20 miljoni un sintētiskā degviela Porsche motoriem 8

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 5.decembris 2020 12:12

Atvēlot 20 miljonus eiro, vācu autoražotājs iesaistījies pilotprojektā, kura mērķis ir izveidot klimatam neitrālu degvielas ražotni, kurā saražoto produkciju varētu izmantot sacīkšu automobiļu un testu prototipu darbināšanai.

Porsche, kopā ar vairākiem lieliem enerģētikas koncerniem iesaistījies pilotprojektā, kas Čīles dienvidos, Magallanes provincē paredz izmantot labvēlīgos vēja apstākļus, lai ar zaļās vēja enerģijas palīdzību ražotu klimatam neitrālu degvielu.

Izmēģinājuma posmā no 2022. gada jāsaražo aptuveni 130 000 litru degvielas. Pēc tam jauda divos posmos jāpalielina līdz aptuveni 55 miljoniem litru līdz 2024. gadam un līdz aptuveni 550 miljoniem litru gadā līdz 2026. gadam. Porsche kļūst par galveno zaļās degvielas klientu.

Citi projekta partneri ir enerģētikas uzņēmums AME, Siemens Energy, minerāleļļu ražotājs ENAP no Čīles, kā arī Itālijas enerģētikas uzņēmums Enel.

Porsche pilotprojektā iegulda aptuveni 20 miljonus eiro un sākotnēji plāno izmantot zaļo degvielu sacīkšu automašīnās un transportlīdzekļu testēšanā, vēlāk pieslēdzot arī sērijveida automašīnas.

Porsche uzskata, ka e-degviela ir lielisks papildinājums elektroautomobiļiem, kas ļaus saglabāt apritē arī augstas veiktspējas benzīna motorus.

Patagonija izvēlēta tādēļ, ka sintētisko degvielu ražošanai ir nepieciešams daudz enerģijas, vēlams atjaunojama vēja vai saules enerģija. Sarežģīta procesa gaitā tiek radītas individuāli izgatavotas degvielas, ko pēc tam var tīri sadedzināt motoros.

Ēnas puse šādam ražošanas paņēmienam ir gala produkta cena – Porsche aprēķini rāda, ka tā maksās divus līdz trīs eiro, neskaitot nodokļus.

 
Visi komentāri
 
imzz 5.decembris 2020 13:24
0 0 Atbildēt

Būtībā tiešām var iegūt benzīnu no gaisa un ūdens. Sākotnēji no ūdeņraža un oglekļa dioksīda iegūst metilspirtu, pēc tam metilspirtu konvertē par benzīnu. Process prasa daudz enerģijas un lielu noņemšanos ar reaktoriem un katalizatoriem, bet iespējams tas ir.

newsroom.porsche.com/en/2020/compa...els-23021.html

www.sciencedirect.com/topics/engine...soline-process

viencexperc 5.decembris 2020 15:22
1 1 Atbildēt

Tikai kāpēc tas vajadzīgs?

neticami 5.decembris 2020 15:29
1 0 Atbildēt

ka tu kā experc to nezini - euro-7 standarts no 2025.gada būtīā izslēdz iekšdedzes dzinējus, tādēļ šobrīd tu arvien vairāk dzirdēsi par ūdeņradi, sintētsko degvielu uc lietām, jo arī pasaules gudrajiem, šķiet, ir skaidrs, ka ar elektrību vien visu neizvilkt

viencexperc 5.decembris 2020 16:06
2 1 Atbildēt

Priekš kam vajag pirkt degvielu par 3 eiro litrā, maksāt lielus nodokļus, tikai tāpēc lai pabrauktu ar jaunu iekšdedzes dzinēja auto.

Ja var nopirkt elektro, vai LIETOTU iekšdedzes auto.

neticami 5.decembris 2020 17:47
2 0 Atbildēt

tev kā expertam vajadzēja zināt, ka labklājības zemēs ir milzums ļaužu, kas pat neizskasta tādu iespēju kā LIETOTS auto

viencexperc 5.decembris 2020 18:18
0 1 Atbildēt

Labklājības zemēs neviens euro7 neievieš. Tikai degradētās, komunistiskās valstīs, kuru ekonomika jau ap to 2025, būs vēl lielākā pakaļā, bet jau 2035 klausīs, ko teiks attīstītās (labklājības) valstis.

Porshe 7.decembris 2020 9:35
0 0 Atbildēt

Tāpēc ka tev ir pārāk šaurs skatījums. Ja klients ir nopircis porshe par 500 tūkstūšiem, viņš ar to gribēs braukt arī pēc 20 gadiem, kad parastie DUS būs slēgti. Tad pirks sintētisko degvielu, lai svētdienas retro auto pasākumā izlaistu aplīti pa trasi!

WALA 5.decembris 2020 18:44
1 1 Atbildēt

Labi gan ka ne visi ir tādi "experti" un iet savus daudz intersantākus ceļus par "jo lētāk, jo labāk". ;)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjautots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 2

km.hiAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 1

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti