BMW paziņo par savu atrašanās vietu… no upes dibena 12

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 1.janvāris 2021 12:32

Nozagts BMW X1 pārraidījis signālu par savu atrašanās vietu no Mainas (Vācija) upes dibena. Īpašnieks par notikušo uzzinājis pēc policijas zvana.

Trešdien, 30.decembrī , BMW atbalsta dienests saņēma signālu no 2019.gadā ražotā X1 ārkārtas palīdzības izsaukšanas moduļa. Signāla lokalizācija norādīja uz kādu punktu Mainas upē netālu no Maintalas

Pēc sazināšanās ar auto īpašnieku tika noskaidrots, ka X1 vairs neatrodas savā stāvvietā Taunus ielā, bet glābēju brigāde devās uz Mainas upi. Norādītajā vietā, 20 m no krasta ūdenslīdēji patiešām atrada pelēkas krāsas BMW un pārliecinājās ka tā salons ir tukšs.

Glābšanas operācija tika sarīkota nākamajā dienā un ar speciālas tehnikas palīdzību BMW tika izcelts krastā. Policija uzsākusi izmeklēšanu saistībā ar aizdomām par zādzību. Ir versija, ka automašīnu zaglis vai zagļi ieripinājuši upē no rampas.

Likumsargi uzsver, ka bez modernās avārijas dienesta izsaukšanas sistēmas automašīna diezin vai būtu atrasta.

 

 
Visi komentāri
 
imzz 1.janvāris 2021 12:56
0 1 Atbildēt

Gan jau vismaz jumts bija virs ūdens. Radioviļņi tak neizplatās ūdenī.

WALA 1.janvāris 2021 14:31
5 7 Atbildēt

Nav tiesa par neizplatīšanos, taču lai to uztvertu ar raidītaju ārpus ūdens tam butu jabūt tiešai redzamībai + pāreja no ūdens - gaisa ir diezgan problematiska. T.i. šis gadijums ir ar kaut ko patiesi specifisks, vai nu signāls pienāca bridi kad kads bloks nostradāja saskarē ar udeni,vai trieciena devējs paspeja noreaģēt un SOS aizgāja atrāk ka auto noslīka.

More info: news.mit.edu/2018/wireless...water-air-0822

imzz 1.janvāris 2021 16:50
0 0 Atbildēt

Kas nav tiesa par "neizplatīšanos" ? Ja tu pats rūpīgi izlasītu tevis pievienoto materiālu, tad tur minēts, ka zem ūdens tiek lietots sonars.

"In a novel system developed by MIT researchers, underwater sonar signals cause vibrations that can be decoded by an airborne receiver" "2.Using the system, military submarines, for instance, wouldn’t need to surface to communicate with airplanes," Tātad, patlaban zemūdenēm jāiznirst, lai komunicētu ar lidmašīnām.

Un vispār, ļoti zemas frekvences tiešām izplatās, bet netālu:

"VLF radio waves (3–30 kHz) can penetrate seawater to a few tens of meters and a submarine at shallow depth can use them to communicate."

Un, protams, tam visam nav nekāds sakars ar GPS:

"GPS doesn't work underwater because GPS communication is at microwave frequencies, which water absorbs very effectively " :-/

WALA 1.janvāris 2021 17:07
1 1 Atbildēt

Links bija par grūtībām pārraidit signalu starp 2 dažādām vidēm, par parējo - pārraidīšanas attālums ari gaisā ir atkarigs no raidītāja jaudas un tikai, sonārs ir tikai stipri efektīvaks veids, un pēc butības ir tikai drusku cita garuma vilnis pretstata radioviļņiem

imzz 2.janvāris 2021 15:52
0 0 Atbildēt

Sonārs ir "nevis cita garuma vilnis" bet ierīce, kura izmanto skaņas signālu zem ūdens ( līdzīgi kā delfīni ). Bļāviens, zini, nav "cita garuma radiovilnis" ;)

WALA 2.janvāris 2021 16:28
0 0 Atbildēt

Tu laikam lasīt nemaki teikts ir cita grauma vilnis nevis radiovilnis, un jā blaviens arī ir tikai noteiktas frekvences "viļņu sakopojomus" kas skrien pa gaisu. Ja gribas precīzi, varu pamuldēt ari prevīcoa fizikas terminos, ja tas tev kā palidz saprast lietas būtūbu.

WALA 1.janvāris 2021 19:52
1 0 Atbildēt

Papildunāšu vēl par GPS, jebkurš verķis kas ar to sazinas spēj dzivot ar pedējo saņemto pietiekamo signalo, un pec tam ar aptuveno ātrumu un virzienu sarēķinat kur aptuveni atrodies ( gan jau pat būsi redzejis, ka navigācijas sistēmas rāda kā tu brauc pa laukiem utml. kaut kur blakys tam ceļam pa kuru reāli brauc - tas ir tieši tas "defekts" jad GPS signāla nav vai tas nav "uzticams", bet navigācija turpina strādāt "ar matematiku" un telemātiku).

Modernakas sistemas spēj veikt korekcijas izmantojot GSM utml.

Latvietis 1.janvāris 2021 17:30
3 9 Atbildēt

1.kārt, ja nezini par SOS moduļa uzbūvi BMW tad nekomentē sūdu.

2.kārt, Tev ir BMW x1?

3.kārt, tehnoloģijas iet uz priekšu un pa studē padziļinātāk par BMW SOS moduļiem un to raidītāja jaudas amplitūdes diapazonu.

WALA 1.janvāris 2021 18:32
4 4 Atbildēt

Dumjš esi vai ? BMW sistema nav ne ar ko unikala sistēma, lai par to varētu izteikt savas domas.

Krotow 1.janvāris 2021 21:18
4 1 Atbildēt

Drīz būs pie mums autoplacī ar "1 mācītāju īpašnieku".

Bmw 2.janvāris 2021 11:05
1 0 Atbildēt

Es esmu pārliecinats ,ka nāriņas ieslēdza sos sistēmu ar draugu delfīnu augstfrekvences balss palīdzību. Un lai signāls labāk izplatītos , tad bebri nograuza kokus.

Vernons 2.janvāris 2021 8:34
1 0 Atbildēt

Trieciena sensors nostrādā! Ja tāds ir.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 27

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti