Zaļie jau domā, kā aizliegt elektromobiļus pilsētas ielās 29

 

Volkswagen ID.3 Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 13.decembris 2020 5:21

Elektroautomobiļi pasludināti par pasaules glābējiem, taču OECD eksperti jau domā, kā aizliegt to pārvietošanos pilsētas ielās. Iemesls – daudz smagākie elektroautomobiļi rada daudz lielākus smalko putekļu daļiņu izmešus.

Vācu izdevums Focus.de raksta par problēmu, kas jūsmotājiem par videi draudzīgajiem elektroautomobiļiem nebija ienākusi prātā. Minētais izdevums vēsta, ka kamēr elektroautomobiļu pirkšanas bums Vācijā vēl tikai uzņem apgriezienus, barojoties no ES iecerēm no 2025.gada (Euro 7) praktiski izņemt no aprites parastos benzīna un dīzeļa automobiļus, eksperti jau sit trauksmes zvanu, brīdinot par briesmām, kas sagaida pilsētu iedzīvotājus.’

Briesmas OECD eksperti saredz smalkajos putekļos, jo tikai daļa šo izmešu rodas paša degvielas sadegšanas procesa rezultātā. Pētījumi jau sen ir pierādījuši, ka riepu, bremžu un ceļa virsmas nodilums arī būtiski veicina smalko putekļu piesārņojumu, kas pēdējā laikā procentuāli ir pieaudzis, neraugoties uz tīrāku transportlīdzekļu skaita pieaugumu. Galu galā mūsdienu automašīnās ne tikai dīzeļa, bet arī benzīna dzinēji ir aprīkoti ar filtru, kas neļauj mazākajām daļiņām izkļūt vidē.

Vainīgi ir uzlādējamie hibrīdi un pilnībā elektriskie transportlīdzekļi, kas sver ievērojami vairāk nekā parastie ar benzīnu un dīzeļdegvielu darbināmie automobiļi. Smagākus tos dara akumulatori, kas uzglabā enerģiju motora darbināšanai. Piemēram, kompaktās klases elektroautomobilis Volkswagen ID.3 sver 1,8 tonnas, līdz ar to tas vairāk noslogo riepas un ceļa virsmu. To apliecinājis arī riepu izgatavotājs Michelin, kas norāda mazāku dzīves ciklu elektroautomobiļu riepām, uzsverot ne tikai lielāko šo transportlīdzekļu svaru, bet arī lielo griezes momentu, kas pieejams kolīdz tiek uzsākta gaita.

Taču ir arī labā ziņa – bremžu nodilums ir ievērojami mazāks, jo lielāko daļu ātruma elektroautomobilis dzēš izmantojot reģeneratīvo bremžu sistēmu un bremžu kluči tek izmantoti tikai nelielai daļai spēcīgu bremzēšanas procesu.

Tīras vides piekritēji vēlas jaunus smalko putekļu emisiju noteikumus, jo līdz šim uzmanība tika pievērsta tikai tiem izmešiem, kas rodas degšanas procesā.

“Kaut arī mehānisko transportlīdzekļu izplūdes daļiņu emisijas standarti visā pasaulē kļūst stingrāki, ar izplūdes gāzēm nesaistītās PM emisijas joprojām ir lielā mērā neregulētas. Pēdējos gados ir palielinājies PM emisiju īpatsvars no avotiem, kas nav izplūdes gāzu avoti, jo šajā periodā ievērojami samazinājies PM izmešu daudzums, ”teikts OECD pētījumā.

Pašreizējie aprēķini liecina, ka pilsētas pasažieru satiksme līdz 2050. gadam vairāk nekā dubultosies. Tas nozīmē, ka pieaugs arī elektrificēto automobiļu radīto smalko putekļu daļiņu daudzums un neraugoties uz tehnoloģiju progresu, šī problēma paliks kā izaicinājums nākotnes satiksmes organizētājiem.

Protams, nevar vainot tikai elektromobiļus – eksperti norāda, ka svarīga loma ir arī citiem izmešu avotiem, piemēram, rūpniecības iekārtām, privātmāju apkurei, lauksaimniecībai un smago preču satiksmei. Arī koksnes apkures sistēmas, kamīna krāsnis un citas nelielas apsildes sistēmas privātās mājsaimniecībās ievērojami veicina putekļu piesārņojumu, it īpaši, aukstāka laika periodā.

Citi NOx un smalko putekļu avoti pilsētās ir dažādas rūpniecības iekārtas un elektrostacijas, kā arī apstrādes rūpniecība, kas ir īpaši nozīmīga vietējā gaisa piesārņojuma uzturēšanā.

Tomēr lielpilsētu teritorijās un pilsētās ceļu satiksme ir "neapstrīdams galvenais NOx piesārņojuma avots un arī milzīgs smalku putekļu avots bremžu, riepu un ceļa seguma nodiluma dēļ", uzsver Vācijas Federālās vides aģentūras (UBA) eksperts Ute Dauerts.

 
Visi komentāri
 
ha-ha 13.decembris 2020 9:01
35 1 Atbildēt

ja kāds domāja, ka tagad visi sapirksim elektromobiļus vai nosiltināsim mājas u tad beidzot dzīvosim labi, tad tie ir lielākie maldi - nākošais būs represijas pret malkas apkurēm, griliem šaslika cepšanai utt - gan jau vēl kaut ko izdomās

Nja 13.decembris 2020 9:36
0 0 Atbildēt

Man šķiet šis process jau aizgājis, pirmie gan būs, kas ar Oglēm kurina.

Jumu 13.decembris 2020 19:36
6 0 Atbildēt

Zirgu transports arī nav pieņemans, jo zirgs stipri bojā gaisu, kad pieēdas sausas zāles.

Krotow 14.decembris 2020 14:06
4 0 Atbildēt

Aizliegs dzīvokļos putekļus. Ja ikgadējā pārbaudē atklās noputējušu plauktu, dzīvokļa īpašnieku sodīs.

Drīz būs kā PSRS, kad auto bija megaekstra. Tikai lēta sabiedriskā transporta vairs nav un nebūs.

Kalifornija 13.decembris 2020 9:46
1 1 Atbildēt

Nu tapec Kalifornijā tik populāri ir tie protpāna grili, jo uz oglēm tur aizliegts cept gaļas. Ja 10miljoni vielaicīgi ceptu gaļu uz oglēm, tad visi smirdētu pēc šašlika

imzz 13.decembris 2020 11:21
0 0 Atbildēt

Vispār , arī "lieli propāna grili" aizliegti. Bet tas attiecas uz daudzdzīvokļu namu pagalmiem, balkoniem un pludmalēm.

Pļurkt 13.decembris 2020 9:50
18 2 Atbildēt

Nevajag aizmirst, ka tās REDZAMĀS sodrēju daļiņas kas nāca ārā no vecajiem dīzeļiem organisms veiksmīgi izvada ārā, bet tās smalkās putekļu daļiņas organisms nespēj pienācīgi izvadīt ārā un uzkrājas plaušās!~Runa iet kā reiz par tām smalkajām!!

felix65 13.decembris 2020 10:05
4 0 Atbildēt

Kad es pirms kāda laika komentos par to iebildos, par mani pasmējās un kāds gudrinieks pat rekuperāciju piesauca.

Vecais labais dīzelis 13.decembris 2020 10:05
1 0 Atbildēt

Amerika kungs brauca ar lielo Volvo, jo jau visu sen zināja par tiem sasodītajiem elektroauto , un tapēc teica, ka 12 gadu laikā iznīcinās tos Rīgas trolējbusus, tagad skaidrs kapēc, jo smagi un elektriski. Bet vai viņš zināja, ka trolējbusos nav batereji?

www.apollo.lv/6009706/ameri...bus-trolejbusu

imzz 13.decembris 2020 11:01
10 3 Atbildēt

Pašreizējie aprēķini liecina, ka pilsētas pasažieru satiksme līdz 2050. gadam vairāk nekā dubultosies. --

Vajag vairāk mošeju, tad līdz tuvākajai varēs aiziet ar kājām.

Asterix 13.decembris 2020 11:30
5 1 Atbildēt

Tiko viss tas cirks ar elektroauto sākās mans pirmais jautājums bija - kur liks cietās daļiņas no riepām. Un nu re mēs esam nonākuši jau līdz totālam auto liegumam!!!

anonimikis 13.decembris 2020 11:42
0 4 Atbildēt

Klikbaitu šits. Virsrakstam nekāda sakara ar raksta saturu.

?? 13.decembris 2020 12:18
2 0 Atbildēt

un par ko tad te rakstīts?

risinājums 13.decembris 2020 12:19
1 0 Atbildēt

Aizliegt pilsētas.Tad muļķībām vajadzētu izsīkt.

sētnieks 13.decembris 2020 12:23
4 0 Atbildēt

aizmirsa smēķētājus

dodu ideju 13.decembris 2020 14:24
1 0 Atbildēt

Auto aprīkot ar netīrumu savācēju.Lai tie,kuri skrien zirgam pa priekšu,izpušķo noformē in pievāc sev nopelnus,man nav žēl.

tāds ir 13.decembris 2020 17:08
1 0 Atbildēt

vācijā jau tiek testēti auto, kas savāc bremžu putekļus speciālos filtros - izskatās ne visai

imzz 13.decembris 2020 17:31
5 1 Atbildēt

Kas attiecas uz Rīgu, tad lielākais daļiņu avots ir no "smilšu-sāls" maisījuma tonnām, kā arī visiem atsegtajiem "smilšu karjeriem" pilsētas teritorijā.

Bet 13.decembris 2020 23:45
7 0 Atbildēt

Nebūtu vienkāršāk zaļos aizliegt ?

šoferīc 14.decembris 2020 1:34
4 0 Atbildēt

drīz sāks mērīt personālos pir***nus

NuNu 14.decembris 2020 9:09
2 0 Atbildēt

Nekādas ne dubultosies! Jo ja aizliegs automobiļus pilsētās, cilvēki pametīs pilsētas!

14.decembris 2020 11:11
0 0 Atbildēt

uzkāpsi uz divriteņa un pametīsi.

uz visiem laikiem)

Asaris 14.decembris 2020 11:36
2 0 Atbildēt

Varēja jau arī kaut kādus skaitļus minēt. Nu tas ID sver tik pat cik pasāts, vaitad pasātam ir 2x biežāk riepas jāmaina kā golfam?

Rumakss 14.decembris 2020 11:59
3 0 Atbildēt

Kā man ir apnicis tas zaļais sviests...

Krotow 14.decembris 2020 14:04
1 0 Atbildēt

Vispirms lai ievieš noteikumus katru pirdēju aprīkot ar gaisa filtriem. Un katram zaļajam bez vazelīna iespraust dibenā lielu filtru.

)) 14.decembris 2020 15:30
0 1 Atbildēt

sāc pētīt tandēmu cenas, nebūs jātērē dzīve šiem bezvazelīna murgiem.

dialektiski 14.decembris 2020 15:57
3 0 Atbildēt

Savulaik auto izglāba Ņujorku no noslīkšanas zirgu mēslos.Tagad-paldies,ardievu,lai ķīnieši,indieši un afroafrikāņi var izmest uz nebēdu.

Palaidniex 15.decembris 2020 9:15
1 0 Atbildēt

Tā kā divriteņiem riepas ne diltu un tiem nebūtu bremžu kluču...

imzz 15.decembris 2020 14:58
1 0 Atbildēt

Nav grūti atrast arī riteņbraukšanā dabai kaitīgus aspektus . Riteņbraucēji minoties bieži sasvīst. Ko dara ar piesvīdušām maikām , apenēm un zeķēm ? Tos mazgā elektriskajās veļas mašīnās ar sintētiskajiem mazgāšanas līdzekļiem. Tātad, tērē papildus enerģiju, ūdeni un piesārņo dabu ar mazgāšanas līdzekļu atlikumiem :-/

Paši arī bieži mazgājas. Cik nav lasīts: atbraucu uz darbu ar riteni, tūlīt iegāju dušā. Atkal lieks enerģijas un ūdens izlietojums utt. :-/

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti