Krievijā pārdod 50.gadu ZIM GAZ-12 (+ FOTO) 36

Foto: Ekrānbilde no Avto.ru

iAuto | 5.jūnijs 2021 8:17

Interneta sludinājumu vietnē Avto.ru ievietots interesants piedāvājums – sešvietīgs 50.gadu sedans ZIM GAZ-12, modelis, kas galvenokārt tika izmantots kā padomju partijas darbinieku augstāko amatpersonu transports.

Sludinājumā lasāms, ka automašīna atrodas Maskavā. Tā ražota 1956.gadā, nobraukusi 60 000 km, ir labā tehniskā kārtībā un ilgu laiku uzglabājies privātā kolekcijā. 

Pārdevējs par to prasa 7 700 000 rubļu – aptuveni 85 000 eiro.

ZIM kļuva par GAZ-13 "Čaika" priekšteci un galvenokārt bija paredzēts partijas nomenklatūras elites vajadzībām, taču dažos gadījumos to atļāva iegādāties arī personīgai lietošanai. 

ZIM GAZ-12 ražoja no 1948. līdz 1960.gadam Gorkijas autorūpnīcā. 5,53 m garais un gandrīz 2 tonnas smagais sedans ar 3,2 m garenbāzi tika aprīkots ar 3,5 litru 90 Zs benzīna motoru un trīs pakāpju mehānisko pārnesumkārbu.

Aptuveni 50% detaļu šajā modelī tika izmantotas, aizgūstot tās no vieglā automobiļa GAZ-20 Pobeda un kravinieka GAZ-51.

Pavisam tika izlaisti 21 527 ZIM GAZ-12 automobiļi.

 
Visi komentāri
 
Vidzeme 5.jūnijs 2021 8:28
1 2 Atbildēt

Smiltenē 80.gados vienam privātajam bija - briesmīgi lēns un smagnējs likās

msh 5.jūnijs 2021 14:46
0 0 Atbildēt

Nav jau teikts ka tur vēl bija dzimtais motors - līdz šim vienīgais zims ko man ir gadījies redzēt bija ar volgas motoru iekšā ieliktu...

felix65 5.jūnijs 2021 9:02
2 1 Atbildēt

Ņe v zapadlu fašistu līderu vāģī iesēsties? Tie "cilvēki" slepkavoja miljonus.

65 5.jūnijs 2021 9:13
2 1 Atbildēt

Vari iztulkot?

Krotow 5.jūnijs 2021 17:38
0 0 Atbildēt

Būsi fašistus ar komunistiem sajaucis. Pārējam piekrītu.

Starp citu Vācijā bija nacisti.

felix65 6.jūnijs 2021 9:55
0 0 Atbildēt

Kāda atšķirība? Abi režīmi kā dvīņubrāļi, tikai krievi pilnīgi bez smadzenēm.

Vernons 5.jūnijs 2021 9:09
2 0 Atbildēt

Jelgavā Dubriniekam tads bija. Mani bērnībā arī dažreiz veda. 140 km/h gāja. Izcils verķis priekš tiem laikiem!

Upss 5.jūnijs 2021 12:00
1 4 Atbildēt

iAuto, kāpēc neviena vārda par to, cik tas motors rij? Droši vien savi 20 l uz 100...

darklight 5.jūnijs 2021 12:09
8 2 Atbildēt

Kāda starpība, cik rij. Neviens ikdienā uz darbu ar tādu nebraukās. 20 varētu būt pats minimums.

... 5.jūnijs 2021 12:54
6 1 Atbildēt

Ja tevi interesē, cik tas motors rij - tas auto nav priekš tevis....skaties bildītes, priecājies.

spriidiic 5.jūnijs 2021 14:21
5 0 Atbildēt

Tajos lika GAZ 51 motorus. Licence 1928. gada ražojuma Dodge apakšvārstu dzinēja ražošanai.Gorkija autorūpnīcā bija legāli iegādāta. Pati bundža ir kaut kāda (apm. 48.tā gada) Buika copīpasta bez licences.

Pļurkt 5.jūnijs 2021 15:57
1 4 Atbildēt

Pobeda ņammāja 20 litri braucot ar kādi 70 km/st!

Volgai garšoja 20 braucot ar 80.

Šim ar garantiju vairāk pat pie 60.

BET vienā darbā man ir paziņa kam jaunībā tāda bija! Es varu painteresēties par reālo patēriņu.

Vidzeme 5.jūnijs 2021 16:14
1 0 Atbildēt

painteresējies gan, tik daudz nevarētu būt - gaziki un zili ap 30, nu varbūt drusku vairāk tērēja, gaz-51 mazāk par 30

Pļurkt 7.jūnijs 2021 9:52
1 0 Atbildēt

Uzzināju no darba biedra par viņa ZIMu, kurš vēl šodien ir!

Ar oriģinālo dzinēju GAZ-51 (forsēts no rūpnīcas) varēja iekļauties pat 15 litros uz 100 km pa trasi ja brauc 80 - 90 km/st!

Bet +- civilizēti braucot plūsmā jārēķinās uz 18 L. Motors ir lēngaitas un lielie ātrumi viņam ne visai patīk.

Pašlaik šim stāv motors no 24. Volgas. Uz 100 km/st 18 - 20 L. Ir bijuši gudrinieki kas lika motorus no GAZ-53 V-8, tad gan to nabaga ZIMu varoja ārā!

No rūpnīcas ZIMa pašmasa bija 2 tonnas. A-72 benzīns. Lielījās ka ārkārtīgi laidena gaita, un ZIMu nekad nepārdos.

msh 7.jūnijs 2021 10:52
0 0 Atbildēt

O, tas variants ar V8 jau izklausās pēc kaut kā nopietna...

Vidzeme 7.jūnijs 2021 21:01
0 0 Atbildēt

nu re, tikām līdz patiesībai - tad jau arī Smiltenes ZIMam ir bijis oriģinālais motors, jo tā arī atceros, ka tas tā lēnām un cienīgi pa tām šaurajām ieliņām kuģoja.

Krotow 5.jūnijs 2021 17:40
0 1 Atbildēt

3.5l bendzīnnieks - varu iedomāties, cik tas auto braukšanai izmaksāja jau padomju laikos. Bendzīns toreiz pret tā laika algām bija dārgāks kā tagad.

voss 5.jūnijs 2021 18:07
1 0 Atbildēt

Čļenovozu izmaksas nebija to pasažieru rūpe...viss bija kopīgs, kas attiecas uz partijnieku komforta nodrošināšanu.

Pļurkt 5.jūnijs 2021 18:18
1 3 Atbildēt

Tajā laikā benzīns maksāja mazāk kā gāzētais ūdens!!!

Pat šoferiem bija lētāk izliet grāvī "saekonomēto" benzīnu un nopirkt DUSā vajadzīgo savam vieglajam!

650 5.jūnijs 2021 21:59
1 0 Atbildēt

jaja, 70to gadu vidū 76tais maksāja precīzi 7kap/litrā.Vidēja tāda inženiera alga tolaik bija 140rub/mēn,attiecīgi 2k litri sanāk.Šodien ir 1,30/l, tātad vajadzētu būt algai 2600,-

Vernons 5.jūnijs 2021 23:28
0 0 Atbildēt

Manā jaunībā bija leiputrija! Benzīns 7 kap. Litrā. Tukša limonādes pudele, vai alus 12 kapeikas, pilni krūmi. Eļļa benzīntankā pludoja! Mopēdam bāciņa 5 litri 35 kapeikas!!! Benzīns lētāks par ūdeni bija. Tā kā degvielas patēriņš bija pēdējais par ko domāt.

650 6.jūnijs 2021 0:20
0 0 Atbildēt

Jā,Vernon.Precīzi tā.Es vēl uzspēju pieķert to laiku, ka 0.5 pacēla jau uz 20kap..Visvērtīgākās bij 0,8"bombas" iz/pod Agdama.Tās gāja pa 17kap.Ja Ozolniekos bija motokross vai Ruļļos autokross- pudeles varēja salasīt kaut 500gab.Problēma bij fiziski aiznest/izvest.Balzāma māla pudele puslitrīgā- 80kap,mazā pa 60.Piena pudele- 15kap, litrīgā pa 20.Krējumburciņa 10kap ;p)))

Kino biļete- priekšā 2 rindas pa 30kap,vidus pa 40,balkons un beidzamās rindas pa 50.Rīgā gan bija platformāta Palladium pa 70kap..

Rīga-Jelgava maršruta autobuss 65kap,mikroautbuss 90kap, vilciens 35kap(bērnu biļete 10kap,skolnieku 18kap..).

Eskimo un plombīrs- 20kap.Iebiezinātā piena bundža- 55kap.Trīsstūraina puslitra tetrapaka piena- 14kap.Sviests 3,50rub/kg...Šņabis parastais 3.62,stoļičnaja 4.12,vēlāk pšeņičanaj 5,25rub par puslitru.Konjaks arm/gruz- apm 8.12-9.12rub par 0,5l.

Sudrabedžus/Puškinprospekta stūrī atradās tas benzīntanks.Eļļas "iepildei" kalpoja gara metāla izlietne ar krāniem un skārda mērāmkrūzēm...

Turpat blakus pussagruvušajā Pareizticīgo baznīcā atradās kaut kāds šķūnis/noliktava.Vēl kvartālu tālāk tagadējais pilsētas simbols Sv.3vienības Tornis atradās totālā avārijas stāvoklī,bet tur varēja iekļūt pa šaurām sānu trepēm.Uz sienām bija ar zīmuļiem sazīmēti visādi mākslasdarbi- sākot ar zārkiem un miroņiem un beidzot ar "dzeju" krievu valodā.Jā.

Vidzeme 6.jūnijs 2021 6:37
0 0 Atbildēt

es arī braucu uz motokrosiem, pirku limonādi un saldējumu, jūsmoju par Serģi vecāko un Viesturu Gauši, bet bija kāds vīrs vienkāršās drēbēs, kas sāka strādāt jau no pirmajām minūtēm - lasot pudeles. Zinātāji stāstīja, ka šādi viņš nopelnījis žiguli, vai taisnība, nezinu, bet bija viņš katrā moto/autokrosā un vienmēr staigāja ar smagām somām.

Un jā, atceros kādu "Gaujas kausu", kad bija atbraucis motokrosists Pimp*s no Lietuvas - traki, taču kaut kā tas uzvārds diktoram bija jāpiesaka un arī dalībnieku programmā tas bija nodrukāts

murx 7.jūnijs 2021 8:30
0 0 Atbildēt

Kad Gintautas brauca garām, ovācijas bija skaļākas, nekā Serģim

Rr19 6.jūnijs 2021 11:37
0 0 Atbildēt

Polšiņš par 3.07 arī bija.

Krotow 6.jūnijs 2021 20:31
0 2 Atbildēt

Kaut kāds gerontokrātu tusiņš. Par tām pudēlēm vismaz viens no jums māju ir uzbūvējis? Kaut vai tintnīcu?

Vidzeme 7.jūnijs 2021 21:12
0 0 Atbildēt

no mums nē, bet nav izslēgts, ka tas 80.gadu pudeļvīrs uzcēla. Slinkums rēķināt, bet vienbrīd tukša 0,5 l pudele maksāja 20 kapeikas, pilna -12 (minerālis). Moto/autokrosi tika rīkoti katru nedēļu no agra pavasara līdz rudenim, uz turieni, pirmēram, Gaujas Kauss Valmierā, brauca tūkstošiem cilvēku un dzērienus (limonādi, alu utt) pieveda klāt ar kravas mašīnām (autolavkas), ko parasti "Īzpirka pa tīro". Parasti tukšā tara tā arī palika tur, kur jautrās kompānijas tusēja un darbs "pudeļvīram" turpinājās arī tad, kad kross bija beidzies

Pļurkt 6.jūnijs 2021 8:31
1 1 Atbildēt

Jēziņ kāds tups!!!!!!!!

Ja kaut ko lasi tad izlasi no gala līdz galam, nevis katru 3. vārdu to pašu pa diagonāli un tad smērē savus stulbumus!

Šo auto BEIDZA ražot 1960. gadā - SEŠDESMITAJĀ!!!

+++++

Vidējais inženieris tolaik saņēma MAZĀK kā vidējais strādnieks!!

=============

Kā vienmēr - ja kāds runā par zirgiem, tad tu par zirņiem un tad vēl ar garantiju sāks zākāties!

Rr19 5.jūnijs 2021 23:10
1 0 Atbildēt

Rīgā takšos viņi arī bija.

Pļurkt 6.jūnijs 2021 8:36
0 1 Atbildēt

+ dzimtsarakstu nodaļās un ātrajās palīdzībās ar.

Rr19 6.jūnijs 2021 11:26
2 0 Atbildēt

Bija jau vagons, nestuves bez aizķeršanos gāja iekšā.

Pļurkt 6.jūnijs 2021 18:36
1 0 Atbildēt

+ man šodien sāp tūplis.

Pļurkt 6.jūnijs 2021 19:09
0 1 Atbildēt

Dalbajobs bija un paliek dalbajobs vai raksta zem sava vai sveša nika!!

Nekādi nesaprotu šito JOBANO i-auto, kas pieļauj visādu mūjābeļu invāziju, smērējošu zem svešiem nikiem! Pat nevis smērējošiem, bet vemjošiem...

Laikam jau PATĪK!!!

Pļurkt 7.jūnijs 2021 9:42
0 0 Atbildēt

Patīk gan! Raksti vēl!

Pļurkt 7.jūnijs 2021 10:47
0 0 Atbildēt

Dalbajobs bija un paliek dalbajobs vai raksta zem sava vai sveša nika!!

Elon 6.jūnijs 2021 23:35
0 0 Atbildēt
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nepaguva apdzīt (+ VIDEO)

Sieviete pie Chevrolet stūres nepagūst pabeigt apdzīšanas manevru un saduras ar pretimbraucošo MAN kravinieku. Autovadītāja ar smagām traumām nogādāta slimnīcā. Lasīt vairāk

 

"Rīgas siltums" plāno iegadāties astoņus elektroauto 1

AS "Rīgas siltums" plāno iegādāties astoņus vieglos pasažieru elektromobiļus uzņēmuma operatīvās vadības funkciju nodrošināšanai, aģentūru LETA informēja kompānijā. Lasīt vairāk

 

Baumanim un Ošam piedzīvojumiem bagāta diena Eiropas rallijkrosa čempionātā Rīgā

Latvijas pilotiem Jānim Baumanim un Edijam Ošam sestdien padevās piedzīvojumiem bagāta diena Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) pasaules rallijkrosa čempionāta "Ferratum World RX of Rīga" ietvaros notiekošā Eiropas meistarsacīkšu RX1 klasē posmā, ziņo sacensību rīkotāji. Lasīt vairāk

 

Elektromobilitātes tuvākā nākotne: baterijas uzlāde ilgs tikpat, cik degvielas uzpilde 11

Autoražotāji palielina klātbūtni elektriskā transporta tirgū, veidojot aizvien daudzveidīgāku modeļu piedāvājumu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti