Hyundai nodevis pircēju vērtējumam jauno elektroautomobili Ioniq 5, kas pārdošanā nonāks šā gada vasarā kļūstot par pirmo modeli jaunizveidotajā apakšzīmolā Ioniq.
Ioniq 5, kas izgatavots uz jaunās E-GMP platformas, ir 4,64 m garš pēc izmēriem līdzinoties tādiem elektriskajiem automobiļiem, kā Volkswagen ID.4 un Nissan Aryia.
Pircējam būs pieejamas četras Ioniq 5 versijas. Bāzes modelim ir aizmugurē iebūvēts 170 Zs (350 Nm) elektromotors, kas nodrošina ieskrējienu līdz simtam 8,5 sekundēs, bet 58 kWh baterija saglabās enerģijas krājumus aptuveni 400 km.
Līdz 500 km ceļot varēs, ja pircējs izvēlēsies variantu ar 72,6 kWh bateriju un 218 Zs elektromotoru, kas 100 km/h sasniedz 7,4 sekundēs.
Varianti trīs un četri apvieno jau minēto elektromotoru ar vēl vienu elektromotoru priekšā, kas apvienojot abus pārtop par pilnpiedziņas modeļiem ar 235 un 306 Zs kopējo jaudu (abiem 605 Nm). Līdz simtam šie varianti paātrinās 6,1 un 5,2 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir ierobežots līdz 185 km/h visiem četriem.
Ioniq 5 pamatā ir 800 voltu tehnoloģija, kas nozīmē ātrās uzlādes iespēju ar jaudu līdz 220 kWh. Ražotājs norādījis ka 10-80% uzlādei pietiks ar 18 minūtēm, bet 100 km – mazāk kā ar piecām. Protams, automobili varēs uzlādēt arī no 230 voltu tīkla un ar 11 kW Wallbox iekārtas palīdzību.
Par papildmaksu var iegādāties saules paneļu jumtu, kas vairāk paredzēts 12V pieslēguma nodrošināšanai ar enerģiju, daļu nosūtot arī uz galveno bateriju. Testi Spānijā un Hyundai inženieru aprēķini liecina, ka saulainās valstīs gada laikā šādā veidā iespējams sakrāt rezervi 2000 kilometriem.
Pateicoties 3 m garajai riteņu bāzei, Ioniq 5 piedāvā plašu telpu arī aizmugures pasažieriem, bet bagāžas nodalījumā ietilpst 540-1600 litri. Zem motora pārsega ir vēl viena 54 litru novietne, kas pilnpiedziņas versijām sarūk līdz 27 l.
Ioniq 5 piemērots arī 1,6 t smagas piekabes vilkšanai.
Salonā ir ciparu mērinstrumentu un multimediju ekrāni (abi 12 collas), sēdekļi, kurus var atlaist relaksējošā pozā (taču ne vairāk), viduskonsole, kuru var nedaudz pabīdīt uz priekšu un atpakaļ par 14 cm, lai, piemēram, vieglāk pārsēstos no vadītāja uz pasažiera sēdekli. Pieejams arī Head-up projekcijas displejs un Augmented-Reality-Funktionen (AR) paplašinātās realitātes funkcija (Hyundai pirmoreiz).
Huyndai Ioniq startē ar visdārgāko ierobežotā skaita versiju (Vācijā nepilni 60 000 eiro), vēlāk kļūs pieejams bāzes modelis par 42 000 eiro.
Tālākie Ioniq apakšzīmola plāni: sportisks sedans Ioniq 6 (2022.gads) un krosovers Ioniq 7 (2024.gads).
Patiesībā šis varētu būt glītākaos hjundajs, ko tīe šķībacainie ir uzražojuši! Cena? Nu ar cenu viss ok, bet tik un tā būs daudz visādas sūdainas plastmasas. Varbūt kādreiz visi dalbajobi u korejiešu slavinātāji sapratīs, ka lai to šķībacaini uztaisītu tik pat aprīkotu un ar kvalitatīviem izejmateriāliem, gaitas īpašībām viņs maksās ne mazāk, kā vācietis, un prasīs pirnācigu apkopi, citādāk plīsīs uz nebēdu, bet nu dalbajobiem to nesaprast.