Atvēlot 20 miljonus eiro, vācu autoražotājs iesaistījies pilotprojektā, kura mērķis ir izveidot klimatam neitrālu degvielas ražotni, kurā saražoto produkciju varētu izmantot sacīkšu automobiļu un testu prototipu darbināšanai.
Porsche, kopā ar vairākiem lieliem enerģētikas koncerniem iesaistījies pilotprojektā, kas Čīles dienvidos, Magallanes provincē paredz izmantot labvēlīgos vēja apstākļus, lai ar zaļās vēja enerģijas palīdzību ražotu klimatam neitrālu degvielu.
Izmēģinājuma posmā no 2022. gada jāsaražo aptuveni 130 000 litru degvielas. Pēc tam jauda divos posmos jāpalielina līdz aptuveni 55 miljoniem litru līdz 2024. gadam un līdz aptuveni 550 miljoniem litru gadā līdz 2026. gadam. Porsche kļūst par galveno zaļās degvielas klientu.
Citi projekta partneri ir enerģētikas uzņēmums AME, Siemens Energy, minerāleļļu ražotājs ENAP no Čīles, kā arī Itālijas enerģētikas uzņēmums Enel.
Porsche pilotprojektā iegulda aptuveni 20 miljonus eiro un sākotnēji plāno izmantot zaļo degvielu sacīkšu automašīnās un transportlīdzekļu testēšanā, vēlāk pieslēdzot arī sērijveida automašīnas.
Porsche uzskata, ka e-degviela ir lielisks papildinājums elektroautomobiļiem, kas ļaus saglabāt apritē arī augstas veiktspējas benzīna motorus.
Patagonija izvēlēta tādēļ, ka sintētisko degvielu ražošanai ir nepieciešams daudz enerģijas, vēlams atjaunojama vēja vai saules enerģija. Sarežģīta procesa gaitā tiek radītas individuāli izgatavotas degvielas, ko pēc tam var tīri sadedzināt motoros.
Ēnas puse šādam ražošanas paņēmienam ir gala produkta cena – Porsche aprēķini rāda, ka tā maksās divus līdz trīs eiro, neskaitot nodokļus.
Būtībā tiešām var iegūt benzīnu no gaisa un ūdens. Sākotnēji no ūdeņraža un oglekļa dioksīda iegūst metilspirtu, pēc tam metilspirtu konvertē par benzīnu. Process prasa daudz enerģijas un lielu noņemšanos ar reaktoriem un katalizatoriem, bet iespējams tas ir.
newsroom.porsche.com/en/2020/compa...els-23021.html
www.sciencedirect.com/topics/engine...soline-process
Tikai kāpēc tas vajadzīgs?
ka tu kā experc to nezini - euro-7 standarts no 2025.gada būtīā izslēdz iekšdedzes dzinējus, tādēļ šobrīd tu arvien vairāk dzirdēsi par ūdeņradi, sintētsko degvielu uc lietām, jo arī pasaules gudrajiem, šķiet, ir skaidrs, ka ar elektrību vien visu neizvilkt
Priekš kam vajag pirkt degvielu par 3 eiro litrā, maksāt lielus nodokļus, tikai tāpēc lai pabrauktu ar jaunu iekšdedzes dzinēja auto.
Ja var nopirkt elektro, vai LIETOTU iekšdedzes auto.
tev kā expertam vajadzēja zināt, ka labklājības zemēs ir milzums ļaužu, kas pat neizskasta tādu iespēju kā LIETOTS auto
Labklājības zemēs neviens euro7 neievieš. Tikai degradētās, komunistiskās valstīs, kuru ekonomika jau ap to 2025, būs vēl lielākā pakaļā, bet jau 2035 klausīs, ko teiks attīstītās (labklājības) valstis.
Tāpēc ka tev ir pārāk šaurs skatījums. Ja klients ir nopircis porshe par 500 tūkstūšiem, viņš ar to gribēs braukt arī pēc 20 gadiem, kad parastie DUS būs slēgti. Tad pirks sintētisko degvielu, lai svētdienas retro auto pasākumā izlaistu aplīti pa trasi!