Visi komentāri - 1,7 miljoni pašuzlādes hibrīdu palīdzēja radīt pirmo pilnībā elektrisko Lexus UX 300e

1,7 miljoni pašuzlādes hibrīdu palīdzēja radīt pirmo pilnībā elektrisko Lexus UX 300e 2

 

Foto: Publicitātes attēls

Lexus | 16.jūnijs 2020 10:26

Pēc 15 gadus ilga darba pie elektrisko auto izstrādes un 1,7 miljoniem elektrisko hibrīdu saražošanas nākamgad Latvijā parādīsies pirmais pilnībā elektriskais Lexus automobilis.

Saglabājot UX pamatmodelim raksturīgo dizainu un augsto funkcionalitāti, UX 300e ir aprīkots ar jaunizveidotu litija jonu akumulatoru, kuram ir 1 miljona km nobraukuma garantija un gaisa dzesēšanas sistēma, kā arī ar īpaši kompaktu jaunu pārnesumkārbu.

UX 300e, pilnīgi jaunajā BEV (elektriskā akumulatora transportlīdzeklis jeb elektromobilis), ietilpst lielas jaudas 150 kW (204 DIN ZS) elektromotors/ģenerators, kas darbina priekšējos riteņus. Tas automobilim piešķir dabisku, bet strauju paātrinājumu – tas no 0 līdz 100 km/h paātrinās 7,5 sekundēs, sasniedzot maksimālo ātrumu 160 km/h.

“Pirmais pilnībā elektriskais Lexus izmanto zīmola sasniegtās vadošās pozīcijas tādās jomās kā akumulatora pārvaldības sistēma, jaudas vadības bloks un elektromotors. Izmantojot Lexus unikālo pieredzi kopš 2005. gada, uzbūvējot vairāk nekā 1,7 miljonus elektrisko hibrīdu, jaunais UX 300e būs zīmola kvalitātes un uzticamības simbols,” uzskata Raigo Kaseorgs (Raigo Kasseorg), Lexus Baltic vadītājs.

Ciešā sadarbībā ar Lexus ražošanas Takumi galvenajiem amata meistariem UX 300e inženieru komanda izstrādāja virkni jaunu tehnoloģiju, kas īpaši paredzētas visiem elektriskajiem transportlīdzekļiem. Piemēram:

·      Jaunizstrādātais litija jonu akumulators

UX 300e darbina jaunizveidots 54,3 kilovatstundu lielas ietilpības akumulators, kurš sniedz iespēju nobraukt 400 km (NEDC) starp uzlādēm, kas atbilst vairāk nekā 300 km WLTP ciklā. 288 šūnu litija jonu akumulators atrodas zem salona grīdas un aizmugures sēdekļa, radot zemu smaguma centru, kā arī nodrošina vietu un praktiskumu, kas tiek sagaidīts no pilsētas krosovera.

Lai pierādītu zīmola uzticību pilnībā elektrisko transportlīdzekļu tehnoloģijai, Lexus piedāvā 10 gadu (vai līdz 1 000 000 km nobraukumam) garantiju visiem BEV akumulatora funkcionālajiem defektiem un jaudas pazemināšanās zem 70% gadījumiem ar nosacījumu, ka tehniskās apkopes programmā paredzētās regulārās apskates tiek veiktas oficiālajā Lexus servisu tīklā.

·      Ar gaisu dzesējams akumulators

UX 300e modelim Lexus izstrādāja akumulatora šūnu gaisa dzesēšanas sistēmu, kas ir drošāka un vieglāka nekā ūdens dzesēšanas sistēmas. Ja akumulatora iekšpusē cirkulē atdzesēts gaiss, stabila akumulatora darbība var tikt sasniegta pat lielā ātrumā un ātro uzlāžu laikā. Strādājot roku rokā ar salona gaisa kondicionēšanu, sistēma uzlabo automobiļa veiktspēju, akumulatora darbības laiku un uzlādes ātrumu.

Akumulatora sildīšanas sistēmu attīstība priekšplānā izvirzījusi arī uzticamību. Sildīšanas elementi zem katra akumulatora moduļa samazina aukstā laika ietekmi uz braukšanas diapazonu, nodrošinot pilnīgu jaudu no paša sākuma.

·      Augstas precizitātes elektromobiļa pārnesumkārba

Īpaši kompaktā jaunā pārnesumkārba ar trīs asu izkārtojumu un reduktora mehānismu, kas ļauj sasniegt augstus motora apgriezienus, nodrošina savā klasē labākās piedziņas spējas un ārkārtīgi zemu trokšņu līmeni.

Lai gan BEV ir dabiski kluss, UX 300e ir palielināta izolācija, lai samazinātu ne tikai akumulatora radītās skaņas, bet slāpētu arī no āra nākošos trokšņus, piemēram, vēju vai akmentiņu atsitienus, kas citādi būtu dzirdami. Lexus koncentrēšanās uz skaņas izolāciju ļauj autovadītājiem izbaudīt salonā pilnībā netraucētu mieru.

Paļaujoties uz Takumi meistariem

Lai nodrošinātu, ka pirmajam pilnībā elektriskajam Lexus ir tāda pati pasaules līmeņa kvalitāte, kāda ir katra Lexus automobiļa pamatā, UX 300e tiek būvēts līdzās hibrīda automobiļiem Lexus godalgotajā Kyushu rūpnīcā Japānā, un to ražošanu pārrauga slavenie Takumi meistari. Šis nosaukums tiek piešķirts attiecīgās jomas ekspertiem, kuri ir ieguvuši vismaz 60 000 mācību un prakses stundu, kas ir līdzvērtīgs 250 darba dienām 8 stundu garumā 30 gadus ilgā laikā.

 
Visi komentāri
 
Tedis 16.jūnijs 2020 11:39
0 1 Atbildēt

Toyota ir spejiga un domäju ka neatdos ari tirä el pozicijas Wv

Krotow 16.jūnijs 2020 17:23
1 0 Atbildēt

Kas tas par pašuzlādes ērmu? Mūžīgā dzinēja taču tur nav.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti