Pētījumā noskaidrots - elektromobiļu uzturēšana prasa lielākus izdevumus īpašniekam 62

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 8.augusts 2021 13:06

Elektromobiļiem ir daudz lielākas uzturēšanas izmaksas nekā parastajiem automobiļiem ar iekšdedzes dzinējiem, vēsta ASV tirgus analītiķu "We Predict" pētījuma rezultāts.

Pētījumā ar nosaukumu "Deepview True Cost" tika analizētas faktiskās izmaksas, pamatojoties uz tehniskās apkopes dokumentiem. Pētījumam tika novērtēti 1,6 miljoni apkopes un remonta pasūtījumu 301 automobilim.

Rezultāts izrādījās pārsteidzošs - elektrisko transportlīdzekļu pakalpojumu izmaksas pirmajos trīs mēnešos bija vidēji 123 ASV dolāri. Salīdzinājumam: klasisko benzīna automobiļu īpašnieki par apkopēm maksāja vidēji 53 ASV dolārus, bet hibrīdauto izmaksas izrādījās pat nedaudz zemākas par 46 ASV dolāriem.

Ja elektromobiļos kaut kas salūzt, kas acīmredzot nenotiek tik reti kā ierasts domāt, tas kļūst dārgs: saskaņā ar We Predict datiem vidējās detaļu izmaksas bija 65 ASV dolāri, kas ir vairāk nekā divas reizes augstākas nekā tīra benzīna transportlīdzekļiem (28 dolāri). Un arī veicamo darbu izmaksas ir daudz augstākas - 58 dolāri pretstatā klasisko iekšdedzes dzinēju mašīnām (25 dolāri).

Ja bojājumus īpašnieks nav radījis pats, ražotājs parasti sedz šādu jaunu transportlīdzekļu uzturēšanas izmaksas. We Predict vadītājs Džeimss Deiviss tomēr norāda, ka izmaksas, kas radušās pēc trim mēnešiem, parasti pēc pieciem gadiem palielinās piecpadsmitkārt, un pēc šī laika perioda tām jāpiemēro koeficients 20.

Papildus augstajām uzturēšanas izmaksām elektromobiļu vadītājiem ir jābūt gataviem arī lieliem vērtības zudumiem ilgtermiņā. Klienti un tirgotāji ASV ziņo, ka pēc astoņiem līdz desmit gadu ekspluatācijas dažu elektromobiļu uzlādes jauda ir tik zema, ka transportlīdzekļi praktiski vairs nav pārdodami.

 
Visi komentāri
 
mani paziņas to jau izbauda 8.augusts 2021 13:20
36 10 Atbildēt

un uzlādei patērē 2/3 no diennakts laika kad kaut kur jābrauc ...un nedod dievs tālāk par 100km

Barduck 8.augusts 2021 19:58
7 8 Atbildēt

Sarakstija šo pētijumu benzīna tirgotāji? Man B4 birst nevis katru dienu bet katru stundu

Ja nebūtu Tesla tad vēl kādus 15 gadus mēs nedzirdētu ka vispār tādi elektroauto ar kuriem var nobraukt vismaz 200km eksistē.

Osta 8.augusts 2021 13:43
32 9 Atbildēt

Nu ko,atpeldējām.Pietiek jau ar ekovadiem kuri paši sadalās,nemaz nerunājor par pārējām mikroshēmām kur iemetīsies zaļais.

imzz 8.augusts 2021 13:47
28 5 Atbildēt

Britu Whatcar rakstīts ka arī apdrošināšana dārgā gala elektroauto britu apdrošināšanas tirgū izmaksā vairāk, nekā iekšdedzes dzinēju auto. Piem. apdrošināt Tesla 3 modeli izmaksājot par 45% vairāk nekā 3 sērijas BMW. Motivēts ar to, ka uzrāviens elektroauto spēcīgāks ( kas, acīmredzot, palielinot sadursmes iespēju ) un remonta izmaksas dārgākas.

650 8.augusts 2021 14:09
14 5 Atbildēt

Ieskrējiena straujums ir steidzami jāierobežo.Jānomierina, tāteikt.Lohiem jānosaka 16sek/100,elitei max līdz 10. Amatpersonām,grāfiem,šeihiem un piļu/valdniekiem- izņēmuma kārtā saglabāt pieeju pusizžuvušajiem dd resursiem ar dūmainības koef līdz 3.0 ieskaitot.Jā.

Izstrādāt lietotni par 26bn eur,kuŗa plašiem sabiedrībass slāņiem nodrošinātu attālinātu pierakstu uzlādes vietām.

Par budžeta līdzekļiem uzlādes vietu tuvumā ierīkot (nospraust..)sabiedriskā mierinājuma/joslas rindu budžeta plānveidīgai sakārtošanai,attiecīgi veikt nepieciešamo apbūves platību atsavināšanu un vairākzvaigžnu virspazemes eOtteļu izbūvi.Ar iznomājamām kartona gultām,nanoūdens dušām un vairākkārt pielietojamo vairākkārtu tOletes papīru.Lai valstī (vairs) nav netīra s-xa un/vai lai neplānoti nedzimst kārtējie dalbae-patērētāji.Jā.

Upss 8.augusts 2021 14:18
6 4 Atbildēt

Vai tik tu neesi viens no tiem lohiem?...

650 8.augusts 2021 14:28
5 1 Atbildēt

-tu domā no tiem, kas valda/pilī ??

Upss 8.augusts 2021 20:20
2 1 Atbildēt

Gan, gan...

Valdis 8.augusts 2021 14:25
18 5 Atbildēt

Visa ta elektrokampaņa ir tāpēc, ka tradicionālo auto pilnveidošana nonākusi strupceļā-neko radikāli jaunu nevar izdomāt, pamatos nekas nav mainījies jau 100 gadus, vecos auto lieto pārāk ilgi un jaunus nepērk. Tāpēc vajag piespiest cilvēkus atteikties no iekšdedzes motoriem un masveidā pāriet uz elektromotoriem. Tirgus atkal sakustēsies un ienākumi būs neaptverami.

650 8.augusts 2021 14:35
9 5 Atbildēt

Prottams, ka vajag Brīvprātīgi Piespiest.

Nekādā ziņā Nevajag sakārto esošo situāciju.kad (zinātnieku izstrādāto) bargi bargo cssdTA kontroli var mierīgi izbraukt ar cauru trubu un pilnīgi bez jebkādas atbilstības pilnīgi jebkādai euro-izmeši normai.Jā.Galvenaiss, kaD katrs cauri izbraukuāais ir Samaksāajis/par.Jā.

Pa ielu mums katrs var braukt kā un ar ko Grib,vajadzībass gadījumā izsitot opponenta (pretīgo) purnu un /vai nolaužot tam jebkuru a/m aprīkojuma elementu.Jā.

Irsēju čekotājs 8.augusts 2021 15:14
3 14 Atbildēt

Oriģinālajā rakstā ir gan par lielākām izmaksām, bet ne jau īpašniekam. Visus remontus sedz garantija (ja runa par auto defektiem).

felix65 9.augusts 2021 7:15
5 0 Atbildēt

un kad garantija cauri?

Opis 9.augusts 2021 11:24
3 3 Atbildēt

Tad Tu atkal pērc jaunu elektromobīli :zaļa_vide: :ekonomika_nepastājas:

raimondsm 8.augusts 2021 15:45
4 4 Atbildēt

www.wepredict.com/

palasiet vispirms, kas tas ir par kantori

Latvietis 8.augusts 2021 16:10
13 4 Atbildēt

Elektromēsla nākotne ir norakstīta.

Krotow 8.augusts 2021 23:03
4 4 Atbildēt

Cik Pēterburgā šodien šņabis ar desu maksā?

reku 10.augusts 2021 21:33
1 0 Atbildēt

Domāju ka nav gan.Gan jau izmetīs nākamo kārti,krutāku akumulatoru.

rupicii 8.augusts 2021 16:33
11 4 Atbildēt

Jebkādu statistiku var apstrādāt tendenciozi:

Airbuss A380 vienā incidentā spēj pazaudēt 400-600 pasažierus.BMW aptinoties ap koku tikai 4.

We Predict secinājums - Aviācija ir 100x nedrošāka.

qwerty 9.augusts 2021 9:32
4 5 Atbildēt

Ne jau statistikai vai analīzei ir nozīme. iAuto tikai grib pakaitināt kārtējo reizi elektronīdējus, kuru te nav maz.

Mērķis sasniegts, visi priekā sit plaukstas un lāmā elektroauto.

... 9.augusts 2021 11:57
5 0 Atbildēt

Vai elektro fani ir tikpat agresīvi kā komunisti un praidisti - "kas nav ar mums, tas ir pret mums"?

Vai visi kas no sajūsmas nelēkā par totālu elektrifikāciju, ir elektronīdēji?

Objektīvi ņemot, elektroauto ir smagāki un parasti ar lielāku griezes momentu par "fosīlajiem", tāpēc nebūs brīnums, ka ritošās daļas remontu izmaksas ir lielākas. Pie tam jaunām tehnoloģijām vismaz sākotnēji ir rī vairāk "bugu"...

qwerty 10.augusts 2021 20:07
0 0 Atbildēt

Ar "visi" es apzīmēju to iAuto komentētāju daļu, kam tiešām ļoti nepatīk elektroauto. To var redzēt komentāros pie katra raksta par elektroauto. Ar to es neapzīmēju visu cilvēci un tos, kas normāli diskutē un piedēvā normālus argumentus.

Ots 8.augusts 2021 18:08
6 9 Atbildēt

Tas ir pagaidām.kamēr nav servisu un ..kamēr detaļas neražo citi....un zaļais metas arī jaunajiem iekšdedzes dzinējiem ar tiem tievajiem vadiņiem.....

Hmm 8.augusts 2021 18:16
4 2 Atbildēt

tā būs vienmēr - vieni par, otri - pret. Tāpat kā vakcinētie pret antivakseriem, vai otrādi

Shiirs 8.augusts 2021 19:04
4 12 Atbildēt

Bomāru vaimanas

↑↑↑↑↑↑↑ 8.augusts 2021 20:37
17 3 Atbildēt

Norāde uz bomāru

Piszzx 8.augusts 2021 20:33
4 5 Atbildēt

Kas liek vispār šadus rakstus..un kas intresanti var salūzt jaunai mašīnai pēc 3 mēmešiem...un vispār ir garantijas remonts..ja vien neieskrien sienā..kaut kur izdirsti fakti ne no kā....un vispar ja pērc autinu pa 40 pakām..tad tak loģiski matrs sūds maksās vairāk nekā lētai dacijai.

Garantija 8.augusts 2021 20:39
4 3 Atbildēt

Kamēr dīlera varā, tikmēr viņš vālē laimīgo pircēju kā grib

Kaspars 8.augusts 2021 21:40
2 0 Atbildēt

Dirsiens

Nopietni saku 8.augusts 2021 22:11
6 2 Atbildēt

Jaunam benžas auto pirmās apkopes laikā nomaina eļļu ar piestrādāšanās perioda skaidām un pievelk vaļīgās skrūves uz pircēja rēķina. Elektriskajam izzvana bateriju, vai nav jau sākusi pūsties un uzliek jaunākos apdeitus, kas labo kļūdas ar kurām auto noripojis no konveijera.

Krotow 8.augusts 2021 23:07
7 0 Atbildēt

Visvairāk pirmā gada remontu izmaksas elektroauto sačakarēja kāreiz Tesla - ar nost krītošiem bamperiem, jumtiem, logiem, pa kuriem tek iekšā lietus un iesprūdušiem elektriskajiem durvju rokturiem.

Kaķis 9.augusts 2021 8:25
4 0 Atbildēt

Zolīdā kompānijā Teslu nav pieņemt pieminēt. Ideja laba, izpildījums #*^)$&*)%

Ruksis 9.augusts 2021 8:58
5 9 Atbildēt

Kurš gudrītis ir tulkojis šo rakstu? E-auto apkopes izdevumi visa mūža gaitā noteikti ir DAUDZ mazāki par iekšdedzes dzinēja auto, tas ir rakstīts arī attiecīgajā We predict rakstā. Runa raksta angliskajā versijā ir par vēsturiski konstatētajiem izdevumiem pirmo mēnešu laikā, kurus parasti tāpat sedz autoražotājs. E-auto vispār nav vajadzīgas nekādas apkopes, eļļas maiņas u.tml., vairums atjauninājumu tiek veikti attālināti. Turklāt e-auto ir daudz mazāk detaļu, mazāk iespēju kaut kam salūzt. Un apkopes izdevumi nākotnē tikai samazināsies, jo īpaši jaunajiem Tesla auto, ko sāk ražot šogad, kas aprīkoti ar t.s. “Structural pack”. Lūgums redaktoram vēlreiz izlasīt rakstu, izlabot raksta virsrakstu un raksta būtību, citādāk izskatās pēc tradicionālo auto pasūtījuma raksta.

qwerty 9.augusts 2021 9:36
2 0 Atbildēt

Ne redaktors lasīs, ne labos. Viņa mērķis ir cepiens komentāros un tam visi līdzekli ir pieņemami.

Tas nekas, ka info pasniegts tendenciozi.

... 9.augusts 2021 12:03
4 1 Atbildēt

Kas tiek uzskatīts par "mūžu"? Vai tie ir 5 garantijas gadi, vai ~8...10g, kad sāk beigties elektro auto baterijas? vai vismaz 15g, cik šobrīd kalpo benzīnnieki? Vai tiek rēkināta arī iespēja, ka šajā laikā nobeidzas arī elektroauto lādēšanas vai motora vadības sistēmas, kas visticamāk ir maināmas nevis remontējamas?

Krotow 9.augusts 2021 12:17
0 0 Atbildēt

Cik sanācis redzēt motoru vadības sistēmas (Munro Teardown video YouTube iesākumam), tās būtu remontējamas, ja ražotājs padalītos ar shēmām un dažu komponentu reālajiem nosaukumiem. Taču gaidi kad viņi to darīs. Un ka komponentu ražotāji pārdos tos komponentus, kurus vienošanās ar auto ražotāju liedz tirgot 3. personām.

Kanibaals 9.augusts 2021 12:57
2 3 Atbildēt

》vai motora vadības sistēmas, kas visticamāk ir maināmas nevis remontējamas?

Muahaha....ir kā tagad ražotajiem benzīniekiem kaut kas tur būtu vairāk remontējams. Saremontē vadibas bloku, kas korpusā pilnībā aizliets ar epoksīda sveķiem. Kādi vēl 15 gadi, ko tu tur murgo. Un tas ka baterijām beidzas garantija nenozīmē, ka uzreiz jāmaina, tad jau tavi benzīnieki bez garantijas ar uzreiz pa taisno uz šrotu.

... 9.augusts 2021 15:54
1 2 Atbildēt

Pablēji, sajuties gudrāks vai vienkārši izrādi savu stulbumu?

1) Motora vadības sistēma elektro auto (ESC) ir gana dārga un sarežģīta iekārta (lūdzu nesalīdzināt ar parasto vadības bloku)

2) Ja cilvēki raksta "visa mūža gaitā", tad lūdzu precizējiet, cik tad ilgs ir tas mūžs, lai var salīdzināt salīdzināmas lietas vienādā laika periodā - sākuma cena, atlikusī vērtība, izdevumi konkrētajā laikā standarta uzturēšanai + vēl iespējamie papildus bojājumi, nemot vērā iespējamības risku.

3) Tavu pārējo bullshitu, ka elektroauto pēc 10 gadiem baterija kā jauna, ritošā nedilst, bet benzīnnieks izjucis sastāvdaļās negribu pat pieminēt...

msh 9.augusts 2021 23:21
2 0 Atbildēt

Nūūū... Bišķi ir starpība starp mazu kastīti kas virina kaut kādus elektromagnētiskus vārstus, un stipri lielāku kastīti kas darbina jaudīgus elketromotorus... Pirmajā variantā ilgspēlējošs variants, un ja nu shit happens iestājas, tad ne īpaši liela summa šrotā, otrajā variantā, tā kā ir runa par nopietnām slodzēm, tad problēmu iespējamība stipri lielāka, un cenas arī - kasiņam jau bija pieredze ar prīmusu...

Kanibaals 10.augusts 2021 21:40
0 1 Atbildēt

3) Tavu pārējo bullshitu, ka elektroauto pēc 10 gadiem baterija kā jauna, ritošā nedilst, bet benzīnnieks izjucis sastāvdaļās negribu pat pieminēt...

Pēc 10gadiem normālam elektrauto baterijas atlikums ir 80%, gluži tāpat kā benzīnniekam kam ar pilnu degvielas bāku arī vairs nevar nobraukt tikpat cik jaunam. Nojuks bloks vai elektromotors, ieķersi šrotā jaunu.

imzz 9.augusts 2021 12:26
4 1 Atbildēt

Auto jau nesastāv tikai no dzinēja. Pārējais var smuki lūzt tāpat, piemēram, piekare. Bet tas , saprotams, kļūst aktuāli pēc garantijas laika beigām. Bet galvenā e-auto problēma ir iauto visai populārais termins "atlikusī vērtība." Whatcar rakstīts, ka ir zināmi "šausmu stāsti" no lietotu e-auto īpašniekiem, kuri var pēc 3 gadiem par savu auto var dabūt tikai 17% no cenas, ko samaksājuši par jauno auto.

www.whatcar.com/news/the-true...ric-car/n21008

msh 9.augusts 2021 12:39
2 1 Atbildēt

Elektrokastei apkopes izdevumi tiešām varētu būt daudz mazāki - bet tikai tāpēc ka īpašnieķeļi lietos "pist un slavēt" režīmā, un pametīs zem preses max 10 gadu vecumā - kamēr mašīna ar iekšdedzes dzinēju lielākoties iet līdz sapūst, ne ātrāk par ~20 gadu vecumu.

Es varu pabrīnīties par jums, tehniskajiem analfabētiem, kuri uzķeras uz šito lēto propagandu. Elektrokaste nesastāv tikai no plika elektromotora, un mašīnas apkope - tā nav tikai eļļas maiņa motorā. Reku pat hreno publiski saka - elektrokastu apkopju ietaupījums ir 20% - tikai 20%!

Krotow 9.augusts 2021 13:00
0 0 Atbildēt

Un kur palika degvielas auto braucēji, kuri savus auto lieto "pist un slavēt" režīmā? Kā tur bija ar tiem, kuriem liekas, ka riepas jāmaina tikai tad, kad sāk korda diegi līst laukā un eļļas maiņu izdomājuši marsieši?

Kanibaals 9.augusts 2021 13:01
1 2 Atbildēt

》elektrokastu apkopju ietaupījums ir 20% - tikai 20%!

Tev ir kāds elektroauto un esi bihis uz to saucamo apkopi? Tās apkopju tāmes tur ir sadzejotas lai kaut ko dīleris vēl dabūtu atpakaļ, jo citādi tie ir miruši auto, kā izbrauc no dīlera tā atpakaļ vairs neredz. Protams, ka izdomās kā apkopt, paraustis vai riepiņa pilna, vai logu slotiņas veselas un vai logu šķidrums ir. Tik smirklīgas tās apkopes.

Un ar iekšdedzes dzinēju iet max 7-10 gadi, jo vairs nevar atgāzu testu iziet un ar to viss beidzās. Protams uzliekot nemotoram gāzi var to agoniju pavilkt ilgāk.

imzz 10.augusts 2021 12:55
1 0 Atbildēt

"Un ar iekšdedzes dzinēju iet max 7-10 gadi, jo vairs nevar atgāzu testu iziet" ( !!! )

Nu, kur tu šito dīvaino atziņu izrāvi ?

Auto vidējais vecums Latvijā pēc vairāku avotu datiem ir 13,9 gadi.

Kanibaals 10.augusts 2021 21:43
0 0 Atbildēt

Aha un kā viņi iziet atgāzu testu painteresējies. Un kā reiz tāpēc arī ir augsts vidējais vecums, jo jaunākiem atgāzes testi stingrāki. Pacieties redzēsi.

Kanibaals 9.augusts 2021 13:01
0 1 Atbildēt

》elektrokastu apkopju ietaupījums ir 20% - tikai 20%!

Tev ir kāds elektroauto un esi bihis uz to saucamo apkopi? Tās apkopju tāmes tur ir sadzejotas lai kaut ko dīleris vēl dabūtu atpakaļ, jo citādi tie ir miruši auto, kā izbrauc no dīlera tā atpakaļ vairs neredz. Protams, ka izdomās kā apkopt, paraustis vai riepiņa pilna, vai logu slotiņas veselas un vai logu šķidrums ir. Tik smirklīgas tās apkopes.

Un ar iekšdedzes dzinēju iet max 7-10 gadi, jo vairs nevar atgāzu testu iziet un ar to viss beidzās. Protams uzliekot nemotoram gāzi var to agoniju pavilkt ilgāk.

650 9.augusts 2021 14:42
0 0 Atbildēt

-eu, a vai ta to e-auto uz gāzi nevar pārstellēt ?

Hihi 9.augusts 2021 15:34
0 0 Atbildēt

Tam gāzes ir no pirkuma brīža - vispirms kamēr viss labi - smieklu gāze, kad sākas problēmas - tad jau nāk sēra heksafluorīds, kas īpašniekam liek runāt pārvērstā balsī.

janka 9.augusts 2021 12:28
4 0 Atbildēt

Ja kāds vēl pieminētu riepas - cik pastiprināti tās dilst jo jāvadā lielāks svars. Es pat nepieminu šodienas tendenci, ka visādiem golfiem jāliek vismaz 19 collu ripuļi, lai auto "izskatītos skaists".

Krotow 9.augusts 2021 12:58
0 0 Atbildēt

Riepas būs liela sāpe, jo enerģijas taupīšanai e-auto liek 18"+ ripuļus, kas paredzēti lielākam svaram. Attiecīgi riepu komplekta cena 800-1200€ e-auto ir normāla parādība.

kombo 9.augusts 2021 15:35
0 0 Atbildēt

Nezi, vai Mahimā varēs uz atlaidēm dabūt ripuļus e-auto? Cietākas, lai nedilst tik fiksi. Negribās bieži mainīt. Auto smags, gan jau tāpat būs laba saķere.

Krotow 9.augusts 2021 17:19
0 0 Atbildēt

Kādreizējais mazlietoto riepu no Norvēģijas (tur riepas esot obligāti jāmaina pēc 2 gadiem) piegādātājs un viņam līdzīgie atkal būs topā.

650 9.augusts 2021 12:39
0 0 Atbildēt

Jajā, prottams, beidzamais laiks radiKālākiem aicinājumiem attiecībā uz redakciju un interpretāciju.Aizsēdējušies, tāteikt,galīgi jau apkopojušies..Laiks būtu Pasūtīt.

Apkopojušies te tātad ir 1600000gab "apkopes un remonta" Pasūtījumu attiecībā/uz 301gab automobīli.Tas nozīmē, ka katrs no šiem a/m ir ticis "passūtīts" (apkopots) akkurāt vidēji 5316 (piectūksttoštrīssimsešpaCmit) reizes.Jā..Ok.Vane, cien.(ASV) Lohi?

E-auto nav vajadzīgas apkopes, tam nav izdevumu.Atliek apkopoties un noskaidrot- priekš kam ir vajadzīgs pats e-auto.

Mehs 9.augusts 2021 14:44
2 0 Atbildēt

Vispār baigie eksperti te salasijušies. Elektro auto ir apkopes un šad tad arī maina eļļu transmisijā. Un ir arī balsta un stūres šarnīri, amortizatori un bukses, kuri dilst intensīvāk, jo auto lielāka masa. Ir arī bremzes, kuras lieto reti (pamatā bremzē ar elektromotoru,ražojot strāvu) un tāpēc tās ierūsē un sāk ķīlēt zogot baterijas kapacitāti. Arī elektromotorā un transmisijā ir rites gultņi, kas pakļauti lielai slodzei, jo auto iespaidīgs griezes moments visā apgr diapazonā un svešam jēdzienam priekš naftas auto -elektroerozijai. Tāpat dilst logu slotiņas un izčab kondicionierim gāze pa neblīvumiem. Un kad uzlādes vads pieteiks ilgi dzīvot , jo tiek locīts un mētāts katru dienu, neslikts kāposts būs jānoloka. Karoč nav viss tur saldi! Bez tam visu limonādi nozog nesamērīga iegādes cena un neziņa par atlikušo vērtību pēc 5 g, jo tehnoloģija strauji attīstās un tavs 200km braucošais auto nevienam var izrādīties nevajadzīgs. Diemžēl neņemos apgalvot vai ir tik slikti kā mūsdienu DD auto ar vareno ADBLUE sistēmu, kas pēc garantijas ienesīs labu naudu dīlerim, pie nosacījuma, ka valsts kontrolē sistēmas darbotiesspēju. Ar benzīnu tikai īsos braucienos citādi jāsponsorē valsts un naftas tirgotāji.

Garais 9.augusts 2021 16:53
2 0 Atbildēt

Viens liels el auto mīnuss par ko te neviens nerunā ir riepas. Kuras ir mīkstas un dēļ el auto lielā svara dilst pārsteidzoši ātri. Piemēram vw Id3 r20 pazīstamu brendu riepas maksā 200+€ gabalā. Būsiet pārsteigti, bet iet viņas sezonu.

jopta 9.augusts 2021 18:26
0 0 Atbildēt

Beidzot auto riepas maksā adekvāti, jo šosejas ričuka riepas - plāna miziņa - maksā ap 40/gab. Auto riepa par 200 izklausās godīgi, jo visu laiku biju sajūta ka velo riepas ir dārgas salīdzinājumā ar auto riepām

Tiss 9.augusts 2021 18:27
1 0 Atbildēt

Man grìbētos šo pētiju apšaubīt, jo cenas kuras norādītas ir neriālas, tik lēti ASV nekas nenotiek un elektroautomobīļu apkopes intervāls parasti ir 2x garāks neka ar iekšdedzes dzinējiem.

Pirmajos trīs mēnešos vispār nekas nav jādara, izņemot apdrošināśana.

Par vērtības kritumu varētu piekrist, bet tikai atsevišķām markām, galvenokārt EU markām.

Piemēram Telsa pēc pāris gadiem maksā tikai nedaudz lētāk nekā jauna.

Inet 9.augusts 2021 20:55
1 0 Atbildēt

Nav saprotams,kādi elektromobīļi tika testēti. Ja testētas tikai Tesla modeļi,tad nav brīnums,ka šādi rezūltati. Teksta autors varēja arī citu valstu pētījumus iekļaut rakstā. Lai būtu objektīvitāte. Pašam bija trīs gadus KIA Soul EV. Uzturēšanas izmaksas mazākas ,nekā benzīna vai dīzeļa auto.

Jā jā 10.augusts 2021 5:29
0 0 Atbildēt

Tas viss ir tikai sākuma stadijā. Paies 5-10 gadi - būs gan tāls nobraukums, gan lētāka apkope, gan pieņemama apdrošināšana.

Dodiet laiku, neesiet tik neiecietīgi!

Dzejnieks 10.augusts 2021 8:49
3 2 Atbildēt

Šeit pat nav jābūt mehāniķim, lai saprastu, ka izmaksas remontos ir augstākas. Elektronika pati par sevi ir dārga par parastajiem degvielas aparatiem, kur nu vēl elektriskajiem. Baterijas nav mūžīgas. Ja vēl kaut kur brīvā dabā laukos var redzēt kādu vecu passeratti, "kapeiku" vai moskviču ( man pie majas stav opel ascona, nezinu cik veca, bet veca), tad elektrikos pēc pāris gadiem varēs utilizēt un priecaties par ottreizējo pārstrādi. Protams, ekoloģiski tīrāks ( tik nez no kā ražo baterijas un kur/kā iegūst vajadzigās vielas, khemmm), bet ilgtermiņā elektriskie būs tikai tādi pilsētas/izpriecu pasākumi priekš turīgajiem. Varbūt pēc gadiem 10 būs kas revolucionārs, jauns un patiešām ekoloģisks, bet lidz tam tā pati "žurka" būs augstākā vērtībā nekā ekofašistu tesla ...

Kanibaals 10.augusts 2021 21:46
0 0 Atbildēt

nekas nav mūžīgs.

Edgars 12.augusts 2021 14:43
15 0 Atbildēt

Pirmajos gados ir dārgāk, pēc tam ir lētāk

"The cost of keeping the vehicle in service for the EV, even as the EV gets older, becomes smaller and smaller and actually less, than keeping an ICE (internal combustion engine) vehicle on the road and that's not just maintenance costs, but all service costs, individual component failure and what have you,"

www.forbes.com/sites/edgarst...-for-ev-owners

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 4

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti