizstrādātais litija jonu akumulators

UX 300e darbina jaunizveidots 54,3 kilovatstundu lielas ietilpības akumulators, kurš sniedz iespēju nobraukt 400 km (NEDC) starp uzlādēm, kas atbilst vairāk nekā 300 km WLTP ciklā. 288 šūnu litija jonu akumulators atrodas zem salona grīdas un aizmugures sēdekļa, radot zemu smaguma centru, kā arī nodrošina vietu un praktiskumu, kas tiek sagaidīts no pilsētas krosovera.

Lai pierādītu zīmola uzticību pilnībā elektrisko transportlīdzekļu tehnoloģijai, Lexus piedāvā 10 gadu (vai līdz 1 000 000 km nobraukumam) garantiju visiem BEV akumulatora funkcionālajiem defektiem un jaudas pazemināšanās zem 70% gadījumiem ar nosacījumu, ka tehniskās apkopes programmā paredzētās regulārās apskates tiek veiktas oficiālajā Lexus servisu tīklā.

·      Ar gaisu dzesējams akumulators

UX 300e modelim Lexus izstrādāja akumulatora šūnu gaisa dzesēšanas sistēmu, kas ir drošāka un vieglāka nekā ūdens dzesēšanas sistēmas. Ja akumulatora iekšpusē cirkulē atdzesēts gaiss, stabila akumulatora darbība var tikt sasniegta pat lielā ātrumā un ātro uzlāžu laikā. Strādājot roku rokā ar salona gaisa kondicionēšanu, sistēma uzlabo automobiļa veiktspēju, akumulatora darbības laiku un uzlādes ātrumu.

Akumulatora sildīšanas sistēmu attīstība priekšplānā izvirzījusi arī uzticamību. Sildīšanas elementi zem katra akumulatora moduļa samazina aukstā laika ietekmi uz braukšanas diapazonu, nodrošinot pilnīgu jaudu no paša sākuma.

·      Augstas precizitātes elektromobiļa pārnesumkārba

Īpaši kompaktā jaunā pārnesumkārba ar trīs asu izkārtojumu un reduktora mehānismu, kas ļauj sasniegt augstus motora apgriezienus, nodrošina savā klasē labākās piedziņas spējas un ārkārtīgi zemu trokšņu līmeni.

Lai gan BEV ir dabiski kluss, UX 300e ir palielināta izolācija, lai samazinātu ne tikai akumulatora radītās skaņas, bet slāpētu arī no āra nākošos trokšņus, piemēram, vēju vai akmentiņu atsitienus, kas citādi būtu dzirdami. Lexus koncentrēšanās uz skaņas izolāciju ļauj autovadītājiem izbaudīt salonā pilnībā netraucētu mieru.

Paļaujoties uz Takumi meistariem

Lai nodrošinātu, ka pirmajam pilnībā elektriskajam Lexus ir tāda pati pasaules līmeņa kvalitāte, kāda ir katra Lexus automobiļa pamatā, UX 300e tiek būvēts līdzās hibrīda automobiļiem Lexus godalgotajā Kyushu rūpnīcā Japānā, un to ražošanu pārrauga slavenie Takumi meistari. Šis nosaukums tiek piešķirts attiecīgās jomas ekspertiem, kuri ir ieguvuši vismaz 60 000 mācību un prakses stundu, kas ir līdzvērtīgs 250 darba dienām 8 stundu garumā 30 gadus ilgā laikā.

 
Visi komentāri
 
Tedis 16.jūnijs 2020 11:39
0 1 Atbildēt

Toyota ir spejiga un domäju ka neatdos ari tirä el pozicijas Wv

Krotow 16.jūnijs 2020 17:23
1 0 Atbildēt

Kas tas par pašuzlādes ērmu? Mūžīgā dzinēja taču tur nav.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti