Visi komentāri - Tallina sāk ieviest "viedo" ielu segumu, kas pārveido saules enerģiju

Tallina sāk ieviest "viedo" ielu segumu, kas pārveido saules enerģiju 7

 
Nozare.lv | 7.janvāris 2021 10:11

Tallina sākusi ieviest "viedo" ielu segumu, kas pārveido saules enerģiju, ļaujot izmantot to praktiskām vajadzībām, totarp apgaismošanai un apledojuma novēršanai.

Īstenojot pilsētas Vides un komunālās saimniecības departamenta projektu, aizvadītā gada nogalē septiņās Tallinas vietās atklāti šādi inovatīva seguma posmi, kuru kopējā platība pārsniedz 250 kvadrātmetrus.

Līdztekus saules enerģijas pārveidošanai visām šīm zonām ir arī papildu funkcijas, kas palīdz regulēt satiksmi un palielināt drošību uz gājēju pārejām, Igaunijas galvaspilsētas pašvaldības paziņojumā norādījis vicemērs Kalle Klandorfs.

Cita starpā, uz pārejām šāds segums dublē luksofora gaismu, tas spēj arī kausēt sniegu un ledu, neļaujot veidoties apledojumam.

Tikai 20% pārveidotās saules enerģijas tiek izmantoti apgaismojumam, pārējais noder apsildīšanā - ja gaisa temperatūra ir ap nulli, "viedais" segums būs siltāks par apkārtējo gaisu un sniegs uz tā kusīs un iztvaikos. Apledojuma novēršana gan nav galvenā šāda seguma funkcija, bet to var uzskatīt par noderīgu blakusparādību.

Lēsts, ka gada garumā šie jaunie risinājumi ļaus saražot vairāk elektroenerģijas nekā patērēt.

Viedais segums Tallinā jau palīdz apgaismot gājēju celiņu un veloceliņu posmus, sabiedriskā transporta gaidīšanas zonas, neregulētas gājēju pārejas, skrejriteņu novietni.

2019.gada aprīlī Igaunijas galvaspilsētas Vides un komunālās saimniecības departaments noslēdza līgumu ar Tallinas Tehnisko universitāti un uzņēmumiem "e-Pavement" un "T-Konsult" par tehnoloģiskā prototipa izstrādi un ieviešanu pilsētvidē līdz 2020.gada beigām. Šie pilotprojekti palīdzēs nākotnē izstrādāt tehnoloģiskos risinājumus vietās, kur nav elektrotīkla un kabeļa ievilkšana izmaksātu pārāk dārgi.

"Viedie" segumi ir viena no svarīgākajām nākotnes viedpilsētu sastāvdaļām, un šis projekts palīdz Tallinai virzīties uz izraudzīto mērķi - kļūt par zaļu un inovatīvu pilsētu, norādījusi pašvaldība.

 
Visi komentāri
 
WALA 7.janvāris 2021 10:21
6 2 Atbildēt

Kartējais naudas "apgūšanas" pasākums un jauns atkritumu ražošanas veids. Ka pie velna tādu "sūdu" pēc tam uzturēt un pie ceļa seguma maiņas mainīt ... pie kam jebkurš pat viscietākais kvarca stikls ir viegli saskrāpējams ar regulāru "smilšu pulēšanu", un iekš saskrāpēta stikla esoši saules elementi vairs nestrādā tik efektīvi kā sākumā. Tad zin labāk to uzkārt stabos pie ceļa ja tik ļoti vajag...

650 7.janvāris 2021 10:35
2 2 Atbildēt

Labāk pakārt stabos uzreiz visu ielu.Un apsildīt ar gāzi.Un 20% patiesā labuma iegulēt depozītā.Jā.

Oskars 7.janvāris 2021 11:54
3 1 Atbildēt

franči jau būtiski aplauzās ar daudz vērienīgāku projektu.

www.businessinsider.com/first-solar-r...-photos-2019-8

EEVblog un Thunderfoot Youtūbē par šāda tipa projektiem arī izteikušies ne pārāk glaimojoši, lai neteiktu ka nopēluši.

imzz 7.janvāris 2021 12:34
2 0 Atbildēt

Interesanti, kā tie elementi pārcieš radžu riepas.

viencexperc 7.janvāris 2021 20:56
2 0 Atbildēt

Vēl labāk būtu uzbūvēt ātomreaktoru, kaut kur uz Krievijas robežas. Tad elektrības būtu tik daudz, ka mierīgi varētu arī eksportēt.

Kanibaals 9.janvāris 2021 23:22
0 0 Atbildēt

Kaut kur Latgalē tur tāpat vieni kārklu latvieši dzīvo. Vai vēl labāk atomelektrostaciju uz kuģa un tad ja notiek kušana var noslīcināt Baltijas jūrā, būtu vēl papildus ieguvums - ūdens siltāks.

viencexperc 7.janvāris 2021 20:56
0 0 Atbildēt

Pēc desmit gadiem tādus sāks būvēt arī Latvijā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti